Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Players:

clingen (EUR 26,50 in seat 1)

Neondeon (EUR 80,55 in seat 2)

JAG (EUR 75,15 in seat 3)

HorseFace (EUR 53,03 in seat 5)

hedstromc (EUR 31,67 in seat 6)

Har inga jättereads. Horseface vann jag en stor pott mot en halvtimme innan då han semibluffade med sitt nötfärgsdrag mot mitt floppade set.

Dealer: clingen

Small Blind: Neondeon (0,25)

Big Blind: JAG (0,50)

JAG was dealt: K :diamond: - K :club:

HorseFace Raise (2,00)

hedstromc Call (2,00)

clingen Fold

Neondeon Fold

JAG Raise (8,25)

Självklart re-raisar jag med kungarna.

HorseFace Call (6,75)

hedstromc Call (6,75)

Oj! Båda synar. Det hade jag inte väntat mig.

Flop Q :club: - 8 :club: - 3 :club:

Vad gör jag nu?

Postad

Halvpotta floppen och syna alla höjningar eller checkraisa all in beroende lite på med vilken HD du reraisar preflop. Ju fler händer du reraisar preflop desto oftare checkraise på floppen. Ser inga fördelar med att potta floppen mot att halvpotta. Du committar dig själv om du halvpottar i alla fall men du kanske lyckas inducera nån bluff eller få action från nån sämre hand+ att dina bluffar blir lite billigare. Om du reraisar ofta preflop skulle jag oftare checkraisa, dels för att skydda mina checkar när jag har nåt halvdant och för att jag väldigt sällan bluffar i den situationen mot två spelare som investerat en stor del av stacken preflop. Dessutom skadar ett gratiskort inte speciellt mycket. De flesta händer du slår har 0-3 outs mot dig och då har du ändå redraws. Händer med fler outs än så bettar i regel floppen.