kharma Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Spelade FL 1-2 på party häromdan och såg detta i chatten JohnnyKupo: I wonder if Jesus would have been any good at hold'em Dealer: ** Dealing River ** [ Qd ] JohnnyKupo: his sign is a fish, afterall kharmenzita: HAHA Tycker jag var rätt kul Citera
Staahla Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Jag trodde det skulle komma något uselt i stil med "he can walk on water" när rivern kom som slutkläm men det här var ju om möjligt ännu sämre. Citera
Stahl Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 JohnnyKupo: his sign is a fish, afterall Han är väl född i december, det är väl inte fiskens tecken. Citera
Myssion Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 JohnnyKupo: his sign is a fish, afterall Han är väl född i december, det är väl inte fiskens tecken. Sedan heter väl fiskens tecken aquarius, inte fish... Bästa skämtet på länge! Du kan inte leva ett roligt liv... Citera
Katt3n Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Har inte med stjärntecken att göra. Gammal kristen symbol. Ni vet storyn med fem limopor och två firrar som mättade ett helt gäng. Som Findus och Systemet fast 2000 år tidigare. (och, nej jag är inte religiös) Citera
Matteprof Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Jag trodde det skulle vara nått i stil med "Yes - Because He cant die by the river..." Citera
skalden Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Kan inte heller så mycket om det där, men visst trollade han fram en massa fiskar ur en korg!?? hmmmm. Aha! Jesus kommer tillbaks och frälser oss med en massa fisk! Citera
der_ko Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Var det inte under romartiden som kristna använde en fisk symbol för att visa att de var kristna utan risk för avrättning eller dylikt? Citera
onehitwonder Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Fast det handlar inte om stjärntecknet utan att de kristna hade en fisk som sin "hemliga" symbol. Det var nog det han menade och då blir det faktiskt lite roligare när man vet det. Edit: jag var lite sent ute här... Citera
Sagge Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Han förvandlade vattnet till blod och dödade all deras fisk. Detta går att läsa i Psaltaren 105:29... Så nog var han en djävul på poker alltid.... Citera
Katt3n Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Han förvandlade vattnet till blod och dödade all deras fisk. Snacka om att lacka ur efter att blivit utdragen av en hålstegsjagare på rivern! Citera
z3___ Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Spelade FL 1-2 på party häromdan och såg detta i chatten JohnnyKupo: I wonder if Jesus would have been any good at hold'em Dealer: ** Dealing River ** [ Qd ] JohnnyKupo: his sign is a fish, afterall kharmenzita: HAHA Tycker jag var rätt kul Um... jätte kul? Citera
landin Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Sedan heter väl fiskens tecken aquarius, inte fish... Nja, aquarius är vattumannen. Fiskarna är väl Pisces. Citera
Kenan83 Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Bästa skämtet på länge! Du kan inte leva ett roligt liv... tyckte jag va mycket roligare Citera
albin Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Enligt Johannes evangeliet 21:5 så dök tydligen Jesus ner och frågade: ”Mina barn, har ni ingen fisk?” De svarade nej. hoppas han dyker upp på Ladbrokes och hör efter snart.. Citera
Myssion Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Sedan heter väl fiskens tecken aquarius, inte fish... Nja, aquarius är vattumannen. Fiskarna är väl Pisces. Ja, precis. Läs vad jag menar, inte vad jag skriver... My bad... Dubbelfel - Myssion. Game Over. Citera
cAshville Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Han är _väl_ född i december, Killen med kollen! Vad firar du på julafton egentligen ? hahah Citera
Sagge Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Som den bibelnötare jag är så vet jag att den där stollen tog upp det där när han och hans farsa satt och diskuterade skillnaden mellan Party Poker och Paradise Poker. Det skrivs om detta i Liknelsetalet, i den del som rör Himmelriket (han och hans farsa kallade väl Party Poker för himmelriket om jag inte missminner mig.): Matteus 13:47 Med himmelriket är det också som när man lägger ut ett nät i sjön och får fisk av alla slag i det. Citera
Myssion Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Är liknelsetalet större eller mindre än noll? Citera
Sagge Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Är liknelsetalet större eller mindre än noll? Och där klev du över tröskeln till vad jag fattar ?? Citera
Katt3n Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Är liknelsetalet större eller mindre än noll? You is a funny guy, mistah! Citera
Animaniac Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Men vad är nu detta, ska jag som satanist behöva upplysa er om varför fisken är en symbol för Jesus. Kommer från ichthus, grekiska för fisk... Den grekiska meningen Iesous CHristos THeou Uiou Soter (Jesus Kristus, Guds Son, Vår Räddare) bildar ordet Ichthus. Därav fisk. Vidare så är Pocker ett lite ovanligare namn på djävulen... Alltså... Jesus = fisk Satan = Po©ker Jag vet iaf vem jag helst skulle möta HU om några större insatser Citera
Myssion Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Inte vet jag vad det är för bokstav, men det var fan så likt Spader Ess, sa pojken till prästen. Citera
Recommended Posts