Gå till innehåll

Brillo ska plussa 30kkr/ månad


brillo

Recommended Posts

Haha, amatör kan jag kalla dig, du verkar ju vara graft spelmissbrukare, att dubbla till max är bara dumt om man nu inte råkar vara full!

 

Är det EV+ att dubbla fullt ut på fyllan? Mina resultat säger att deti nte är det. Fast jag är å andra sidan världens fisk.

På min lokalkrog i Lund fanns det en Jugge som hävdade att JV är riggat.

Jag vet att det inte är det men ibland blir man ju osäker. Hur ser du på saken? Konspirationsteorier är roliga. Man vet ju att det inte är sant men man kan inte låta bli att tänka "tänk om"

 

jag har en teori om att JV spelar olika mot olika motståndare så jag brukar sitta en bit bort gömd under en jacka och låta min flickvän flirta lite med maskinen samtidigt som jag övervakar via hennes kameramobil. Statistiken visar att hon klonkar sina dubblingar väldigt hårt. tror starkt på denna teori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle rekommendera dig att gå över till spinnspelen, snäckbonus är livet.

 

 

Hmm, inte ett bra alternativ enligt min mening då det ej har med sicklighet att göra, som du säkert förstår har du inte kontroll över händelsebeloppet vilget ger dig ca 4% övertag mot maskinen.

 

Men pröva spela min variant, pick up bonus.

 

Lycka till vid maskinerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det EV+ att dubbla fullt ut på fyllan? Mina resultat säger att deti nte är det. Fast jag är å andra sidan världens fisk.

På min lokalkrog i Lund fanns det en Jugge som hävdade att JV är riggat.

Jag vet att det inte är det men ibland blir man ju osäker. Hur ser du på saken? Konspirationsteorier är roliga. Man vet ju att det inte är sant men man kan inte låta bli att tänka "tänk om"

 

jag har en teori om att JV spelar olika mot olika motståndare så jag brukar sitta en bit bort gömd under en jacka och låta min flickvän flirta lite med maskinen samtidigt som jag övervakar via hennes kameramobil. Statistiken visar att hon klonkar sina dubblingar väldigt hårt. tror starkt på denna teori.

 

För det första är det inte EV+ att dubbla på fyllan då du ej har kontroll över händelserna, vilket du också påpekar fullt korekkt,"dont play drunk".

För det andra att JV skulle vara riggat kan jag ibland också tänka,Man losar 200kr till och blir tokig, så jag förstår vad du menar men att den är riggad tror jag ej.

 

Visst, ibland har man ju fått höra om de mest sjuka sakerna, en gång när jag exempelvis dubblade från 33 till 99 så drog jag ett ess, och de två andra korten brevid var oxå ess, altså ett kort som max kan ge mig split, då kändes det rätt sjukt, til en viss del kanske du har rätt ändå.

 

Sngående din teori blir jag väldigt intressserad, har ibland tänkt i banorna att vissa har ju mer tur än andra right? då måste personer spela olika mot JV maskinen MEN, glöm inte att olika personer är olika bra, som i poker.

Jag förstår resonemanget i din teori, men det låter mest som"Fan jag losade igen men den där snubben vann minssan".

 

Då kan man ställa sig frågan; Hur spelade han jämfört med dig då? vilka kort sparar han? och hur agerar han vid sina dubblingar?

 

Ser du bristerna i din teori som förövrigt är intressant då jag själv tänkt i de banorna när jag började lira.

Mitt råd till dig är att analysera ditt JV spel ännu mer, bolla ideer med din flickvänn och se hur hon lirar.

 

För övrigt som ej har med ditt inlägg att göra så blev det en JV fri kväll, som istället fylldes av en snabb pokertunering dealers choice som jag åkte ut först i:( sen blev det en tröst burgare på Korvgubben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt intressant db! När pokerboomen ebbar ut kommer det bli JV för oss som lever på spel. Du som är så tidigt ute med banbrytande teorier borde ha stora chanser att bli JVs svar på Erik Sagström. Skulle du inte kunna skriva lite artiklar eller liknande om hur man vinner det psykologiska spelet, upptäcker riggade maskiner osv? Tycker du borde kunna höja ditt månadsmål lite också, man måste sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna! 50k i månaden borde väl vara lätt att dra in på JV för en hygglig lirare??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt intressant db! När pokerboomen ebbar ut kommer det bli JV för oss som lever på spel. Du som är så tidigt ute med banbrytande teorier borde ha stora chanser att bli JVs svar på Erik Sagström. Skulle du inte kunna skriva lite artiklar eller liknande om hur man vinner det psykologiska spelet, upptäcker riggade maskiner osv? Tycker du borde kunna höja ditt månadsmål lite också, man måste sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna! 50k i månaden borde väl vara lätt att dra in på JV för en hygglig lirare??

