styris Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 nu ska jag försöka göra denna så bra som möjligt jag kan inte riktigt med PT. ett vanligt 6-manna omaha PL blinds 0.10/0.20 Jag 8.56 $ Fi 25 $ Tre andra med också Fi synar från mittpos. Jag checkar från BB med AK7 5 Pot 1 $ Floppen : Q 7 2 Sweet nötfärgdraget tänker jag så jag leder ut med potbet, får direkt fold av alla utom fi som har blixtsynen! set funderar jag??! Pot : cirka 3 $ Turn : A Trevligt tvåpar lite kåkouts me sätter halvpot nu, får blixsynen igen! Pot : 6 $ River : 8 Satan missade färgdraget. men har jag har ju hyffsat tvåpar, men ändå osäker så jag checkar, får direkt 4 $ mot mej??!?! är de rätt att ta synen här? är inte en fena på omaha men håller på lära mej så gott de går * RP, ändrade till "PLO" - QoS * Citera
parre Postad 9 Januari , 2006 Rapport Postad 9 Januari , 2006 1) Sitt med fullt inköp - PLO är knappt spelbart med bara 40BB i stacken. Det är inte spec. kul iaf. 2) Jag föredrar en checkraise, särskilt med så liten stack du har. Ofta plockar du upp potten osynad ifall någon annan betar och ett gratiskort kan absolut inte försämra din hand ifall nu alla checkar. 3) Vad försöker du åstadkomma med ditt halvpottbet på turn? Har lite svårt att förstå det. 4) Yuck. Jag tiltsynar nog, men var beredd på att se AQ/88/77 rätt ofta. Tycker du gör ditt största misstag på floppen i denna hand. Om du checkar och någon pottar har du ett ypperligt läge att check-raisa och plocka upp potten osynad (du får väl in ca halva stacken med en cr, så efter det spelar handen sig själv automatiskt) och om alla checkar så är det också helt okej eftersom ett gratiskort inte kan försämra din hand - då kan du spela en mindre pott och se hur handen utvecklar sig framöver. Citera
styris Postad 9 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2006 1) Sitt med fullt inköp - PLO är knappt spelbart med bara 40BB i stacken. Det är inte spec. kul iaf. 2) Jag föredrar en checkraise, särskilt med så liten stack du har. Ofta plockar du upp potten osynad ifall någon annan betar och ett gratiskort kan absolut inte försämra din hand ifall nu alla checkar. 3) Vad försöker du åstadkomma med ditt halvpottbet på turn? Har lite svårt att förstå det. 4) Yuck. Jag tiltsynar nog, men var beredd på att se AQ/88/77 rätt ofta. 1) oki doki. ska kommas ihåg. =) 2)okaj men jag är inbiten hold em lirare så jag tycker inte om checkraise speciellt, men de kanske är stålmovet i PL omaha? 3) du jag har rent inte en aning 4) berättar svaret senare. vill ha lite mer info först Citera
Recommended Posts