zlicka Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 precis hemkommen efter en mindre lyckad swedish open, slutade 30/150... jag hade ca 7500 (långt under avg stacken som va på närmare 25000) sitter i lilla mörken som är 500 +100 ante, stora då 1000. börjar känna mej lite småstressad över stackens storlek när jag då plockar upp JJ i lilla...hoppas att alla ska folda o jag kan raisa mot den aggresiva gubben i stora som säkert hade satt mej all-in på alla något sådär kort. Istället blir d fold till knappen som raisar till 4000, efter o ha funderat en bra stund ställer jag in. Vet ju att de blir syn, han kan inte lägga några kort där + att han hade en rätt väl tilltagen stack. Hoppades väl att han va på en steal, om inte så finns ju möjligheten till lägre par och dom flesta ess... i den situationen, kan jag lägga mina knegar lr spelade jag rätt (vill tro att jag spelade rätt så va snälla nu =) )? killen slänger då givetvis upp AA o jag åker ut. * RP - QoS * Citera
Papa Kubo Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Du har 7.5bb, är långt efter och får möjligheten att dubbla upp mot vad som mycket väl kan vara ett stöldförsök. Finns inget att fundera på i det läget, in med degen bara. För du kan väl knappast sitta och vänta på bättre kort än JJ? Citera
zlicka Postad 17 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2004 de va la ungefär så jag oxå tänkte... men i besvikelsen över att åka ur behöver man väl bara få de bekräftat antar jag =) Citera
Papa Kubo Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Vänta bara, snart kommer Johan Hjort och strör salt i såren. Citera
zlicka Postad 17 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2004 hehe jo hoppas han dröjer tills i mån så den värsta besvikelsen har lagt sig Citera
Nusseman Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Johan kommer nog säga samma sak. Blunda och tryck in degen. Ingen spelar så tight på knappen att det inte är +EV att trycka tillbaka med JJ i det läget. Citera
Hjort Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Jag skulle kunna tänka mig att syna och gå all-in på precis alla floppar för att eventuellt kunna undvika några av de närmare racen (AK/AQ när de missat floppen) samt någon gång på miljonen få ett större par att folda när A:et kommer. Men eftersom stora mörken är kvar så är det nog viktigare att maxa chanserna att han foldar än att gnaga till sig lite extra EV genom syn/all-in. Citera
martenmania Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Jag skulle kunna tänka mig att syna och gå all-in på precis alla floppar för att eventuellt kunna undvika några av de närmare racen (AK/AQ när de missat floppen) samt någon gång på miljonen få ett större par att folda när A:et kommer. Men eftersom stora mörken är kvar så är det nog viktigare att maxa chanserna att han foldar än att gnaga till sig lite extra EV genom syn/all-in. Tappar man inte en massa EV mot knappen med syn/all-in eftersom knappen kan slänga en hel del händer (typ QT, T9, 97s) när han totalmissar floppen? Citera
Hjort Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Tappar man inte en massa EV mot knappen med syn/all-in eftersom knappen kan slänga en hel del händer (typ QT, T9, 97s) när han totalmissar floppen? Jo, om det är ett bra spel eller ej beror väl på foldbenägenheten samt handdistributionen som han höjer med. Om han vore villig att folda en hand som AQ för 3500 i en 10k pott så är bör det vara bra att synbeta (förutsatt ingen stor mörk etc) förutsatt att han inte höjer med väldigt många andra händer. Men JJ är nog en lite för stark hand för det spelet, eftersom händerna man blir av med till för stor del utgörs av händer man vill ha syn av. Däremot är det ofta bra med händer som 55, 77 eller A9s. Jag tycker dock att det är ett spel man ska fundera lite på om man har en hand som man måste all-in med av någon anledning och har en motståndare som antagligen foldar lite för mycket på floppen (ganska vanligt med sådana pottodds). Citera
Recommended Posts