 

 

Hej, ja jag tror att när poker boomen lagt sig en aning är det inte helt omöjligt att folk upptäcker nya saker, ex JV.

Samma sak som att folk tröttnar på vissa godissmaker och vill byta etc.

 

På det sättet känns det lite skönt att Jackvegas inte är så stort ännu, vilket kan ge mig och de få andra som lirar det en fördel, men man ska ej underskatta all nya spelare, det finns nybörjare som kan vara grymma.

 

Angående psykologiska spelet mot maskiner och riggade maskiner så kan jag börja med att säga, det gäller att våga mycket i dubblingarna, inte banga ur, ex dubbla från 25 till 50 ( Obs om du nu inte satte in mer än 25 kr, läs mina tidigare inlägg om dubblingar i förhållande till rullen du lirar med just då) så måste du våga ta en dubbling, börjar man banga ur känns det som du ger bort det lilla psykologiska övertag du hade mot maskinen. Våga ha magkänsla!

 

Och angående riggade maskiner så vill jag ej tro att dem är riggade men ibland kan man börja undra, skrev för något inlägg sen att jag ej tror att det finns riggade maskiner men jag är ej säker,

Idag när jag och två kompisar gick till ett ställe för att äta, så tog jag mina lunch pengar och satte in i JV maskinen(65kr) eftersom jag anser mig spela bättre under press.

 

Vinner jag inte blir dte ingen lunch, därav pressen på mig själv.

Nåväl, så har vi ätiti där 3 gånger denna vecka och jag har inte vunnit en ända gång, altså 3*65= 195 kr i förlust.

 

Har analyserat mitt spel och tyckt att jag spelat rätt emn åkt på helt sjuka saker, främst vid dubblingarna, Nå vad gör och säge rman då efter 3 dagara i rad av otur?? Riggade eller ej? Just nu tror jag att just den maskinen kan vara riggad, hur ska man annars förklara allt mysko som hänt? En sak är säker, ska ej lira mot den maskinen igen.

 

Angående målen så ska dem självfallet höjas eftersom jag är en person som strävar uppåt, Men spelet måste vända, först måste jag börja vinna igen , och sen ska jag höja målen, sänkte ju dem efetr januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt från idag kan jag berätta att en royal straight flush var nära.

 

Följande flopp kommer

 

A :club: K :club: Q :club: 10 :club: 6 :heart: Hehe inte dåliga outs, 9+4+8= 21 outs vilket är ruskigt bra, men royalflushen får vänta:S

 

Prickade inget vilket var rätt så otur.

 

Satsade som vanligt 5kr vilket hade gett mig vid royal 5*100=500kr

 

Då had ejag bjussat på maten:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde ett rykte om att TV3 ska köra nåt JV-svar på Pokermiljonen, de är ju kända för att kopiera programidéer från andra kanaler. Iaf ska två proffs, två kändisar och två kvalspelare (hur de nu ska kvala in, med det löser de väl på nåt sätt) lira och den som har mest stålar efter en timme vinner heatet. Allt under bevakning av flertalet kameror såklart. Kanske inte blir en hel mille i första pris, poker är ju lite större än så länge, men typ 300k tror jag. Vore kul att se dig i tv-rutan...om du törs ställa upp som proffs? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja den ideen gillar jag:D.

 

Ja att avslöja ett vinnande spel kan ju både vara på gott och ont, många säger att JV är EV-, men det tror jag inte på och enligt min mening kan man vinna på detta spel i längden, visst behöver man tur men jag tror att de som har mer skills än andra kommer längre.

 

Så om vi säger att två proffs är med och två nybörjare är mer så kan det givetvis bli så att nybörjarna vinner, som exempelvis i pokermiljonen, där det gick bra för amatörer, liksom alla stora tuneringar där helt okänt folk går långt.

 

Men proffsen skulle med säkerhet vinna 75% av dem där heaten, om de skulle lira JV 7 dagar i veckan år ut och år in, det är jag övertygad om.

