Ruterkung Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Tänkte en liten preflop HH. Jag ahr ingen read på spelarna ***** Hand History for Game 3329775348 ***** 1/2 Texas Hold'em Game Table (Limit) - Sat Jan 07 10:43:57 EST 2006 Table Table 79948 (6 max) (Real Money) -- Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: miladog94 ( $63.37) Seat 2: PawPaw6405 ( $29.37) Seat 3: victoryjun ( $130.07) Seat 4: mounted_up ( $53.39) Seat 5: brodern ( $55) Seat 6: Aces_and_zen ( $35.82) mounted_up posts small blind (0.50) brodern posts big blind (1) ** Dealing down cards ** Dealt to brodern [ Ac, 6d ] Aces_and_zen folds. PawPaw6405 folds. victoryjun calls (1) mounted_up raises (1.50) to 2 brodern raises (2) to 3 Ska jag 3beta här för att isolera mig mot sb? Citera
Hjort Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 I min erfarenhet så kommer du lyckas isolera dig mot sb under 10% av tiden, troligen under 5%. Vilket lämnar dig i en stor trevägspott med ett svagt osuitat ess en rejäl del av tiden, vilket i sin tur leder till att du måste betala av med sämst hand på turn och river mycket oftare vilket fuckar med dina implicita odds. Så om du inte tror att du har en ok fördel i en flervägspott just nu (dvs sb höjer superlöst och limparen kan knappt ha några dominerande händer) eller att en höjning kan få sb att folda händer som AJ på en missad flopp så är det inte riktigt läge att trebeta. Citera
Ruterkung Postad 7 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2006 Tror du verkligen jag bara kommer isolera mig 5-10% av tiden? Limparens hand är väl troligtvis inte för stark och det borde vara väl inte vara för stark i detta läget... Citera
Hjort Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Tror du verkligen jag bara kommer isolera mig 5-10% av tiden? När jag spelar fixlimit så ser jag nästan aldrig någon lägga en hand de stoppat in ett bet med frivilligt för mindre än att det blivit cappat innan betet kommer tillbaka och då är det fortfarande väldigt vanligt med syn. Om folket du spelar mot foldar oftare än så vet jag inte, men jag är rätt säker på att det är ett större misstag att limpfolda i din motståndares situation än att limpsyna eller limpraisa mot trebetet. Citera
lethe Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 Tror du verkligen jag bara kommer isolera mig 5-10% av tiden? Limparens hand är väl troligtvis inte för stark och det borde vara väl inte vara för stark i detta läget... Men å andra sidan har limparen visat att han är geniunt dum i huvudet genom att öppningslimpa på knappen. Oddsen att få bort honom är rätt låga. Om SB höjer här med mindre än 44% av sina händer är du dessutom en underdog mot honom i ren equity. (Det är troligen korekt för SB att höja så många händer, men utan read antar jag iskallt att SB höjer vansinnigt mycket för få händer här.) Bara syna. Citera
Gyre Postad 7 Januari , 2006 Rapport Postad 7 Januari , 2006 En syn har flera fördelar mot en höjning här enligt mig. Du investerar inte lika mycket i potten före floppen med en hand som du inte riktigt vet var den står mot de andras. Inte ofta du blir HU mot SB här med en höjning ändå. Om du höjer bli potten också så pass stor att dina motståndare (framför allt knappen som verkar vara tomten i denna handen) inte gör lika stort misstag som synar floppen med för svaga händer eftersom han får betydligt bättre odds. Du får bra relativ position på floppen. Tokmissar du är det bara att lägga mot SB förmodade bet, träffar du kan du höja dels för värde samt för att knuffa bort/ göra det dyrt för knappen. Citera
Recommended Posts