variance_beta Postad 4 Mars , 2006 Rapport Share Postad 4 Mars , 2006 Du börjar balansera på gränsen till personangrepp nu. Jo, jag har ju börjat med nick name-angrepp nu, så steget är inte långt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 4 Mars , 2006 Rapport Share Postad 4 Mars , 2006 Du börjar balansera på gränsen till personangrepp nu. Jo, jag har ju börjat med nick name-angrepp nu, så steget är inte långt. Det är lugnt... Har lite svårt att ta en low-limit fisk på allvar. Har han inte något vettigare att tillföra diskussionen än att hugga på nick names så får de stå för honom! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 4 Mars , 2006 Rapport Share Postad 4 Mars , 2006 Du börjar balansera på gränsen till personangrepp nu. Jo, jag har ju börjat med nick name-angrepp nu, så steget är inte långt. Har tyckt att det är lite väl många som hackar på dig, men det är fan i mig berättigat. Du bidrar inte med någonting, mer än dålig stämning, och borde kastas ut härifrån. Fjant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 4 Mars , 2006 Rapport Share Postad 4 Mars , 2006 Det är lugnt... Har lite svårt att ta en low-limit fisk på allvar. Hade detta varit sant hade du knappast sjunkit till samma grobiannivå och uttryckt dig på ett förolämpande sätt om mig. En person som inte brytt sig hade skrivit något i stil med... "Det är lugnt... det bjuder jag på..." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
noname13 Postad 4 Mars , 2006 Rapport Share Postad 4 Mars , 2006 ] Vore intressant att se vad som rör sig inne i ditt huvud. Är du lika kaxig och otrevlig ute i verkliga livet eller är det bara på nätet du känner dig så här tuff och spydig? Oavsett så spelar det ingen roll igentligen... have a nice life o lycka till med dina set. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 4 Mars , 2006 Rapport Share Postad 4 Mars , 2006 Har tyckt att det är lite väl många som hackar på dig, men det är fan i mig berättigat. Du bidrar inte med någonting, mer än dålig stämning, och borde kastas ut härifrån. Fjant. Gillar slutklämmen... den är mördande bitsk och fyndig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 4 Mars , 2006 Rapport Share Postad 4 Mars , 2006 Är du lika kaxig och otrevlig ute i verkliga livet eller är det bara på nätet du känner dig så här tuff och spydig? Nej, i verkligheten är jag blyg och hämmad. Här får jag utlopp för alla uppdämda känslor. have a nice life o lycka till med dina set. Tackar ödmjukast. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 4 Mars , 2006 Rapport Share Postad 4 Mars , 2006 Har tyckt att det är lite väl många som hackar på dig, men det är fan i mig berättigat. Du bidrar inte med någonting, mer än dålig stämning, och borde kastas ut härifrån. Fjant. Gillar slutklämmen... den är mördande bitsk och fyndig. Och ack så sann. Ordet "fjant" är inget man har användning för dagligen, men som beskrivning för dig är det helt perfekt. Som skapat för just dig. Är du nöjd nu, när du har förstört ÄNNU en tråd? För övrigt vore det rätt bra med en ignore-funktion på forumet, men det är en helt annan diskussion. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 4 Mars , 2006 Rapport Share Postad 4 Mars , 2006 Och ack så sann. Ordet "fjant" är inget man har användning för dagligen, men som beskrivning för dig är det helt perfekt. Som skapat för just dig. Nu tycker jag faktiskt du är lite elak. Jag har också känslor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morr Postad 27 Juni , 2006 Rapport Share Postad 27 Juni , 2006 Fan jag som äntligen hittat en intressant tråd så var det en massa skit i slutet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Slår ni aldrig om med typ 810s pre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Jo! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Jo! Fina grejer det Älskar att slå om nånn liten starthandofil-weaktight-tomte med 68s å slänga upp skiten rakt i ansiktet, sen när man har en bra hand så kan de inte lägga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Jo! Fina grejer det Älskar att slå om nånn liten starthandofil-weaktight-tomte med 68s å slänga upp skiten rakt i ansiktet, sen när man har en bra hand så kan de inte lägga 5 2 suited på knappen är favoriten att höja med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Jo! Fina grejer det Älskar att slå om nånn liten starthandofil-weaktight-tomte med 68s å slänga upp skiten rakt i ansiktet, sen när man har en bra hand så kan de inte lägga 5 2 suited på knappen är favoriten att höja med. Ja lätt hellre 52s än A3off Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 1/10-kravet för PP låter som en bra tumregel, men jag antar att du tummar på det lite i båda riktningar för olika fi o situationer? Hur isf? