Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen lirade jag från päronens dator ute på landet och har därför inte tillgång till någon handhistorik, men försöker återberätta den från minnet.

Spelet är 6-handat PLO 0.25/0.50. Jag sitter i bb och täcker bordet med drygt 2 inköp. Övriga spelare som är relevanta är UTG, lös och tomtig/desperat shortstack med runt $20 i stacken samt knappen, som jag uppfattat det ganska weak-tight med drygt ett inköp i stacken.

Jag plockar upp AT64 med ett A högt färgdrag. UTG pottar upp till, vad blir det, $1.75 och en MP samt knappen synar fram till mig, som också synar. Floppen dimper ner T53 rainbow. Check från mig, UTG trycker in runt $8 och m.a.o. 50% av stacken inne. MP lägger sig, knappen steker ett bra tag och synar sedan. Känslan jag fick av knappens syn var wiiiknäss all over the place. Max, MAX ett överpar trodde jag på vilket också gjorde att jag slog om för att försöka isolera mot shortstacken som jag heller inte kunde sätta på något speciellt. Shortstacken synar såklart och mr. weaktight vill inte lägga in resten av stacken utan får snällt se på när vi leker med hans pengar.

Ja till frågan då, jag har alltså TP + öppet och är framförallt uppe mot en shortstack som jag inte kan sätta på så mycket mer än ett överpar. Jag kan inte omahamatematiken, men spontant känns det som jag är favorit mot AAxx på den brädan och kan mitt spel någonsin vara fel om jag förväntar mig att knappen kommer lägga sig?

Postad
/.../ kan mitt spel någonsin vara fel om jag förväntar mig att knappen kommer lägga sig?

Nä, det är vattentätt tamejfan.

Kan knappast finnas någon hand som knappen kan ha som är tillräckligt stark för att han skall vilja "lura med dig" i potten. Skulle vara toppset + stegdrag isf, men nä. Bra spelat!