Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har varit rätt okej och är väl fortfarande duglig. Bättre än Worm i Rounders i alla fall, även om det inte säger så mycket. Om du vill lära dig så är det bara att beställa några instruktionsvideor på nätet och nöta dem.

Nåt speciellt du vill veta?

Postad
Jag har varit rätt okej och är väl fortfarande duglig. Bättre än Worm i Rounders i alla fall, även om det inte säger så mycket. Om du vill lära dig så är det bara att beställa några instruktionsvideor på nätet och nöta dem.

Känner du till några titlar?

Postad

Hur blockerar man slag mot huvudet sen när man blivit påkommen?

Postad

Jag har också haft en hyfasd skill på området iaf vad gäller basedealing. Aldrig något jag gör när jag spelar seriös poker, av klara anledningar. Men däremot är det riktigt kul att freaka nån i typ chicago utan insatser, ge dem ett fyrtal och dig själv stegflurren :)

Postad

Jag har lyckats klura ut hur han gör det där med spadertian och första gången han visar en kung kan man också se hur han gör. Hur han sedan visar upp fyra kungar är dock förbannat sjukt! :shock:

Postad

Var väl rätt skicklig på det med trolleri, men just "mechanic" style kunde jag inte. Visst kan man ge sig själv och andra typ fyrtal och skit, men inte så att det ser ut som att man blandar vanligt.

Angående videon så är det hela inte så high tech. Första delen med tvåorna är basic, andra delen med tiorna funkar på ungefär samma princip. kungarna är den enkla delen...kolla efter riktigt noga när han visar kungarna och se om ni lyckas klura ut vad han gör.

Postad
Offtopic men tycker det skulle vara läskigare att bjuda hem denna kille på poker, Man vet ju aldrig riktigt vilket fönster han kliver in genom.

http://www.boreme.com/boreme/funny-2005/window-magic-p1.php?fromrelated=1

Uppenbart att dom är med på det.

Och uppenbart att ingen trollkarl egentligen kan trolla. Det som är så facinerande är att dom kan lura publiken så pass bra oavsett hur dom går tillväga.

Postad

Den förste snubben som ni länkar till är klart duktig, men inget avancerat krävs för tricket. Det är i princip samma grej han gör om och om igen, sen lägger han till lite extragrejer så det inte ska se enformigt ut.

Den andre snubben vill jag helst inte ens uttala mig om. Vem som helst klarar det tricket med rätt gadgets.

Titlar för den som är intresserad: Ninja 1 och Ninja 2 på ellusionist.com. Snubben som lär ut (Brad Christian) är grym på att få stark effekt på enkla trick och duktig på att lära ut också.