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 13 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 1/10-kravet för PP låter som en bra tumregel, men jag antar att du tummar på det lite i båda riktningar för olika fi o situationer? Hur isf? Beror ju lite på, är fi en aggresiv spelare pre så behöver jag inte tänka på den regeln så mycket med händer som 66-99 då dom ibland kan vinna utan träff. Är fi dock en bra post-flop spelare som har vettig CB% så kanske jag släpper ändå. Sedan tar jag såklart gärna en push med 66 mot en lös spelare med 12bb framför såg då jag ofta är favorit dock inte så mycket, så gamblar om lite med halvbra odds, sedan när jag ställer mot annan fi med 40bb så har jag AA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bismarc Postad 13 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2006 Jo! Fina grejer det Älskar att slå om nånn liten starthandofil-weaktight-tomte med 68s å slänga upp skiten rakt i ansiktet, sen när man har en bra hand så kan de inte lägga 5 2 suited på knappen är favoriten att höja med. Hellre då höja med den UTG, då kan ingen verkligen sätta än på den handen men normalt spelar jag den inte. I dagens läge spelar alla knappen så aggressivt o höjer med allt. Jag försöker göra tvärtom vad alla andra gör o spelar knappen mer selektivt aggressivt. I dagens läge är det ingen som tror på en höjning ifrån knappen, men allt beror ju givetivs på vilken nivå man spelar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ett_äpple Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Har slutat bry mig så mycket om starthandskrav på senare tid, jag raisar med det mesta om bordet är normal tight emot limpare och i oöppnade potter. Om 2 pers limpar och jag sitter på eller breve knappen kan jag betta upp det 6BB med ganska mycket (SC 1gap- 2gapSC osv uppåt PPs) ofta händer det att alla kastar handen och får man syn så får man fortsätta på feeling oftast i pos., vad kan han limpa med och sedan syna 6BBs på osv när man kört hårt i kanske 10-20(olika) minuter med cont bettar och preflop raisar så tar man det lite lugnare då bordet börjar hettas upp lite, väntar runt 10-20 minuter (detta beror ju helt på vilken respons man får av spelet) på en väl timad hand kommer den inte så börjar man om. Raisar med det mesta från knappen i oöppnade potter och raisar som regel alltid en limpande SB när jag sitter i BB (72o och uppåt) och alla foldat. Oftast får man en BB eller så kan man spela resten av handen i pos.. Att raisa SBn verkar göra folk irriterade och jag vinner ofta rätt stora potter mot en SB som försöker slå ifrån eftersom han märker att det är en vana och att jag antagligen inte har en hand så hakar han gärna på en överbet då jag träffat flop bara för att jag bluffade pre. Blinds spel verkar få fi att ta det mer personligt lättare och därmed är det mycket lätttare att få en fin pot på väldigt lite. Och ja innan någon säger det så anpassar jag mig till spelet detta gäller bara normal weak-tighta bord på NL50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
minucci Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Går nästan bara på position och stackdjup. Sen slänger jag väl 92 ibland men den handen hatar jag innerligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 I dagens läge spelar alla knappen så aggressivt o höjer med allt. Jag försöker göra tvärtom vad alla andra gör o spelar knappen mer selektivt aggressivt. Du verkar generellt sett dra det där med att spela tvärt om mot alla andra ett steg för långt. Visst det är bra, både för att den motsatta spelstilen oftast passar bäst (LAG är bäst mot TAP, TAG är bäst mot LAG, osv) och för att det ger viss deception att spela tvärt om mot vad motståndarna väntar sig. Men VARFÖR väntar sig motståndarna att du ska spela fler händer på knapen än UTG? Jo för att det är en bättre position att göra så på. Att spela färre händer på knappen låter ju helt vansinnigt, då du ger upp en bra position varje gång du slänger en spelbar hand. Det kompenseras INTE i tillräcklig grad av den deception du skapar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts