Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Game # 212632125 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Ronneby"

Game ended 2006-01-08 18:41:24 GMT+01:00

Players:

xx (EUR 25,51 in seat 1)

Fi2 (EUR 35,00 in seat 2)

xx (EUR 24,00 in seat 4)

HERO (EUR 32,47 in seat 5)

Fi1 (EUR 67,67 in seat 6)

Dealer: Fi1

Small Blind: xx (0,25)

Big Blind: Fi2 (0,50)

HERO was dealt: As - Ks

xx Fold

HERO Raise (2,00) Höjer standard-raise

Fi1 Call (2,00)

xx Fold

Fi2 Call (1,50)

Flop 8d - 4d - 4c

Fi2 Check

HERO Check (Borde kanske bettat pott? Men vill variera mig lite att checka och betta oavsett om jag missar eller träffar flop. Fel tänkt?)

Fi1 Check

Turn 8d - 4d - 4c - 2d

Fi2 Bet (3,00) (Tror han försöker ta potten i hopp om att jag missat med AK-AQ)

HERO Raise (10,00) (Vill visa styrka och raisar dryg pott, hoppas på en fold och ta hem potten här och nu)

Fi1 Fold

Fi2 Call (7,00) (Syn, inte kul. överpar kanske? Men skulle då kanske raisat tillbaka? Set kan man väl utesluta då han borde raisat tillbaka, alt. tryckt in allt? förhoppningsvis träffar jag någon av mina 6 outs på rivern, vid miss vad ska jag göra då? Fold vid bet och check vid check antar jag?)

Postad

Vänta nu, buddy, är du...inte lite ute och cyklar nu?

1. Variera att checka floppar ibland, men inte en flop med färg eller stegdrag, eftersom det då blir ganska otrovärdigt att du sitter på ett överpar då. Checkar du nånsin ett överpar i det där läget?

2. På turn är inte bara brädan parad, utan nu även trefärgad. Då raisar du ett starkt bet - helt tom! Och hoppas på 6 outs! Spelar du tillbaka där så sätter du upp en (dålig) riverbluff, inget annat.

Betta floppen, synar han och bettar ut turn - fold. Mkt enkel.

Tycker du överspelar handen nåt helt otroligt.

Postad
Vänta nu, buddy, är du...inte lite ute och cyklar nu?

1. Variera att checka floppar ibland, men inte en flop med färg eller stegdrag, eftersom det då blir ganska otrovärdigt att du sitter på ett överpar då. Checkar du nånsin ett överpar i det där läget?

2. På turn är inte bara brädan parad, utan nu även trefärgad. Då raisar du ett starkt bet - helt tom! Och hoppas på 6 outs! Spelar du tillbaka där så sätter du upp en (dålig) riverbluff, inget annat.

Betta floppen, synar han och bettar ut turn - fold. Mkt enkel.

Tycker du överspelar handen nåt helt otroligt.

Inser vad dåligt jag spelade handen när jag läser det du skrivit.

Tack för inlägget!

Postad

Floppen är såpass ostrukturerad att du kan betta 3/4 pot och ta hem potten redan där. Om jag hade checkat floppen foldar jag om nån bettar turn, speciellt nu när färgen kommer. Inför rivern är det förmodligen mer troligt att du har noll outs än sex.