Gå till innehåll

Expekt Online SM 18/10!

Recommended Posts

Postad

Jaha det var ju ett roligt SM...börja bra gick till 1,9k direkt..sedan ner på 500 efter att min färg blivit utdragen på river av en kille med tvåpar som träffa kåken...sedan klättra jag stadigt till 3k i marker till efter paus då detta händer

Blinds 100/200 får KK på knappen en aggresiv kille i tidig position höjer till 600 det foldas till mig o jag bestämmer mig för att betta 2400 för att vissa att jag kommer spela min stack...han går all-in för sina 3,2k jag synar han visar AJoff o floppar ett A o jag åker runt plats 500 med en pott på över 6k

• Svars 156
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Något snopet sätt att åka ur på för mig...

Jag låg snäppet över average stack under hela turneringen och får AKs. Eftersom blindsen närmade sig och skulle äta upp en stor del av min stack höjde jag ganska rejält och en kille re-raisa. Alla andra la sig och när det blev min tur så trycker jag all-in men inget händer. "rolle, you have 10 seconds left to respond" "rolle, u have 5 seconds left to respond" - "rolle didnt act in time and was folded". Expekts server/mitt bredband laggade ur och kände väl inte av att jag tryckt på knappen.

Och där krossades mina chanser att klara mig vidare... Satt kvar med 300 marker och blindsen i nästa giv - jippi. Slutade på 408e plats.

Jag kvalificerade genom en $10+1 satelit för övrigt så egentligen ingen stor förlust men ändå hyffsat snopet.

Postad

Hade lite chips kvar, och får QQ går all-in ~1400 blindsen är 800 2st callar floppar ett set, men 3spader på bordet, sen kommer ett ruter, och sista kortet ett till jävla spader, så sitter en kille med spader 3 och tar hem potten

Postad
Hade lite chips kvar, och får QQ går all-in ~1400 blindsen är 800 2st callar floppar ett set, men 3spader på bordet, sen kommer ett ruter, och sista kortet ett till jävla spader, så sitter en kille med spader 3 och tar hem potten

Jag såg den handen. Väldig otur.

Postad

spelar dumt i två händer får AT i smallblind bara bigblind kvar, jag höjer och han ställer mig all in, borde kanske inte ha fegat ur, får 99 tidigt höjer lite och en person efter mig går all in, jag synar i min enfald och hoppas det är ett coinflip han har KK, jag är nere på 1400 blinds 800/400 får AK på knappen och går all in får syn av 66 i bb han och jag träffar floppen, (ace for me 6 for him) ute på 237e plats. alla händerna ryms inom ett 10hands fönster.

Postad
spelar dumt i två händer får AT i smallblind bara bigblind kvar, jag höjer och han ställer mig all in, borde kanske inte ha fegat ur, får 99 tidigt höjer lite och en person efter mig går all in, jag synar i min enfald och hoppas det är ett coinflip han har KK, jag är nere på 1400 blinds 800/400 får AK på knappen och går all in får syn av 66 i bb han och jag träffar floppen, (ace for me 6 for him) ute på 237e plats. alla händerna ryms inom ett 10hands fönster.

Var jag som var BB, hade A7, sorry.

Har själv spelet dåligt 2 händer med och semibluffat bort halva min stack... typ 12k.

Är 74 nu med 119 kvar. Känns inte så jävla stabilt längre.

Postad

slutade på 251:a plats...utlagen av Matteprof vart man också...

jag limpa in med A-Ks.han höjde stort.jag syna all-in(vilket inte va mycket mer än hans bet).han visa KK.

på turn kommer ett andra spader...ber till gud att ett ess eller en spader ska komma på rivern..men snyft...jag e ute!

jag tycker jag gjorde ett misstag och ångrar hårt att jag syna mot en spelare som jag uppfattat spelat tight,och som jag visste inte var någon tomte,med A-ks.

jag går i princip aldrig all-in med A-K om det inte är för att jag har liten stack och måste chansa mer.och om jag ska syna en all-in så ska det vara mot en spelare som jag uppfattat som loose,och med lite stack.då kan det ju vara rätt att syna tycker jag.

men jag hade faktiskt en stack lite över average som jag hade kunnat invänta ett bättre läge med.

men man lär sig ju någor nytt för varje misstag man gör.

eller alla kanske inte håller med mig....?

kommentarer på mitt spel....rätt eller fel spelat av mig?

Postad

Lyckades iaf hänga mig kvar till pengarna, men nu ser det allt annat än bra ut. Vad jag vet är det ett par tre till pf.nuare som hänger sig kvar.

Tillägg: Blindsen käkade upp mig rätt snabbt så det blev all in med 44 från SB vilket tyvärr inte skrämde bort BB och den andre som limpat :D

Ute på 75:e

Postad

Jaha Essett det var dig jag slog ut i den potten. Jag minns att jag höjde rätt fett med KK i bb eftersom det var 3 pers som callat. Du går då all in med 1500 till mot mina 3800 jag spelade. Jag satte dig faktiskt nästan på AA då men callar ju utan problem. Jag tycker iofs du ska trycka all in pre-flop där och kanske plocka upp 1200, men jag hade ju callat ändå så resultatet hade blivit detsamma.

Sådär ja, då har man börjat hämta sig från förlusten... Tyckte jag spelade rätt så thats poker. Jag vet att jag kunnat autofolda mig till pengarna men så vinner man inga turnerningar. Jag spelar inte SM för att vinna $161 utan för att spela finalbord.

Lycka till ni som är kvar.