noname13 Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 spelar vid microlimits 6 bords CG. Om man är ganska säker på att man har bästa handen vid flopp eller turn men dom andra är på drag. Är det ngn mening att skydda sin hand med all in med tanke på alla gamblers på dessa skitnivåer är risken mycket stor att man blir synad som jag inte vill oavsett stack för det räcker att den andra har 1 out så kommer han att träffa med min otur. Citera
Tiggr Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Med din otur är det nog bäst att sluta spela... Citera
Myssion Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 När du har bästa handen är det alltid bäst att checksyna, eller ännu bättre checkfolda, för det finns alltid risken att någon kommer att slå dig. Undantaget är när du får råjjal sträjt flosch, då kan du beta. EDIT: Vid närmare eftertanke är det nog bäst att checkfolda då också, finns alltid risken att du blir disconnected och auto-foldad senare i handen. Citera
matte med slice Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 och stämningen är fortsatt rå men hjärtlig här på forumet Ett bra sätt att skydda din hand kan ju vara ett bet på mellan 2/3 till ett pot bet. Mixa in en all-in då och då också om du vill det. //Matte Citera
Verdi Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Matematiska regler gäller även på microlimits. Du vill betta tillräckligt mycket för att göra det matematiskt fel för motståndaren att syna men inte så mycket att du avskräcker honom. Det är ingen skillnad mot high stakes egentligen. Citera
noname13 Postad 10 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2006 check syn ger för billiga kort åt de andra fast om inte aggrsivt bettande hjälper är väl check syn lika bra kanske. pott bets hjälper ibland men det verkar inte som de flesta använder sig av pott odds konceptet på de nivåer jag kör på. Citera
Myssion Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 check syn ger för billiga kort åt de andra fast om inte aggrsivt bettande hjälper är väl check syn lika bra kanske. Nej. Jag var ironisk... Checksyn är nog det sämsta du kan göra. Ja, efter checkfold då förstås... pott bets hjälper ibland men det verkar inte som de flesta använder sig av pott odds konceptet på de nivåer jag kör på. Hjälper ibland? Vad menar du? Du vill inte att de ska folda, du vill att de ska syna, det är EV+ för dig. Citera
psykologen Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Du skall bara spela handen om den andra har 0 outs. Tror du att den andra spelaren har en outs så lägg dig. Citera
noname13 Postad 10 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2006 Myssion Hjälper ibland? Vad menar du? Du vill inte att de ska folda, du vill att de ska syna, det är EV+ för dig. Ja igentligen vill man det men jag blir utdragen så ofta så jag vill hellre ta potten direkt. Du skall bara spela handen om den andra har 0 outs. Tror du att den andra spelaren har en outs så lägg dig. Haha det sant du har rätt den taktiken ska jag köra i frotsättningen. Citera
psatiw Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Alltså, no offense noname, men de här tankarna har man hört så många gånger nu att det börjar bli tröttsamt - det är bara fel fel fel. Det finns inga nyanser, det är bara puckat att ha den där inställningen. Och de där nivåerna är inte svåra att slå, det är precis tvärtom - de är lättare än ALLA andra nivåer. Du vill hitta punkten där de synar med sina drag och låta de betala. När du kommer över den punkten (om de typ foldar mot en All-In) så är det du och inte de som spelar dåligt. Citera
noname13 Postad 10 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2006 Alltså, no offense noname, men de här tankarna har man hört så många gånger nu att det börjar bli tröttsamt - det är bara fel fel fel. Det finns inga nyanser, det är bara puckat att ha den där inställningen. Och de där nivåerna är inte svåra att slå, det är precis tvärtom - de är lättare än ALLA andra nivåer. Du vill hitta punkten där de synar med sina drag och låta de betala. När du kommer över den punkten (om de typ foldar mot en All-In) så är det du och inte de som spelar dåligt. Jo jag vet att man spelar rätt och att i längden är det den som spelar rätt som vinner pengar. Men jag är nybörjare och vill hellre vinna pengar än att spela rätt men det kommer nog med tiden. Men jag vet inte jag har läst om folk som spelar på high limit men som har det mycekt svårt på micro just därför att folk inte vet vad dom gör. Men som sagt jag är nybörjare och vill bara vädra lite. Citera
psatiw Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Men jag är nybörjare och vill hellre vinna pengar än att spela rätt Min vän, du ska se att om du spelar bättre än dina motståndare så kommer pengarna att komma också. Men jag vet inte jag har läst om folk som spelar på high limit men som har det mycekt svårt på micro just därför att folk inte vet vad dom gör. Och isåfall är det mest skitsnack, säger jag. Om det skulle ligga till så att en highstakes-spelare inte slår nivån så är det helt andra faktorer bakom, som motivation t.e.x. Men som sagt jag är nybörjare och vill bara vädra lite. OK. Grejen är om alla som blir utdragna ska starta en ny tråd är att det blir så jävla mkt trådar till slut, fulla bara med upprepningar. Ett alternativ, om man nu verkligen måste skriva om det, kan ju vara att söka fram en tråd i samma ämne och fortsätta i den. Anyway, lycka till. Citera
Myssion Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Och isåfall är det mest skitsnack, säger jag. Om det skulle ligga till så att en highstakes-spelare inte slår nivån så är det helt andra faktorer bakom, som motivation t.e.x. Mja, nu klår jag ju både micro- och lowlimit, men det finns många medelbra spelare som har problem med de nivåerna. De har läst lite pokerböcker, och sedan klarar de inte av att justera när de spelar i tomteverkstan, utan spelar istället "by the book" eller försöker bli för fancy, och då blir det lätt fel. Problemet för dessa spelarna är att motståndarna inte beter sig som det står i deras böcker... Fast dessa spelare kanske inte klassas som high-stackes iofs... Citera
psatiw Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Du har fel. Kejra, my bad. Jag tolkade "high-stakes"-spelare som "en riktigt bra pokerspelare". En riktigt bra pokerspelare kan anpassa sig efter motståndet och märker ganska fort hur de han spelar mot agerar och krossar sen nivån ganska lätt, givet att han är motiverad för uppgiften. BTW, det är ju typ "bok-poker" som funkar på de där nivåerna, men inte på de högre tycker jag. Citera
kfluffie Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Som många tidigare har sagt i tråden: Betta så om dom t.ex. sitter på färgdrag så ska dom syna till fel Odds! Inget mer snack om saken. Visst kan det vara lite trist när dom får in sitt steg- eller färgdrag i en fin fin pott ett par gånger på rad men det får man stå ut med. Står en smart sak i Small Stakes Hold'Em som du ska ta i beaktande: "There is no Pattern" Och det stämmer ju så bra det. Har Fi 1:4 eller 20% att få in något drag eller vad det nu kan vara så kommer det alltid att vara så och om du då bettar ett Pottbet och Fi synar så gör han ju fel men om han då träffar tänk på nästa gång du sitter i samma position - Då kommer du få den där potten 4 gånger istället! Visserligen finns det avvikelse och med ett drag som slår in 1 gång av 5 så kommer det inte vara så enkelt att han träffar 1 gång och du kommer garanterat vinna dom andra 4 i rad. MVH //KF Citera
Recommended Posts