Gå till innehåll

FLT - Multiway pot med KK


Jessica

Recommended Posts

Sitter på ett ovanligt loose/passivt bord på stars. Har just på detta bord förlorat flera stora potter med höga par/AK. Blir nu tilldelad KK i mp1 och raisar efter en limpare. Dock så synar förskräckligt många vilket jag ej hade tänkt! Jag markerar olika bets i HHn där jag gör saker som tåls att diskutera (ni får gärna även diskutera andra saker med handen).

 

PokerStars Game #3602429156: Hold'em Limit ($30/$60) - 2006/01/11 - 12:06:08 (ET)

Table 'Volans' Seat #9 is the button

Seat 1: flerin ($600 in chips)

Seat 2: lydell91 ($3078 in chips)

Seat 3: sepl55 ($1371 in chips)

Seat 4: tmurderer ($432 in chips)

Seat 5: JessLove ($1057 in chips)

Seat 6: Mlle Tapis ($2432 in chips)

Seat 7: Dirty Doc1 ($812 in chips)

Seat 8: red skies ($600 in chips)

Seat 9: morlima ($3195.50 in chips)

Seat 10: lth234 ($1731 in chips)

lth234: posts small blind $15

flerin: posts big blind $30

red skies: posts big blind $30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to JessLove [Ks Kd]

lydell91: calls $30

sepl55: folds

tmurderer: folds

JessLove: raises $30 to $60

Mlle Tapis: calls $60

Dirty Doc1: calls $60

red skies: calls $30

morlima: folds

lth234: calls $45

flerin: calls $30

lydell91: calls $30

*** FLOP *** [8s Th Qd]

lth234: checks

flerin: checks

lydell91: checks

JessLove: bets $30

Mlle Tapis: calls $30

Dirty Doc1: calls $30

red skies: calls $30

lth234: raises $30 to $60

flerin: folds

lydell91: calls $60

JessLove: raises $30 to $90 *

Mlle Tapis: folds

Dirty Doc1: calls $60

red skies: folds

lth234: calls $30

lydell91: calls $30

*** TURN *** [8s Th Qd] [7s]

lth234: checks

lydell91: checks

JessLove: bets $60

Dirty Doc1: calls $60

lth234: calls $60

lydell91: calls $60

*** RIVER *** [8s Th Qd 7s] [Qh]

lth234: checks

lydell91: checks

JessLove: checks **

Dirty Doc1: checks

 

 

* 3-bettar för att isolera.. går inte så bra :)

** Ok nu losar jag även mot QJ/KQ/AQ, de checkar men ingen betar här va?

 

Tacksam för synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl inte så mycket att säga.

 

Inte ens chans att det går att skydda din hand på floppen så det är ju bara att trycka in så mycket värde som möjligt, samma på turn.

 

River är riktigt tråkig. Att betta känns dumt, chansen att nån av de 3 som har varit med hela vägen inte sitter på en dam är inte stor direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite tankar och idéer om hur du kunde spelat handen...

 

På flopen:

Jag sitter och funderar på om du kanske skulle synat istället för att försöka isolera. Det är ju 2 som verkar gilla att kall syna, får väl anta att de sitter på något stegdrag eller något par med överkort och kanske en backdoor. Genom att syna håller du ner potten på flopen, dvs ger dom sämre odds.

 

På turn:

Här tycker jag att du kunde reraisa, för vi får väl anta att CR:aren kommer betta ut. På så sätt hade du kunnat (eventuellt) pressa ut killen bakom dig och haft lättare att skydda din hand. Åtminstone givit dom som drar sämre odds, samt fått in mer pengar i potten de gånger du leder här.

Problemet är väl de att du kan dra dött här, då tror jag iof att du hade fått mer action. J9 har ju fullt upp stegen.

Frågan är väl vad man gör om de blir tre-bettat på turnen?! jag tror jag hade kastat handen då iaf.

 

På river:

Det är ju bara att checka ner, får känslan av att någon har minst en dam och risken att bli CR kontra få in ett extra bet av en sämre hand är allt för stor.

 

Intressant hand, konstigt att så många går till rivern, det är ju ändå inte så många drag ute och alla kan knappast sitta på TP.. Är inte ofta man ser de...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog spelat likadant, men jag tror det kan vara bättre att spara höjningen till turn eftersom potten är så pass stor.

Är denna handen inte rätt lik exemplet från SSH om att vänta till turn med höjningen? Kommer inte ihåg den exakt, men har för mig att det var i denna stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo höjning på turn är nog en bättre idé. Raisen på floppen hade jag inga ambition att komma HU efter då spelarna på stars 30 nivå är väldgit syn begägna på floppen (därför att ofta mkt raise pf så odds o calla en sb). Jag hoppades däremot kunna slå ut några så att vi blev 2 eller iaf 3 spelare vidare.

 

Vad tror ni att de olika spelarna hade för händer då? Eller det är juh svårt. Vad var winning hand (om det ej var jag som hade den) och vem hade den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer bra de morberg... Ed Miller och grabbarna pratar om de här problemet. Vilken jävla ABC spelare man är ;)

 

Vad tror ni att de olika spelarna hade för händer då? Eller det är juh svårt. Vad var winning hand (om det ej var jag som hade den) och vem hade den?

 

Jag tror dom hade följande och jag tror att kungarna höll upp.

 

Ith234: T8, eller JJ

lydell91:KJ

Dirty Doc1: AsTs eller liknade

 

Var det nära?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker lära mig lite bättre i vilka situationer som det kan vara klokt att vänta med en höjning till turn, så denna hand var intressant för mig.

 

Höjningen på floppen får ju 2 av 3 spelare som måste syna två bets att lägga sig. Kan inte det räknas som ett bra resultat?

 

Man kanske kan anta att lth234 hoppas att Jessica skall beta så att han kan check-höja floppen? Tyder inte det på att han har ett starkt drag eller ett monster typ set eller stege? Om han har ett drag, kommer han att beta på turn då så att Jessica kan höja? Om han har ett set eller stege är det väl knappast lönt att ta till vänta till turn knepet.

 

Om man kan anta att lth234 kommer att beta en draghand som missar på turn känns det ju som ett stabilt spel att vänta, men kan man det? Skulle han verkligen check-höja floppen med top-par som skulle vara optimalt för oss antar jag? Skulle inte de flesta spelare beta ut med den handen? Jag antar att höja på turn kan vara ok om han har t.ex 2-par, det skulle kunna köpa oss några outs?

 

Tja, som ni märker så är jag väldigt osäker på detta. Kanske nån kan upplysa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla kommentarer. Det angående raisa turn är nog bättre än att jamma potten på flop. Iofs så hade det kvittat denna hand.

 

*** SHOW DOWN ***

lth234: shows [7d 9d] (two pair, Queens and Sevens)

lydell91: shows [8d 8h] (a full house, Eights full of Queens)

JessLove: mucks hand

Dirty Doc1: mucks hand

lydell91 collected $1077 from pot

Mlle Tapis said, "nh"

*** SUMMARY ***

Total pot $1080 | Rake $3

Board [8s Th Qd 7s Qh]

Seat 1: flerin (big blind) folded on the Flop

Seat 2: lydell91 showed [8d 8h] and won ($1077) with a full house, Eights full of Queens

Seat 3: sepl55 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: tmurderer folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: JessLove mucked [Ks Kd]

Seat 6: Mlle Tapis folded on the Flop

Seat 7: Dirty Doc1 mucked [Kc Ah]

Seat 8: red skies folded on the Flop

Seat 9: morlima (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 10: lth234 (small blind) showed [7d 9d] and lost with two pair, Queens and Sevens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...