Gå till innehåll

Brillo ska plussa 30kkr/ månad


brillo

Recommended Posts

Tja, har just börjat lira jackvegas och det har gått jäkligt tungt under en tid, försöker komma på ett system att spränga jackvegas maskiner, fast inte med bomber, hööö.

 

Ne men loosade typ 500 kr idag:/ känns rätt surt, blev utdragen flera gånger och gick sen på tilt, någon som kan ge ett tips för hur jag ska vända mitt spel?

 

Fast lirade lite ikväll och löste ut 15 spänn, fyllde år nyss och fick 1500kr i pengar, mamma sjöng men det enda jag tänkte på var den där förbannade jackvegas maskinen och alla pengar jag kunde vinna.

 

Men backade samma dag nästan bort allt, 1350kr:(

Nått bra tips hur jag ska vända trenden?

 

Lirade för övrigt lite dealers choice idag och vann 40 kr.

 

Mina mål för året är att bli en så bra jackvegas spelare som möjligt, siktar på att casha ut ca 30kkr från rullen per månad när jag blir proffs efter att jag gått ut gymmnasiet och siktar att vinna 3000 kr i veckan på våra hemma tuneringar( Obs vi kör en 20 kr inköpet)

 

Årets mål är som sgat att utöka min rulle, backat ca 2500kr hittils men hoppas att det vänder.

 

 

Its take an idiot to call an idiot - Howard Läder(P_kungens idol)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till. Min polare påstår att han är Jack Vegas proffs och han gör en stadig inkomst på det. Kanske fråga honom om lite stalltips?

 

 

 

Skriv gärna lite tips om ni har något bra att komma med, är glad för allt för jag håller just på att lära mig "The cadillac of Jack Vegas"

Typ hur gör man om man har 4 :club: och ett kort är :heart: och alla kort är låga, ska man spara alla :club: och försöka sätta en flush eller slänga alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstod det ska man ge maskinen ett rejält slag uppifrån sedan satsa på att sätta färgen. Du har minst ett 70% övertag då, men killen som lärt mig det här vill helst inte att så många ska få reda på det. Ok?

 

 

 

 

 

Men känns som att man blir utdragen rätt ofta som exempelvis idag, blir lätt att man tiltar bort ca 300 spänn, går jäkla fort.

 

Ingen med något bra tips?

 

 

Lirade förövrigt turnering idag, med 2 stycken, vann 40 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ hur gör man om man har 4 :club: och ett kort är :heart: och alla kort är låga, ska man spara alla :club: och försöka sätta en flush eller slänga alla?

 

Du bör nog satsa på klövern där tycker jag, får jävlit bra betalt när du prickar(oftast 250kr, förutsatt att du satsar 100/spel alltså). En annan sak att fundera över är t ex om man bör spara ett A om du floppar AQJxx. Intressant dagbok förövrigt, jag har hört att man kan vinna på jack vegas i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ hur gör man om man har 4 :club: och ett kort är :heart: och alla kort är låga, ska man spara alla :club: och försöka sätta en flush eller slänga alla?

 

Du bör nog satsa på klövern där tycker jag, får jävlit bra betalt när du prickar(oftast 250kr, förutsatt att du satsar 100/spel alltså). En annan sak att fundera över är t ex om man bör spara ett A om du floppar AQJxx. Intressant dagbok förövrigt, jag har hört att man kan vinna på jack vegas i längden.

 

Men det finns en maskin där man kan satsa 100kr per spel, vilket jag gjorde, men backade rätt rejält:(

 

Men är längd oändlighet för dig? Jag brukar säga att tid är pengar, jag ska vinna på jack vegas i längden men du kan ju inte splea längre än du lever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv gärna lite tips om ni har något bra att komma med, är glad för allt för jag håller just på att lära mig "The cadillac of Jack Vegas"

Typ hur gör man om man har 4 symbol club och ett kort är symbol heart och alla kort är låga, ska man spara alla symbol club och försöka sätta en flush eller slänga alla?

