dlinder Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Anledningen till att det är så lätt att vinna stabilt i SnGs är just att folk tänker "det handlar om överlevnad", "odds spelar ingen roll" och "man ska inte gambla". Det är fisktänkande helt enkelt, och låter en bli överkörd av en aggressiv spelare. Citera
lillpata Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Läste inte alla inlägg i tråden men vad som förbryllar mig är att folk snackar om "tidigt i turneringen". Startstacken ligger ju endast på 9 (!) M (antar att ni började med 2000). Vilket åtminstone borde motsvara level 3. Till er det berör: Tycker ni det endast finns "tidiga"- eller "push/fold"-stadium i dessa sng's? Annars så borde man inte spela enbordsturneringar överhuvudtaget om man lägger JJ i det här läget. Börja köra MTT-satelliter istället då man teoretiskt sätt kan hitta lägen att släppa här. (Sälj sedan inköpet om du/ni hamnar ITM.) Citera
Maple Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Skojigt att det blev en sån diskussion om den här. Om man känner att man är bättre än de andra kan det inte ändå vara rätt att skippa såna här ( i mina ögon ) marginella lägen. Den här gången sparade jag mina chips och vann turneringen. Spelare som tycker såna här lägen är marginella för de är bättre än motståndarna överskattar sin egen förmåga. De är snarare mer troligt att de är sämre än motståndarna. Citera
PhantomJoker Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Jag hade synat och med 98% säkerhet tittat in i A-K eller eventuellet A-Q när han vände sina kort. Men vanliga fall brukar jag unvika att syna all-ins och hellre ställa in själv.. Turnering handlar trots allt mycket om överlevnad.. Singletable trots allt dock.. I sen multitable turnering hade jag slängt Q-Q i en sådan här situation. Citera
Callahan Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Det är syn alla dagar i veckan. Faktum är att jag önskar det fanns en åttonde dag i veckan så jag hade kunnat syna med din jättefina hand då också. 6-7 man kvar är inget överlevnadsläge om man har lite marker kvar. Det finns ingen realistisk möjlighet att nå stålarna utan att chansa minst en gång all-in. Citera
PepsiMax Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Det finns ingen realistisk möjlighet att nå stålarna utan att chansa minst en gång all-in. I en turnering chansar man inte, utan man tar risker där man har gjort bedömningen att man har en bra risk/reward ratio. Blir man shortstackad i ett tidigt skede så måste man spela mer aggressivt för att öka sitt M, men bland många faktorer så är det viktigt att vara först in med degen. Citera
Björnerik Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 På de här nivåerna så foldar fiskarna alldeles för mycket. Bättre att folda här (och vara en fisk) och sen sno tre händer i rad när det foldas för mycket. Varför riskera turneringen på en coinflip när man kan sno ihop lika mycket chips som står på spel på några händer, utan så värst mycket risk? Citera
Il_Mostro Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Om man känner att man är bättre än de andra kan det inte ändå vara rätt att skippa såna här ( i mina ögon ) marginella lägen. Den här gången sparade jag mina chips och vann turneringen. Det finns en lång tråd om det här tänkandet nånstans på twoplustwo. Bl.a. Greg Raymer ger sin syn på saken, och (ur minnet) säger han att det finns ingen spelare som är så bra att man kan ge upp mer än ca 10% (dvs en 60-40 chans). Här ger du upp mycket mer än så. Jag kan inte se nån möjlighet att lägga sig här. Citera
Ignatius Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 På de här nivåerna så foldar fiskarna alldeles för mycket. Bättre att folda här (och vara en fisk) och sen sno tre händer i rad när det foldas för mycket. Varför riskera turneringen på en coinflip när man kan sno ihop lika mycket chips som står på spel på några händer, utan så värst mycket risk? Dels därför att det är en "coin flip" med positiv EV och dels därför att du kan spela en ny SnG om 1 minut om du åker ut. Om man bara spelar en turnering med polarna en kväll och det inte finns några cash games vid sidan av kan det möjligen finnas en poäng med att folda, men jag hade ändå inte gjort det själv. Citera
rickie Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 På de här nivåerna så foldar fiskarna alldeles för mycket. Bättre att folda här (och vara en fisk) och sen sno tre händer i rad när det foldas för mycket. Varför riskera turneringen på en coinflip när man kan sno ihop lika mycket chips som står på spel på några händer, utan så värst mycket risk? Eh, är väl snarare så att fiskarna synar alldeles för mycket? Citera
Björnerik Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Först in med en allin på bubblan i en 11-33$ (de nivåer jag spelar) får blindsen alldeles för ofta med tanke på de odds blindsen får. Att det limpas och synas för mycket är också sant, men framförallt på tidigare nivåerna. Med höga blinds och nära bubblan så är det fold-o-mania. Citera
Recommended Posts