Gå till innehåll

AoZ SKA vinna i 5 Card Draw [5CD]


AoZ

Recommended Posts

Avslutet på 2005 blev helt OK vilket medförde en utchashning.

Början på 2006 började mycket bra men en skottning förstörde det hela där jag torskade min hittils största pott som var på drygt 1600€. Jag behöver väl inte nämna att nästan hälften av de pengarna var mina samt att jag superbluffade. *mmh*.

 

Jag har grämt och haft lite ångest över denna hand som jag egentligen borde ha foldat vid hans omslag men det har nu så gott som lagt sig.

 

Såg att pokerium.com har ett mycket bra Bonuserbjudande på 300€, har därför slängt iväg ett maila till supporten om de kan öka min depositlimit till 300€ och tänkte därför börja på en ny rulle som jag hoppas ska bli min "mainRulle"

 

Som vanligt är det 5 Card Draw (5CD) som gäller till 95%. Jag har dock fått upp ögonen för NLH lite mer nu och kan mycket väl hoppa in på 0,5/1, 1/2 samt 2/4 (när rullen växt lite). Gör jag detta kommer det främst vara HU samt shorthanded och/eller på bord där folk inte har så stora stackar.

 

PLO kan jag göra inhopp på men då är det mest för "nöjes" skull och då på microborden (0,25/0,50). Detta enbart för att det är verkligen ett spel som jag tycker har det lilla extra som det gör det väldigt kul att spela.

 

Fakta om mitt spel:

1. Är en stark HU spelare jämfört med andra på b2b. (FInns några vägrar spela HU mot mig på b2b)

2. 1/2 är min hemmaplan.

3. Endast cashgame. VIP poäng kan dock anvädas för SnG samt någon tourney.

4. Största svaghet är att jag har tendenser att tappa mitt A-spel och när jag gör det så går det helt klart sämre.

5. Multitablar. Oftast 2 bord men 3st ibland.

 

Mål:

1. Cleara bonusen = 2000VIP

2. Plussa det jag torskade i ovan nämnda superbluff = 800€ (lite avrundat)

3. Plussa ytterliggare 500€ för rekreation

4. Huvudmål: Svårt att ange något men kan jag casha ut ut ett antal tusenlappar (SEK) varje månad så är jag nöjd!

 

Det här med att jag ibland tappar mitt A-spel måste jag vekligen komma ifrån för det är där jag torskar mycket pengar.

Så länge jag håller rmig till mitt A-spel så är jag lugnt en vinnande spelare.

 

Önska mig gärna lycka till och jag ser gärna action i denna tråd. Speciellt ni som spelar 5cd vore det intressant att veta att ni finns!

 

kommer nog att inleda spelandet imorgon.

 

Status:

Start: 300€

Rulle: -

VIP: -

ca tid: 0h

 

EDIT: Ändrade planer!

Istället för pokeriums 300€ bonus så småstartade jag med Dreamlandspokers 50€ efter 100 VIP.

 

EDIT2: rullen som byggdes utifrån 50€ på dreamlandpoker torskades efter att tullen maxat på 995€. Börjar nu om med pokeriums bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag lovar härmed att jag ska göra en standpat bluff mot dig inom den närmsta veckan.

 

lol :oops:

 

Spelar du 5cd? vilka blinds isåfall?

Faktum är det är ganska många som bluffar med standpats.

 

Antingen som en helbluff då man verkligen inte har mer än ett par eller då man sitter på 2par, främst höga 2par då man inte vill ha ett bet emot sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var ytterst intressant! (med 5cd pers på 1/2 och uppå här på PFt!)

 

Rictur och Asken: Vad har ni för nick?

Själv har jag en del olika nick men har senaste tiden spelat mest med "Zara_" samt "Siouxsic". "Zara_" har jag mest kört 5/10 på den senaste veckan.

"Now that I've shown mine you'll have to show yours" ;)

 

Jo Slavko känner nog alla som spelar 5cd igen, han sitter alltid där! Jag vet att han livnär sig på pokern, iofs från ukraina så det kräver nog inte så mycket. En blinds på 2/4 motsvarar väl en halv månadslön för honom 8-).

 

Men som du säger så spelar Slavko (han har andra nick oxå, jag vet några stycken) safe som en nunna. Bettar han så har han allt som oftast stål bakom.

 

I övrigt så finns det en massa 5cd spelare från kiev. Kandybober är den som jag tycker är gifitgast, han är så jävla oberäknelig. (Nej har är inte från Malmö trots att det står så...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slavko tömde jag på 2 inköp, och när jag sedan studerade hh så fanns det liksom inga stora potter.

