Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
$5+$0.5 ??

Är det fem dollar för att vara med och sen vad? En halv för varje spel eller?

$0.5 är avgiften du betalar för att delta i turneringen. Den betalas endast en gång per turnering.

och $5 dollar är vad? Min stack under turneringen?

Postad

$5 dollar hamnar i prispotten som du tävlar om. Alltså om det är 100 spelare så blir prispotten $500. Oftast får då dom 10% bäst placerade dela på denna pott. $0.5 tar alltså sajten för att dom håller turneringen, som en avgift.

Postad
$5 dollar hamnar i prispotten som du tävlar om. $0.5 tar alltså sajten för att dom håller turneringen, som en avgift.

Okej, tack! Men det var en snålturnering så då letar jag vidare. Sitta och gneta för 5 dolares får andra göra.

Postad
Okej, tack! Men det var en snålturnering så då letar jag vidare. Sitta och gneta för 5 dolares får andra göra.

Ok. Jag fortsätter gneta.

Och du gör vad du vill.. men ett tips är nog att lära dig hur turneringar funkar innan du spelar dyra.

Ett tips i alla välmening.

Postad
$5 dollar hamnar i prispotten som du tävlar om. $0.5 tar alltså sajten för att dom håller turneringen, som en avgift.

Inköp 5 dollar kan ge rätt bra vinster:

I en sitngo med 10 deltagere så får vinnaren 25 dollar.

I en MTT med ca 200 deltagare får vinnaren ca 400 dollar.

I en turnering med 1000 spelare får vinnaren ca 2000 dollar.

Med 5 dollar så kan du vinna rätt mycket i rätt turnering...

Postad

Ok. Jag fortsätter gneta.

Och du gör vad du vill.. men ett tips är nog att lära dig hur turneringar funkar innan du spelar dyra.

Ett tips i alla välmening.

Om du tittar noga ser du att Monkey ändrat i sitt inlägg. I ursprunget står det tydligt att $5 är prispotten vilket jag tyckte verkade väldigt lite.

Ett tips är att du lär dig läsa inlägg innan du börjar försöka spela allan.

I all välmening. ;)

Postad
Jag kan tipsa dig om en turnering som går i sommar. Den heter WOSP eller något, har för mig den har lite högre baj-in än $5, så du slipper gneta.

En baj-in, flera bajs-in.

Var det också "i all välmening" eller försökte du också göra dig lustig?

Postad
Om du tittar noga ser du att Monkey ändrat i sitt inlägg. I ursprunget står det tydligt att $5 är prispotten vilket jag tyckte verkade väldigt lite.

I all välmening.

Hehe. Ok, nästa gång ska jag försöka fatta vad som stod i det ursprungliga inlägget. För det är ju lätt.

Sen undrar jag bara av ren nyfikenhet om du verkligen TRODDE att prispengarna var 5dollar om det kostade 5 + 0.50 o vara med?

Lycka till med pokern!

MVH

Per

Postad

Rätta mig om jag har fel, men monkeys inlägg är väl ändrat efter att du har svarat på det, med andra ord så borde ju citatet i ditt inlägg återspegla monkeys ursprungliga inlägg?? Vad ändrade han förresten?

I det inlägget står det "5 dollar hamnar i prispotten som du tävlar om", vilket alltså inte begränsar prispotten till 5 dollar, det står bara att dina dolares hamnar där.

Men i övrigt försökte jag nog mest vara lustig... sorry. Problemet var väl att jag inte visste om inlägget var på skämt eller inte, då jag tyckte att det var rättså självklart att det inte bara var dina pengar som hamnar i prispotten... skulle de andra spela gratis? Vem skulle spela i en turnering där man bara kan vinna tillbaka sina egna pengar (minus avgiften...)... etc? Därav min förhastade slutsats...

Återigen, sorry. Som ovanstående har sagt finns det många bra turneringar på lägre nivåer, i vissa turneringar lägger dessutom sajten till pengar eller garanterar en minimiprispott, oavsett hur många deltagare som är med. Kika på PartyPoker eller PokerStars vetja, de har många bra turneringar.

Oskarsson, jag förstår att du tycker inläggen var onödiga, men hur de påverkar möjligheten att navigera i forumet greppar jag överhuvudtaget inte...

Postad

Aha, nu ser jag vad han ändrat. Han har lagt till texten som inte finns i ditt citat.

Men för att vara petig (angående att kunna läsa inlägg) så står det inte att $5 är prispotten, det står att dina $5 hamnar i prispotten, vars exakta storlek aldrig nämns.

I övrigt, se ovanstående inlägg.

Postad

Jag hade fel och borde lära mig läsa inlägg.

:oops:

(men det var inte meningen att spela allan utan jag ville faktiskt säga ett vänligt tips)

FÖRLÅT.

O nu skräpar jag ner på forumet igen.

Går och lägger mig istället.

Postad

I all välmening.

Hehe. Ok, nästa gång ska jag försöka fatta vad som stod i det ursprungliga inlägget. För det är ju lätt.

Sen undrar jag bara av ren nyfikenhet om du verkligen TRODDE att prispengarna var 5dollar om det kostade 5 + 0.50 o vara med?

Lycka till med pokern!

MVH

Per

Det svaret jag fick var att det kostade 0.50 att vara med. Med en vinst på 5 lät det väldigt lite och inget som var värt att spela. Hade jag fått ett svar som lika tydligt som senare svar beskrev hur det fungerade hade det inte varit några problem.

Jag har enbart spelat efter de tips jag fick här när jag reggade mig och har aldrig brytt mig om turneringar. Eftersom det nu sen i april gått väldigt bra så var jag sugen på att testa vingarna i turnering, aningen inspirerad av TV ;)

Så jag hade ingen koll på hur det fungerade alls. Kanske för dum helt enkelt! :D

Men Oskarsson har i alla fall med 1/60 av sina inlägg gjort det mer lättnavigerat här, så jag ska surfa runt och läsa på bättre.

Lycka till själv med pokern!

/N

Postad
Aha, nu ser jag vad han ändrat. Han har lagt till texten som inte finns i ditt citat.

Men för att vara petig (angående att kunna läsa inlägg) så står det inte att $5 är prispotten, det står att dina $5 hamnar i prispotten, vars exakta storlek aldrig nämns.

I övrigt, se ovanstående inlägg.

Jag ser det nu. Men det var inte så självklart i sammanhanget. Dessutom var jag lite stressad eftersom det var en turnering som skulle börja inom några minuter. "Du betalar $5 till prispotten och $0.5 till sajten för att de arrangerar turneringen" hade för mig varit lättare att förstå. (Dock ingen skugga över de som svarat. Jag är tacksam för alla svar och kräver inga pedagogiska underverk)

Nåväl, nu vet jag. Tack för alla svar. :D