Basic. Du måste kunna detta klockrent om du har proffstankar..

Du ser 5 kort av 52 varav 4st klöver. Den finns alltså 47 kort kvar i leken varav 9 klöver. Chansen att du ska dra ett klöver är alltså 9/47. Hur mkt utdelning ger en färg??

 

Detta måste du väga mot oddsen att du drar någonting mer vinsgivande om du väljer att inte spara alla kort. Plugga sannolikheterna att få olika händer och lär dig räkna odds i huvet blixtsnabbt så ska det nog gå bra.

 

Det finns tex (52 över 5) st händer dvs (53*52*51*50*49)/(5*4*3*2*1)st

Chansen att få en färg direkt tex är (13 över 5) / (52 över 5) dvs alla möjliga färghänder delat med alla möjliga händer totalt.. Det är viktigt att du lär dig de olika oddsen så kommer allt gå bra.. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv gärna lite tips om ni har något bra att komma med, är glad för allt för jag håller just på att lära mig "The cadillac of Jack Vegas"

Typ hur gör man om man har 4 symbol club och ett kort är symbol heart och alla kort är låga, ska man spara alla symbol club och försöka sätta en flush eller slänga alla?

Basic. Du måste kunna detta klockrent om du har proffstankar..

Du ser 5 kort av 52 varav 4st klöver. Den finns alltså 47 kort kvar i leken varav 9 klöver. Chansen att du ska dra ett klöver är alltså 9/47. Hur mkt utdelning ger en färg??

 

Detta måste du väga mot oddsen att du drar någonting mer vinsgivande om du väljer att inte spara alla kort. Plugga sannolikheterna att få olika händer och lär dig räkna odds i huvet blixtsnabbt så ska det nog gå bra.

 

Det finns tex (52 över 5) st händer dvs (53*52*51*50*49)/(5*4*3*2*1)st

Chansen att få en färg direkt tex är (13 över 5) / (52 över 5) dvs alla möjliga färghänder delat med alla möjliga händer totalt.. Det är viktigt att du lär dig de olika oddsen så kommer allt gå bra.. Lycka till!

 

 

Ja, jag tänker i dem banorna fast mer komplicerat, dina uträkningar är ju stenålders, ex vad är E om MC^2 är A?

 

Dessutom verkar vissa aoutomater vara riggade, känns som att man alltid drar mot A vid dubblingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns en maskin där man kan satsa 100kr per spel, vilket jag gjorde, men backade rätt rejält:(

 

Men är längd oändlighet för dig? Jag brukar säga att tid är pengar, jag ska vinna på jack vegas i längden men du kan ju inte splea längre än du lever.

 

Längd=oändlighet? Svar: Nej, men det är svårt att definiera. Uttrycket "i längden" finns troligtvis inte med i svenska akademins ordlista, men man kan tolka det som att när längden infunnit sig är slumpen försumbar.

 

Jag måste dessutom instämma i din kritik mot P_kungen, märks att killen är helt förstörd av det där texas hold'em. Uträkningar spelar ingen roll i Jack Vegas, det gäller att vinna det psykologiksa spelet mot maskinen och lita på magkänslan. Omställningen Hold'em till Jack Vegas kan därför vara mycket svår.

 

För egen del gick det dåligt idag, -20kr på Old B..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Micke säger är det ett psykologiskt krig mellan dig och maskinen. Du måste vinna det kriget för att bli en vinnare i längden och en sak är säkert, han är en tuff jävel den där Jack. Sen är känslan oerhört viktig, du vet när du kan dubbla, du vet när du inte kan. Du kan inte ignorera magkänslan utan måste lyssna på den! Mitt tips är att börja med pyramiden inställt på 3-1-1 uppifrån och ner tills du fått ihop en större bankrulle, GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyss hem från pubben, plussade 25 kr, så nu har jag en halv lunch betald.