 

Men jag ställer mig positiv till "JackVegas Miljonen", skulle säkert bli en rolig utmaning för oss som lirat ett tag nu.

 

Är för övrigt ledig idag och vill vända mina dåliga vecka till plus, ligger typ 150kr plus vilket är väldigt dåligt, sämsta veckan hittils, ska ner o köra lite JV snart, hehe kanske träna om man skulle få vara med i Tv också;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar dagbok! Spelmaskiner är underskattade. Har själv spelat en del Jack Vegas, men har nu hittat en mycket bättre maskin.

 

Spelet går ut på att man ska välja fyra siffror. Man har bara tre försök på sig, men å andra sidan är det ju bara fyra siffror man måste få rätt (till skillnad från t ex Lotto, där man måste ha sju rätt) och lyckas man med det, kan man få ut hur mycket pengar som helst. Det är nämligen samma fyra siffor hela tiden, så har man vunnit en gång är det vinst VARJE gång. Snacka om +EV! Minns inte vad spelet heter, men det finns överallt. Tror det heter något på "b". Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar dagbok! Spelmaskiner är underskattade. Har själv spelat en del Jack Vegas, men har nu hittat en mycket bättre maskin.

 

Spelet går ut på att man ska välja fyra siffror. Man har bara tre försök på sig, men å andra sidan är det ju bara fyra siffror man måste få rätt (till skillnad från t ex Lotto, där man måste ha sju rätt) och lyckas man med det, kan man få ut hur mycket pengar som helst. Det är nämligen samma fyra siffor hela tiden, så har man vunnit en gång är det vinst VARJE gång. Snacka om +EV! Minns inte vad spelet heter, men det finns överallt. Tror det heter något på "b". Någon som vet?

 

 

För det första så börjar jag med att tacka för berömmet, ska fortsätta och göra min dagbok ännu bättre och mer läsvärd, har ni några tips att ge mig så var ej rädda att skriva, eller har ni frågor så fråga på.

 

Att underskatta en maskin kan delvis ge dig ett psykologiskt överläge mot den, MEN man ska aldrig underskatta någon enligt min mening, ex vid poker bordet.

Tror ni ex Dan Glimme underskattar en amatör som sitter på andra sidan bordet i en tunering? Nej det tror inte jag. Underskattandet kan bli DIN undergång.

 

Angående ditt spel med 4 siffror du nämmner blir jag intresserad av, vart spelade du det? På en JV maskin? Går man EV+ vill jag självfallet börja lira på den, vill ju ha så stor bankrulle som möjligt.

Återkomm gärna och försök ta reda på vad spelet hette, skulle vara grymt kul att testa.

 

Igår var det en JV fri dag förövrigt då fick pengar saknades( hade bara kort i börsen) så nu har jag tagit ut 300kr som jag ska lira för ikväll, ska bara käka en god middag hemma och sen dra ner me någon kompis.

 

Idag ska jag faktiskt vara aggresiv i dubblingarna, Men om jag blir utdragen mycket eller ej prickar många floppar så tar jag det relativt lungt.

 

Om ni vill ha tips när ni lirar så ska ni få ett; vi säger att man sätter in 200kr i maskinen, börja de 5 första satsningsrundorna att bara satsa 1kr/spel.

 

Varför? Jo för då ser du hur maskinen agerar, losar du alla 5 försök utan att pricka något? Ja då kanske maskinen redan har övertag eller är riggad och då ska du vara passiv vid dubblingarna och ta ut små vinster för att på så sätt försöka plussa så mkt som möjligt. Men prickar du mycket föreslår jag aggresivt spel vid dubblingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar dagbok! Spelmaskiner är underskattade. Har själv spelat en del Jack Vegas, men har nu hittat en mycket bättre maskin.

 

Spelet går ut på att man ska välja fyra siffror. Man har bara tre försök på sig, men å andra sidan är det ju bara fyra siffror man måste få rätt (till skillnad från t ex Lotto, där man måste ha sju rätt) och lyckas man med det, kan man få ut hur mycket pengar som helst. Det är nämligen samma fyra siffor hela tiden, så har man vunnit en gång är det vinst VARJE gång. Snacka om +EV! Minns inte vad spelet heter, men det finns överallt. Tror det heter något på "b". Någon som vet?