 

I stort sett allt hade vunnits genom standard höjningar.

 

Då och då så synade han, då visste man att han hade minst klätt par, om han reraisa hade han stål.

 

Samma sak hela tiden.

 

Jag vann alltså mina pengar av honom enbart genom att sno blinds, vilket ju blir en del på 45 min hu.

 

Han är annorlunda när det är 4-5 pers, men oerhört defensiv.

 

Fattar inte varför det är så mkt ryssar på just 5-draw, iaf i förhållande till antal spelare.

 

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slavko tömde jag på 2 inköp, och när jag sedan studerade hh så fanns det liksom inga stora potter.

 

I stort sett allt hade vunnits genom standard höjningar.

 

Då och då så synade han, då visste man att han hade minst klätt par, om han reraisa hade han stål.

 

Samma sak hela tiden.

 

Jag vann alltså mina pengar av honom enbart genom att sno blinds, vilket ju blir en del på 45 min hu.

 

Han är annorlunda när det är 4-5 pers, men oerhört defensiv.

 

Fattar inte varför det är så mkt ryssar på just 5-draw, iaf i förhållande till antal spelare.

 

lol

 

U forgot your nickname...

Måste säkerligen ha spelat mot dig ett antal gånger.

Nej jag fattar inte heller varför de är så många ukrainare på 5cd. Alla är, enligt min mening, bättre än snittet.

 

Jag håller med dig om slavko, HU är han lätt att sno blinds ifrån. Fullbord så är han tajt men spelar bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tillägg i standpat-diskusisonen.

 

Jag testade sportingbet idag (100kr gratis utan depositkrav) i syfte för att prova på klienten samt se hur mycket action det är på 5cd borden.

I brist på PL bord så råkade jag hoppa in på ett FL bord. Men jag insåg att FL, är som jag trodde, är ett tråkigt spel. Tänkte gå ut från bordet men provade på en standpat BLUFF först, raisade preswap och postswap. Ingen syn. Känns lite löjligt att beta 0,50$ på en standpat... Än värre på en standpat bluff! LOL

 

I övrigt kändes sportingbet helt ok men gillar ej att borden ej poppar upp när det är ens tur. (underlättar vid multitabling) Gilalr ej heller att det är olika valutor på borden. Det är ganska svårt att veta vad 2/4 av utländska valutor motsvarar i svenska pengar.

 

Asken: Nu blir jag lite konfundersam här. Du råkade inte sitta på det bordet som jag gjorde den där superbluffen ? :shock:

 

För det var nämligen en standpat jag bluffade! (sen att fi hade en real standpat är ju bara en patetiskt bagatell... )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tillagt i första inlägget så tog jag dreamlandpokers bonuserbjudande istället för pokeriums. Men jag siktar på att ta pokeriums inom någon dag.

 

Igår spelade jag på enbart 0,5/1 och 1/2.

 

hade enormt flyt i en pott där jag fick in en färg samtidigt som jag var uppe mot 2 trissar samt tt annat färgdrag. Den pottade slutade på ca 250€ till min favör. 8-)

 

Status:

Start: 50€

Rulle: 361€

VIP: 358

ca tid: 2h

13/1 +311€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Ändrade planer!

Istället för pokeriums 300€ bonus så småstartade jag med Dreamlandspokers 50€ efter 100 IP.

Vad är det för kod på den bonusen? Hittade inget om den på deras hemsida. Är det 50€ för bara 100 VIP? Väldigt bra isf.

 

Kod: "Dream50" yepp 100% 50€ MAX. 100VIP.

 

Spelade en session nyss och måste säga att det verkar som det itllkommit en del nya spelare som hoppar in på 1/2. 2stvar otroligt fiskiga och var de blev tomma ganska snabbt.

 

Provade även en tourney SOKO 5€ buyin. Åkte till slut ut på en bluff.

 

 

Status:

Start: 50€

Rulle: 547€ VIP: 513

ca tid: 4h

13/1 +497€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Kör också 5CD på B2B, för tillfället under nicket Tjopadig. Mest 1/2 men även 0,5/1 och ibland 2/4. Vore jag lite mer dedikerad hade det säkert gått att klättra lite, men jag är så otroligt lat :)

 

Ok, spelade mot dig nyss på 2 bord. Upplevde dig som lite för aggresiv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen fortsätter bra!

