Gå till innehåll

Hur ska jag förvalta min "BR"?


Juster

Recommended Posts

Efter ett tags spelande på Prima (gick väl +-0) så bytte jag till 24h poker. Hade egentligen tänkt försöka mig på det här med att bonushora men eftersom neteller vägrar öppna mitt konto o svara på mail samt att motståndet på B2B var betydligt lättare än Prima funderar jag på att stanna här.

 

Min BR är nu runt 300 euro (från 80e) och jag spelar med halva inköp (10 euro). Min spelstil har jag fått från detta forum men det är först nu senaste veckorna jag verkligen vågat spela fullt ut. Alltså, vänta på AA, KK, QQ, AK och spela dem stenhårt från början till slut. Min största tillgång är min "disciplin" som man även kan kalla oförmåga att sitta still. Jag spelar ETT bord tills jag typ dubblat upp sen tar jag paus i en timme. Jag har vett nog att sluta i tid.

 

Jag har förmågan att bara prata på utan att komma till punkt men här kommer det jag undrar över:

 

1. Tycker ni jag ska fortsätta på B2B eller prova horeriet?

 

2. När kan man "tryggt" gå upp till 0.25/50? Har kollat lite på sånna bord och motståndet verkar inte vara bättre. Jag ska asså inte upp o i nivå med den rullen jag har nu, den e för liten för tom 0.10/0.20 som jag förstår det :)

 

3. Brukar man tjäna mer på att multitabla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ett tags spelande på Prima (gick väl +-0) så bytte jag till 24h poker. Hade egentligen tänkt försöka mig på det här med att bonushora men eftersom neteller vägrar öppna mitt konto o svara på mail samt att motståndet på B2B var betydligt lättare än Prima funderar jag på att stanna här.

 

Min BR är nu runt 300 euro (från 80e) och jag spelar med halva inköp (10 euro). Min spelstil har jag fått från detta forum men det är först nu senaste veckorna jag verkligen vågat spela fullt ut. Alltså, vänta på AA, KK, QQ, AK och spela dem stenhårt från början till slut. Min största tillgång är min "disciplin" som man även kan kalla oförmåga att sitta still. Jag spelar ETT bord tills jag typ dubblat upp sen tar jag paus i en timme. Jag har vett nog att sluta i tid.

 

Jag har förmågan att bara prata på utan att komma till punkt men här kommer det jag undrar över:

 

1. Tycker ni jag ska fortsätta på B2B eller prova horeriet?

 

2. När kan man "tryggt" gå upp till 0.25/50? Har kollat lite på sånna bord och motståndet verkar inte vara bättre. Jag ska asså inte upp o i nivå med den rullen jag har nu, den e för liten för tom 0.10/0.20 som jag förstår det :)

 

3. Brukar man tjäna mer på att multitabla?

 

1. Du kan väll stanna på B2B men registrera dig på en sida vars signupbonus passar din bankrulle, t.ex pokerium.com

 

2. kolla runt på forumet. En massa trådar ang. bankrullekrav

 

3. Ja det kan du göra men se till att vinna på ett bord först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Lira upp rullen lite. Om du t.ex. sätter in "100% up to 300$" (som fanns i Bonustråden för Januari såg jag) så stoppar du in hela rullen på en sida som du kanske inte gillar.

 

2. Ja, det sägs ju att 30 inköp är BR-kravet men det är ju också lite overkill för en hobby lirare. Har sett någon nämna runt 500$ men vill du vara på den säkra sidan så vänta till minst 1500$.

 

3. Ja, speciellt med din tighta stil (det jag får intrycket av iaf) så kan du ju börja med att köra två bord samtidigt och sen öka om du så önskar.

 

Tänk på att du förlorar mer specifika read på motståndaren ju fler bord du kör. Du kan ju senare kanske installera i PokerOffice eller PokerTracker. Något av programmet får man "gratis" om man sätter in 50 eller 100$ på Empire Poker har jag för mig.

 

Men pröva Multitabla iaf 2 bord och prova helt enkelt om det känns bekvämt. Sen när du börjar lira 2-3-4 bord eller fler så kommer du aldrig förstå hur du kunde bara lira ett bord! =)

 

Lycka Till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag spelar tight men inte riktigt så tajt som de kort jag nämner. Jag spelar AQ, KQ och alla PP för set oxå :) Ser kanske 30% av flopparna på ett 8manna bord. Ska prova lite multitabling idag då men minns hur det gick när jag försökte flera sngs samtidigt, fast nu slipper man ju bubblan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag spelar tight men inte riktigt så tajt som de kort jag nämner. Jag spelar AQ, KQ och alla PP för set oxå :) Ser kanske 30% av flopparna på ett 8manna bord. Ska prova lite multitabling idag då men minns hur det gick när jag försökte flera sngs samtidigt, fast nu slipper man ju bubblan :)

 

Om du blir stressad och ändå vill multitabla så börja med 2 st 10-mannabord. Då går det lite snabbare men inte så att du behöver bli onödigt stressad.

 

Samt att du kan lägga lite fler marginella händer ju fler bord du spelar.

 

Lycka till nu! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...