 

 

För det första så börjar jag med att tacka för berömmet, ska fortsätta och göra min dagbok ännu bättre och mer läsvärd, har ni några tips att ge mig så var ej rädda att skriva, eller har ni frågor så fråga på.

 

Att underskatta en maskin kan delvis ge dig ett psykologiskt överläge mot den, MEN man ska aldrig underskatta någon enligt min mening, ex vid poker bordet.

Tror ni ex Dan Glimme underskattar en amatör som sitter på andra sidan bordet i en tunering? Nej det tror inte jag. Underskattandet kan bli DIN undergång.

 

Angående ditt spel med 4 siffror du nämmner blir jag intresserad av, vart spelade du det? På en JV maskin? Går man EV+ vill jag självfallet börja lira på den, vill ju ha så stor bankrulle som möjligt.

Återkomm gärna och försök ta reda på vad spelet hette, skulle vara grymt kul att testa.

 

Igår var det en JV fri dag förövrigt då fick pengar saknades( hade bara kort i börsen) så nu har jag tagit ut 300kr som jag ska lira för ikväll, ska bara käka en god middag hemma och sen dra ner me någon kompis.

 

Idag ska jag faktiskt vara aggresiv i dubblingarna, Men om jag blir utdragen mycket eller ej prickar många floppar så tar jag det relativt lungt.

 

Om ni vill ha tips när ni lirar så ska ni få ett; vi säger att man sätter in 200kr i maskinen, börja de 5 första satsningsrundorna att bara satsa 1kr/spel.

 

Varför? Jo för då ser du hur maskinen agerar, losar du alla 5 försök utan att pricka något? Ja då kanske maskinen redan har övertag eller är riggad och då ska du vara passiv vid dubblingarna och ta ut små vinster för att på så sätt försöka plussa så mkt som möjligt. Men prickar du mycket föreslår jag aggresivt spel vid dubblingarna.

 

Hoppas kvällen ger mig vinst, ha en bra dag och så ses vi vid maskinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsresultat? Dagsresultat? : p Är du i närheten av 30kkr?

 

 

En uppdatering av månadsresultat kommer i slutet av februari, måste gå igenom alla pappaer där ja skriver upp alla resultat.

 

Dagsresultat ska jag börja redovisa bättre, tack för att du nämnde det, vill ju att min dagbok ska bli så intressant o bra som möjligt så fortsätt komma med tips.

 

 

Orkar inte skriva så mycket om kvälle då jag är ganska trött efter en sen fredags natt så det får ni se imorgon utan orkar bara säga att jag plussade 315kr idag och ska nu avnjuta kvällen med en film.

 

Men iaf, Dagsresultat: +315kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyrasiffrors-spelet verkade inte lätt, måste bli tunga swings vilket kräver stor rulle och då kan nog inte avkastningen bli alltför bra även om man har EV. Men ett intressant förslag iaf, tycker sådana spel och även JV, blackjack(räkna kort) är bättre jämfört med pokerspel som Hold'em där man möter människor vilket gör det hela mer abstrakt och psykologiskt och man tappar den matematiska delen istället.

 

Tror stenhårt på en JV-boom snart och Brillos dagbok kan mycket väl bli en sån där legend alla JV-snubbar kommer snacka om i åratal.

 

För egen del vände jag min downswing idag: + 150kr :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyrasiffrors-spelet verkade inte lätt, måste bli tunga swings vilket kräver stor rulle och då kan nog inte avkastningen bli alltför bra även om man har EV. Men ett intressant förslag iaf, tycker sådana spel och även JV, blackjack(räkna kort) är bättre jämfört med pokerspel som Hold'em där man möter människor vilket gör det hela mer abstrakt och psykologiskt och man tappar den matematiska delen istället.

 

Tror stenhårt på en JV-boom snart och Brillos dagbok kan mycket väl bli en sån där legend alla JV-snubbar kommer snacka om i åratal.

 

För egen del vände jag min downswing idag: + 150kr :D

 

Håller med dig där, angående att en stor skillnad i Jv jämfört med andra spel är att man möter en maskin där de matematiska egenskaperna behövs mer.

I JV är det mycket pottodds och odds vid ex dubblingar.

 

Hoppas att en JV boom är på väg, skulle vara ruskigt kul att läsa fler JV böcker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte låta negativ eller nånting... Hoppas verkligen det går bra för dig, men plussa 30K SEK i månaden på JV? Glöm det...

