Gå till innehåll

NLT - JJ, hur skulle jag spelat?


Snazk

Recommended Posts

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Snazk [Jc Js]

Prissy Girl: folds

buck21: folds

Snazk: raises 200 to 400

docter: folds

lazarus_gs: folds

rickylovedar: folds

SteveMon: folds

55lucky55: calls 300

carmine67: folds

 

*** FLOP *** [Th 8c 3h]

55lucky55: checks

Snazk: bets 200

55lucky55: raises 200 to 400

Snazk: calls 200

 

*** TURN *** [Th 8c 3h] [6d]

55lucky55: bets 1000

Snazk: raises 3445 to 4445 and is all-in

55lucky55: calls 3445

 

*** RIVER *** [Th 8c 3h 6d] [9c]

*** SHOW DOWN ***

55lucky55: shows [8h 8s] (three of a kind, Eights)

Snazk: shows [Jc Js] (a pair of Jacks)

55lucky55 collected 10690 from pot

 

*** SUMMARY ***

Total pot 10690 | Rake 0

Board [Th 8c 3h 6d 9c]

Seat 1: docter folded before Flop (didn't bet

 

Åkte precis ur en stor turnering med denna handen. Som jag ser det så gjorde jag inget fel?

 

Han satt i sb och jag antog att han hade TP med hyfsad kicker eller kanske open ended str8 / flush draw. Men när han raisea så fick jag ju anta att han redan hade något. så då satte jag han på TP. Så när han betta dem 1000 tyckte jag att det var klirrat och klart. Är jag för lose? men jag ser inte hur jag ska kunna sätta han på ett set särskilt när han sitter som sb.

 

Ni får gärna hjälpa mig utvärdera denna handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag kan nånting om NL, men om du tror att han har ett steg- eller färgdrag så är det vad jag förstår ganska dumt att göra ett så pass klent bet att han får odds att dra. När det är hans tur på floppen är potten på 1000 och det kostar honom endast 200 att dra. Det gör ju att han kan syna korrekt med en jäkla massa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är höjningen preflop alldeles för mesig. Med knektar på handen vill du helst inte ha så mycket sällskap på floppen. För det andra kan du nog utgå ifrån att han har något då han bettar 1000 på turn. Det finns många händer som ger dig pisk: tvåpar, tretal, stege samt ett högre PP. Och att höja på floppen med ett stegdrag finns det många spelare som gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag kunde bettat mer preflop, men han hade säkerligen varit med endå, och ja jag kan inte säga så nu i efter hand det vet jag. Jag körde handen mer lite limpandes in, blindsen hade precis höjts. jag ville ha action och jag fick det.

 

Sen är betet på floppen mest för att känna på han, för att se var han står. Jag får ju anta att jag ligger före med övre pocket pair. När han raisea så callar jag bara för att låta han tro att han ligger före mig. Han gjorde ju iofs det nu men ni förstår säkert vad jag menar.

 

Jag kan däremot hängt upp mig på att han satt i sb och antog han för typ KT eller något liknande kanske JT, T9 m m. trodde inte han skulle ha sådan styrka som han hade... Själv hade jag re raiseat preflop med hans hand, en stor raise... Men det är mest jag kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag kunde bettat mer preflop, men han hade säkerligen varit med endå, och ja jag kan inte säga så nu i efter hand det vet jag. Jag körde handen mer lite limpandes in, blindsen hade precis höjts. jag ville ha action och jag fick det.

Varför vill du ha action med en hand som är notoriskt svårspelad postflopp och lätt att dra ut? Jag skulle inte bli så ledsen om jag bara vann mörkarna med JJ.

 

Sen är betet på floppen mest för att känna på han, för att se var han står. Jag får ju anta att jag ligger före med övre pocket pair. När han raisea så callar jag bara för att låta han tro att han ligger före mig. Han gjorde ju iofs det nu men ni förstår säkert vad jag menar.

Jag tycker det är rätt ok att syna med avsikt att check-raisa turn. Men det gäller fortfarande att du kan vara nöjd med att ta potten rätt av, att ge billigt drag till någon med två överkort är inte bra.

 

Jag kan däremot hängt upp mig på att han satt i sb och antog han för typ KT eller något liknande kanske JT, T9 m m. trodde inte han skulle ha sådan styrka som han hade... Själv hade jag re raiseat preflop med hans hand, en stor raise... Men det är mest jag kanske...

Jag hade definitivt inte re-raisat stort preflopp med 88 ur stora mörken mot någon som minihöjde från tidig position särskilt ofta. Åtminstone inte med de här stackdjupen och utan mer kännedom om spelaren.

 

Orsaken är att miniöppning från tidig position ofta indikerar monsterhänder samt att det stackarna är rätt stora i förhållande till mörkarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Johan ger lite mer djup i tankarna nu iaf..

 

Hade ni foldat när han betta 1k på turnen? i min tanke gång så ville jag ju att han skulle ställa in pengarna, kanske spela för snabbt och inte tänkte i genom alla möjligheterna riktigt. Men jag hade nog endå losat allt om jag spelat handen en gång till.

 

Man kan ju inte lägga sig för 1k men kanske bara skulle callat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gått all-in på turnen. Jag hade varit helt övertygad om att han försökte köpa potten med två överkort, alternativt spelade lite halvkonstigt med AT eller KT eller nåt sånt.

 

Syna hade varit helt uteslutet under de förutsättningarna.

 

Sexan hade i vilket fall som helst under inga omständigheter hjälpt honom i min fantasivärld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sitter på lilla mörken.

 

Om jag inte vet nånting om spelaren tror jag inte att jag hade hållit det för troligt att han hade synat en höjning preflop med T6, 97 etc. Jag är nog tveksam till om jag hade trott det även om han suttit på bb. Och även om jag hade trott att han hade varit kapabel att syna med T6 hade jag inte kastat handen i det läget.

 

edit: la till hela sista stycket[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...