 

Ska ringa några kompisar sen och köra delars choice, (mål att plussa 1kkr i veckan)

 

Jag går ganska mycket efter min magkänsla men ibland känns det som att allt är riggat.

 

Har lirat lite på multipoker, men där hade jag multipokers styrelse emot mig, ex hade jag KK och floppen kom KKA så satt den andra på AA och rivrade in A.

Var som att styrelsen tänkte, " den jäveln ska inte få vinna"

 

Alla är emot mig, men jag hoppas att ni här på forumet kan vara med mig.

 

 

"When you look the Jackvegas aoutomat in he´s eye you know he´s a gambler"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är om sanningen ska fram inte världens bästa poker spelare, lirar 1/2 NL eller 0.5/1 NL men det är för att jag har rika föräldrar som jag har råd med detta, de börjar bli less på att alltid punga ut för mina förluster.

 

 

Nåväl, igår hände mig följande när jag satt och lirade cashgame(1/2NL);

 

Jag satt med 10:diamond: 10 symbol heart och limpar in från knappen, BB och SB synar och floppen kommer 10 symbol spade J symbol diamond Q symbol spade alla checkar fram till mig och jag bettar 2 dollar ihopp om en raise, men båda synar bara

 

Turn: K symbol club skönt tänker jag ingen har färg iallafall, BB bettar pott, SB synar, då gör jag för jag hoppas ingen har ett A i rockärmen så jag ställer in sammtidigt som jag tänker

 

" I holdem gäller det att få dem att ta beslut att antingen folda eller ställa in allt dem har"

 

Båda synar och river är en 6 symbol heart både BB och SB har A och stegen, svårt att släppa en så bra hand,

 

Någon som har ett tips hur jag skulle ha spelat den?

 

Är så less att alltid förlora, om det fortsätter kanske jag ska sluta, är typ 5kkr back på en månad.

 

1. Varför postade du inte handen här? :P

2. Är du seriös? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är om sanningen ska fram inte världens bästa poker spelare, lirar 1/2 NL eller 0.5/1 NL men det är för att jag har rika föräldrar som jag har råd med detta, de börjar bli less på att alltid punga ut för mina förluster.

 

 

Nåväl, igår hände mig följande när jag satt och lirade cashgame(1/2NL);

 

Jag satt med 10:diamond: 10 symbol heart och limpar in från knappen, BB och SB synar och floppen kommer 10 symbol spade J symbol diamond Q symbol spade alla checkar fram till mig och jag bettar 2 dollar ihopp om en raise, men båda synar bara

 

Turn: K symbol club skönt tänker jag ingen har färg iallafall, BB bettar pott, SB synar, då gör jag för jag hoppas ingen har ett A i rockärmen så jag ställer in sammtidigt som jag tänker

 

" I holdem gäller det att få dem att ta beslut att antingen folda eller ställa in allt dem har"

 

Båda synar och river är en 6 symbol heart både BB och SB har A och stegen, svårt att släppa en så bra hand,

 

Någon som har ett tips hur jag skulle ha spelat den?

 

Är så less att alltid förlora, om det fortsätter kanske jag ska sluta, är typ 5kkr back på en månad.

 

1. Varför postade du inte handen här? :P

2. Är du seriös? :shock:

 

 

Hur postar man sin han då??

 

Ja jag är seriös, tyckte dte var dåligt spel av dem båda och syna ner flopp med A hög, verkar finnas fisk på 1/2 NL också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du driva med alla som skriver dagbok? Jämför du Jack Vegas med poker? Vad vill du? Särskilt skoj var det ju inte... :)

 

 

 

Nej jag driver itne med någon!

hoppades bara att jag kunde få tips om det finns någon annan där ute som spelar jackvegas.

 

Backade nyss 150kr:/ men snart vänder det!

 

Kanske inte jämmför det men vissa likheter finns det.