 

 

 

Hej, jag vill börja säga att det målet att plussa 30kkr/månaden inte alls är omöjligt. Är det omöjligt för exempelvis Phil Ivey att plussa 30kkr/månaden? Nej det är det inte! Man måste ha mål och dte har jag.

 

En uppdatering om februari månad kommer i slutet av månaden, och det är kanske en bit dit men 30kkr/månaden är ingen omöjlighet.

Jag siktar på att kunna leva på mitt spel och tror stenhårt på det, och med erfarenhet kommer ju mer vinster också då man lär av sina misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir nästan arg när jag läser sådana inlägg, men ilskan brukar för det mesta bytas till förundran efter några minuter.

 

 

Jaså, blir du arg för att du själv är en förlorande spelare? Det var jag själv en gång och känner igen mig i dig.

 

Ha en bra kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lir ikväll innan det blev film för hela slanten, Boat trip, en ganska dålig film, samma gamla saker och skämt.

 

Nåja , liret gick faktiskt bra idag och denna vecka har varit väldigt bra, pluss 300kr på dagens lir och det skedde inget speciellt under speletsgång, hade ganska skönt övertag och fick in det flesta.

 

Fast det mesta vann jag på mitt fyrtal idag.

 

Hand History

 

Insats 5 kr.

 

Flopp Q 5 Q 4 Q 7 (sparar de tre damerna) minsta vinst just nu 15kr.

 

Andra rundan Q J Q Q Q FYRTAL vilket gav mig 240kr.

 

För övrigt så var dte inget speciellt, dubblade en flush, och lite trissar här och där.

 

Nåja, började iaf med att under de första 5 rundorna bara satsa 1kr/spel för att testa maskinerna(vilket jag rekomenderar er att göra för att se vart ni står mot maskinen)

 

 

kvällens resultat: +300kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar dagbok! Spelmaskiner är underskattade. Har själv spelat en del Jack Vegas, men har nu hittat en mycket bättre maskin.

 

Spelet går ut på att man ska välja fyra siffror. Man har bara tre försök på sig, men å andra sidan är det ju bara fyra siffror man måste få rätt (till skillnad från t ex Lotto, där man måste ha sju rätt) och lyckas man med det, kan man få ut hur mycket pengar som helst. Det är nämligen samma fyra siffor hela tiden, så har man vunnit en gång är det vinst VARJE gång. Snacka om +EV! Minns inte vad spelet heter, men det finns överallt. Tror det heter något på "b". Någon som vet?

 

 

Angående ditt spel med 4 siffror du nämmner blir jag intresserad av, vart spelade du det? På en JV maskin? Går man EV+ vill jag självfallet börja lira på den, vill ju ha så stor bankrulle som möjligt.

Återkomm gärna och försök ta reda på vad spelet hette, skulle vara grymt kul att testa.

 

Senast jag spelade var när jag stod och väntade på min tur inne på banken. Tror att alla banker har spelet, men det finns även ute på stan lite här och var. Jag är dessvärre inte ensam om att ha upptäckt det. Man får ofta köa för att få spela. Men vad gör man inte för +EV? +1500 spänn i helgen igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att "svartmaskiner" är riggade.. Men att SV-spels skulle vara det är väl ren bs.

 

Spelade lite på krogen(10kr!!), Lyckades bara vara över 10kr en gång, då hade jag 12kr :)

 

Får väl plöja din db så man kan vinna på krogen 8-)

 

 

Ja, vissa maskiner kan vara riggade men som du säger att dra svenska spel över den kanten kankse är att gå för långt, men you never know?

Man kanske mest säger det när man förlorat och är lite on tilt.

 

Hehe ja ditt spel på krogen är en bra början, fortsätt träna och tänka på odds och outs i vissa lägen så ska du se att resultatet börjar komma därefter.

 

Lycka till min vän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Senast jag spelade var när jag stod och väntade på min tur inne på banken. Tror att alla banker har spelet, men det finns även ute på stan lite här och var. Jag är dessvärre inte ensam om att ha upptäckt det. Man får ofta köa för att få spela. Men vad gör man inte för +EV? +1500 spänn i helgen igen!

 

 

 

Okej, har en del kontakter som även dem spelar så jag ska höra med dem, då kanske dte blir en ny dagbok:D

 

See you at the maschines!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...