Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja, alltså den kommer inte spelas sist men den här tråden handlar om den event som inte bestämts ännu. Kraven för denna blir att minst 8 personer kommer vilja vara med (inga bojkotter mot vissa förslag, snälla), alltså ingen O8 FL-event med 5 spelare :)

Avgiften för eventen kan eventuellt sänkas till 20+2 för att få med så många spelare som möjligt.

Förslagen:

Dealers Choice

Vi spelar en turnering med mixade spel, förslagsvis Omaha, 7 card stud och Texas Hold'em. Allt spelas i FL och vi kör antingen varianten att dealer väljer spel eller att vi kör perioder av ett spel (t ex, ett varv Hold'em sen ett varv Omaha osv osv).

2-7 Triple draw Lowball

Spelas i fixed limit-format. 5CD fast man satsar på att få den sämsta handen. Ess är högt, och straights och flushes räknas. Bästa (sämsta?) hand är alltså 2-3-4-5-7, aka wheel.

Omaha high/low (aka Omaha eight or better).

Omaha fast som splitspel. Halva potten vid showdown går till den bästa handen och halva potten till den sämsta (finns inte alltid en sådan). Spelet är rätt komplext, men det finns guider på nätet som förklarar grunderna.

Diskutera! (jag funderar på en röstningsmodell under tiden)

Postad

Inget 5CD ? Vore faktiskt kul att köra.

Men det kanske inte faller alla i smaken.

Tror dock att 2-7-tripple turnering skulle kunna vara fett kul,

så av förslagen röstar jag på det =)

Postad

Jag vill helst ha ett format där iaf någon/några har någon koll på hur man ska spela. 5CD skulle bli totalt random, om jag ska vara helt ärlig. Men jag kan tänka mig att lira det på skoj, men inte som en del av TSOP.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Postad

Jag tycker det skulle vara kul med Omaha H/L men jag är ändå rätt tveksam till det. Jag tror att det skulle ta allt för mycket tid att dela upp potterna hela tiden... (Går ju liksom smidigare på internet...)

Postad

Det är inget problem ... men nu har vi tyvärr bestämt oss för 2-7 trippel. Men i och med att så många har koll på hilo blir det säkert en sån event nästa gång.