Hör gärna av er med era synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du driva med alla som skriver dagbok? Jämför du Jack Vegas med poker? Vad vill du? Särskilt skoj var det ju inte... :)

 

Nej, han jämför inte Jack Vegas med poker, det ÄR poker. Bara i annan form. Varför skulle han vara oseriös? Jack Vegas poker är mycket psykologi och oddsberäkningar, handlar om rätt beslut, skicklighet alltså. Däremot är det mycket svårt att vinna, men varför skulle folk spela om man inte kunde vinna?

 

Har börjat lira Jack Vegas regelbundet nu, backade idag dock, 40kr. Åkte på en rätt äcklig dock:

Plockade upp AA på flop, bytte 3 kort och fick en triss, dvs 3ggr pengarna. Dubblade upp mig 4ggr till 48 och skulle dubbla en sista till 96. Dubblade först genom att jag drog 2 för dealern mot 9 för mig, 2 mot 5, 2 mot K, sen 2 mot 9, sen när jag ska dubbla till 96 drar jag en 3a åt dealern och tänker "yes nu kan jag som sämst få split eftersom alla 2or redan kommit" trycker bara på nån skit och vad kommer? Jo en FEMTE TVÅA. Antingen är maskinen riggad, eller så kanske man inte kan räkna kort i J. V.?

 

Keep on going Brillo, vi vill ha varje jack vegas dag summerad i din dagbok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ert stöd, söker efter sponsorer som vill sponsra mitt spel, men dte har inte gått så bra än, ringt och frågat poker stars idag men dem sa nej.

 

För övrigt så kanske det blir en dealers choice tunering( inköp 20kr)

 

Känner mig stärkt trots att jag backade 150 kr idag på jackvegas, för er som vill lära er lite om pottodds mot jackvegas aoutomaten, läs pokerhandboken av min idol Dan Glimme.

 

Har lärt mig otroligt mycket av att läsa hans krönikor.

 

Han måste ju vara en av världens bästa pokerspelare.

 

 

Nu ska jag ner på pubben och lira jackvegas.

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ert stöd, söker efter sponsorer som vill sponsra mitt spel, men dte har inte gått så bra än, ringt och frågat poker stars idag men dem sa nej.

 

För övrigt så kanske det blir en dealers choice tunering( inköp 20kr)

 

Känner mig stärkt trots att jag backade 150 kr idag på jackvegas, för er som vill lära er lite om pottodds mot jackvegas aoutomaten, läs pokerhandboken av min idol Dan Glimme.

 

Har lärt mig otroligt mycket av att läsa hans krönikor.

 

Han måste ju vara en av världens bästa pokerspelare.

 

 

Nu ska jag ner på pubben och lira jackvegas.

 

Ciao

 

Lägg ner denna tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

/quote]

Nu ska jag ner på pubben och lira jackvegas.

 

Ciao

 

Lägg ner denna tråden.

 

 

Du dte kanske finns seriösa spelare som vill lära sig och läsa min db så respektera det!

 

Brukar säga, respektera oddsen så respekterar dem dig! och det är samma här.

 

Kom nyss hem från pubben, plus 58 kr, blir en lugn hem kväll nu, ska läsa lite av pokerhandboken och bara njuta.

 

Tips på någon bra film?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du bara poker på JV eller?

 

I sådant fall tappar du rätt mycket EV, det är t.ex. guld värt att veta när man ska bomba Grodjakten eller maskinera in lite Frispark.

 

 

Jag lirar mest jackvegas men även tuneringar i poker, mest dealers choice, där plussar jag oftast stabilt, fast mina kompisar lurar mig ibland, för i början sa dem att 6 9 var bästa handen, så när jag fick dne gick jag all in pre flopp.

 

Nåja med pokerhandboken känner jag att mitt spel har blivit bättre.

 

Mitt nya mål; 30 kkr är kanske lite mycket denna månad, siktar på 25 kkr istället.

 

 

Syns vid maskinerna

 

"When the maschine takes you under controll, dont let it take controll over the hole world"- David Hofferman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...