Ergo Postad 15 Oktober , 2004 Rapport Postad 15 Oktober , 2004 Jag har spelat en del omaha nu. Men har fortfaranade lite svårt med att värdera starthänderna rätt. En hand som 8 9 10 J eller 9 10 J Q eller liknande är dom tillräckligt bra för att syna en "allin" om man spelare No-Limit? //Ergo Citera
parre Postad 15 Oktober , 2004 Rapport Postad 15 Oktober , 2004 NL Omaha är väl inte särskilt skoj. Spela PL istället, då är det bara syna och se vad du träffar och därefter utvärdera var du står. En hand som 9TJQ är ofta bra att höja med om du är först in i potten, i alla fall om den är double suited. Orkar inte kolla vad 9TJQds har mot AAxx, men du ligger i alla fall inte långt efter skulle jag tro. Hur som helst så hatar jag NL Omaha, så jag kan inte ge några råd om det spelet. Citera
Ergo Postad 16 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2004 Tack för svaret. Men finns det några ställe man kan kolla odds mellan omahahänder? jag känner bara till Holdem.. //Ergo Citera
Trolldeg Postad 16 Oktober , 2004 Rapport Postad 16 Oktober , 2004 Här kan du kolla oddsen mellan olika händer i omaha mm. http://www.twodimes.net/poker/ Citera
Hjort Postad 16 Oktober , 2004 Rapport Postad 16 Oktober , 2004 Googla Poker Calculator av Janne Raevaara. Citera
Ergo Postad 17 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Jag förstår inte vad JRE finns någonstans. Det är det man behöver om man ska använda Janne Raevaaras program. Är det någon som har tid/orka/lust att förklara? //Ergo Citera
Hjort Postad 17 Oktober , 2004 Rapport Postad 17 Oktober , 2004 Jag förstår inte vad JRE finns någonstans. Det är det man behöver om man ska använda Janne Raevaaras program. Är det någon som har tid/orka/lust att förklara? Ja, det kallas Java och är ett program som kör andra program. Enkelt uttryckt så är de flesta program översatta till en lokal datordialekt som gör att ett program fungerar på windows men inte i mac osv. Program skrivna i Java är inte översatta på det viset utan skrivet på samma sätt för alla operativsystem, vilket underlättar för programerarna, istället har man ett lokalt program som översätter till språket för just din maskin. Och det är det översättningsprogrammet som du saknar. Här är en länk: http://java.sun.com/downloads/index.html Citera
Ergo Postad 18 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2004 tack för svaret Johan! Citera
Recommended Posts