Gå till innehåll

Strategi - minimi inköp


saltasten

Recommended Posts

Jag vill inte ha några diskussioner om det är rätt eller fel men anta att man spelar med bordets minsta inköp, dvs 20BB, hur bör man spela då?

 

Såklart har ju händer med implicita odds nästan inget värde, tex låga sc o små pp, men hur bör man spela andra händer?

 

Små par jätte aggro?

Ta mycket eller lite floppar?

Använda mycket CB även fast man e short?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ställa in före floppen med alla händer man spelar är nog inte nån höjdare vid så värst många bord. Men spela väldigt, väldigt tight och försök att hamna all-in senast på floppen med i stort sätt alla händer du spelar. Betta eller höj alltid preflop.

 

Jag antar att detta handlar om micro/lowstakes spel, där man ofta kan se folk syna en all in från en 20BB shortstack med händer som KQ, AJ etc, dvs tror jag att ställa in med bra hand preflop - särskilt mot en tidigare höjning på säg 3xBB - kan vara ett bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comitta dig eller ställ in pre som regel. Ställ in friskt från position(co,btn,sb,bb) vid många limpare. Stop'n'go'a alltid om du valt att limpa från tidig mot juck bakifrån. Par är guld. Kom ihåg att du även som dog ofta har + att syna med hela stacken.

 

Lämna när du vunnit eller byt stil och utnyttja readen FI har på dig(föx verkar uppfattningen bland många PF skribenter vara att shortys automatiskt är urkassa! - bara att ta för sig).

 

- regler har alltid undantag - Ongame-rummen har för resten 10bb som minsta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte ha några diskussioner om det är rätt eller fel men anta att man spelar med bordets minsta inköp, dvs 20BB, hur bör man spela då?

 

Såklart har ju händer med implicita odds nästan inget värde, tex låga sc o små pp, men hur bör man spela andra händer?

 

Små par jätte aggro?

Ta mycket eller lite floppar?

Använda mycket CB även fast man e short?

 

Testat att spela lite grand med både 10 och 20BB. Det gick bättre med 20BB. Mina synpunkter:

 

Små par tror jag bara är skit. Om många har limpat och ingen sitter med högt par så har man fina odds. Problemet med små par är att man bara är ca 53% favorit mot 2 överkort och det är nätt och jämnt tillräckligt för att övervinna raken.

Men det varierar nog med inköpet. 10BB är de nog ospelbara. Med 20BB kan man spela som vanligt om det är ett limpbord.

 

SC tror jag inte på. För det mesta hamnar man TP, sämre kicker andrapar eller bra färgdrag med noll fold equity. Många 50-50 lägen där bägge spelarna torskar och sajten vinner.

 

CB funkar fint, fast det är ingen större skillnad mellan CB och vanlig value bet då man för det mesta har bästa handen.

 

Tyngdpunkten bör ligga på höga ess och höga par. Förvånansvärt ofta får man syn från rent skräp när man trycker med dom händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...