 

Gick in på ett SH 2/4 bordmed halvt inköp (de andra hade lika ungefär). Bygger upp stacken lite för att sedan torska hela med dåliga händer. Går ut därifrån och spelar 2st 1/2 bord istället. Sedan hoppar jag in på detta 2/4 bord igen och får ganska bra kort samt spelar bra. Hoppar ut från bordet med 400€..

 

De andra 2 1/2 borden gick oxå helt ok!

Ena bordet går jag ut med 292€ och det andra 148€. Hade dock sånt där flyt som man inte har så ofta. Vann bla en standpat mot en annan standpat. (all-in preswap)

 

 

Status:

Start: 50€

Rulle: 855

VIP: 904

ca tid: 7h

13/1 +497€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nergång igår!!

 

Torskade en jättepott på 2/4 där jag går i fällan och reraisar med KKK mot en kåk. Sedan hamnar jag nån slags halvtilt tyvärr.

 

Status:

Start: 50€

Rulle: 355€

VIP: 1279

13/1 +497€

14/1 -192€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aoz du verkar va haj på 5 card draw? :roll: jag har precis börjat fastnat för det o vill gärna veta vilka sidor du rekomenderar! är alltid så lite folk som spelar det! har testat på betandgame och på sportingbet! ;)

 

B2B är det som gäller utan tvekan!

Ska jag vara ärlig så har jag bara testat sportingebet lite lätt och gillar inte den klienten desto mer, dem har i stort sett också bara 5cd FL. Gillar man FL så visst men neej.

 

Vilken nivå lirar du på? B2b har allt från 0,1/0,20 till 10/20. På 0,1/0,2 är det alltid ganska många bord igång, jag lirar 1/2 och uppåt och det finns så gott som alltid några bord.

 

Valrfitt B2B skin är min rek. (2 bra bonusar: pokerium 300€ 100% 2000VIP, dreamlandpoker 50€ 100% 100VIP)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade ej dagboken igår, skammen var för stor. :oops:

Började gårdagen alltså med 355€, jag spelar mitt A-spel och rullen ökar för varje minut som går. Jag får en downperiod som gör att jag går ner till kanske 450€ (komemr inte ihåg riktigt) från ca 700€. Jobbar tillbaka mig till de 700€ och ännu mer, rullen står som max i 955€. TILLS DET HÄNDER...

 

Jag tappar helt mitt A-spel, jag blir lösare och aggresivare. Rullen ner till de ursprungliga 350€ innan jag tar mitt förstånd till fånga och lägger av. När jag sedan fortsätter så slutar det med att jag går gul med även nu dåligt spel. Inte kul.

 

Jag har nu intalat mig själv att nu är det slut med sådana här mindre hedersamma bravader! Nu har jag lärt mig denna läxa ÄN EN GÅNG. (har trots allt bygga några st 800-1200€ rullar från scratch för att sedan torska dem under ett alltför dominantliknande spel)

 

Nu måste det vara slut på att spela när mitt A-spel inte är "på".

 

Jag tar jättegärna förslag och tips på hur jag ska förhindra att det händer sådana här saker igen. Nu säger någon att det är swings, sådant får man ta. Men NEJ det är inte svaret, för jag vet att jag tappade mitt A-spel och ändå så fortsätter jag med tron om att det här fixar jag.

 

Bör jag ha någon gräns på hur mycket jag får förlora på en session/dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja hursom helst så la jag in 300€ hos pokerium igår för deras eminenta bonus. Nollställer statusen.

 

Ni ser statsen nedan. Idag spelade jag kanske 2-3 timmar på förmiddagen och plussar 314€. En hand på 2/4 här är jag mycket nöjd med (som jag dock torskar). Jag får 444 på given i mitten pos och UTG bettar pot (som ofta görs). Jag byter 1 och fi 2st. Efter bytet bettar han pot igen och jag synar givetvis bara. Han visar upp KKK. Hade kunnat bli en mycket dyrbarare hand än vad det nu blev.

 

Status:

Start 15/1: 300€ (300€ pokerium)

Rulle: 729€

VIP: 354

15/1 +115€

16/1 +314€

 

Bonus:

50€ clearad på dreamlandpoker.

300€ Jobbas med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din tänkta rulle på sikt? Om du spelar 1/2 lär du behöva en del. Själv har jag kört med €400 ett bra tag, och det är ju bara att vänta på gulningen :) Men förut körde jag iofs mest 0.5/1 och med tanke på motståndet och min spelstil blev inte variansen gigantisk direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...