Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

har suttit vid bordet ett tag ca50 händer, multitablar så jag har inge speciella reads förutom att hela bordet är medium loose.

$50 NL Texas Hold'em

Table Table 81046 (6 max)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: mavs420 ( $54.20 )

Seat 2: marshdoggg ( $50.80 )

Seat 3: magpie748 ( $21 )

Seat 4: Edue2144 ( $48 )

Seat 5: afm62 ( $142 )

Seat 6: Jensation ( $72.80 )

afm62 posts small blind [$0.25].

Pskott posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Jensation [ 9c 9s ]

mavs420 raises [$2].

marshdoggg folds.

magpie748 calls [$2].

Edue2144 raises [$6].

afm62 calls [$5.75].

Jensation calls [$5.50].

Här får jag med en till call som jag hoppades någon av de två skulle göra lite bättre än 1/3. eller räknar jag fel? Eduesätter jag på AA KK AK. De andra kan sitta på medium pocketpairs 4-8 eller SC. Jag resonerar som så att om jag träffar någon av de två niornar så kommer någon betala av.

mavs420 folds.

magpie748 calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 9d, 2d, Kc ]

En perfekt flopp för mig, det enda som slår mig nu är KK vilket jag bara tror att Edue möjligtvis kan sitta på.

afm62 checks.

Jensation bets [$7]. <- såhär i efterhand ett feg bet på enbräda där det finns färg och stegdrag.

magpie748 is all-In [$15]

Edue2144 folds.

afm62 calls [$15].

Magpie tror jag isom bäst har ett steg- eller färgdrag, Afm62 har jag ingen read på möjligtvis AK.

Jensation is all-In [$59.80]

Jag väljer att försöka vinna potten här men blir är inte specielt rädd för en call av amf.

afm62 calls [$51.80].

** Dealing Turn ** [ Jh ]

** Dealing River ** [ 6h ]

*Bort med resultat*

Hur fel spelade jag denna hand?

Postad

Hehhe hur byter man nick så där?

Annars är det ju klart du vill ha in pengarna så fort som möjligt, du har ju näst bästa handen och pre-flop-re-raisaren har ju lagt sig så KK borde vara uteslutet, dvs du har bästa handen. Om du tror att afm62 ska lägga sig när du ställer kanske du ska beta mindre. Samtidigt måste du ju in med resten även om färgkortet kommer på turn och han betar, så det är nog bra som du gör att ge honom sämsta möjliga odds och hoppas han synar i alla fall.

Men igen, hur byter man nick mitt i en hand?

Postad
Men igen, hur byter man nick mitt i en hand?

Han vill väl inte avslöja sitt pokernick men glömde av sig halvägs in i posten :)

Men varför vill du ha hjälp med denna handen egentligen? Känns inte så speciellt svår? Vad skall du göra lixom? folda? eh nä.

Eller ville du bara visa en skön vinst? ;)

Postad

alla vet att ett bnickbyte mitt ihandenfunkar utmärkt för att förvilla motståndarna? trodde jag alla visst... ;P

nä, men tänkte förenkla för alla så att jag har samma nick på forumet som i HHn =)

men glöm att jag byter nick mitt i (är förövrigt ändra nu) och komentera spelet istället.

gör jag rätt om callar med 99 överhuvudtaget? Är min flop bet förliten eller skulle jag helt skippat denna? Sen min all in är det rätt eller ska jag försöka att få mer pengar ur handen innan jag går all in?

Postad

Jag tycker du synar en alldeles för stor bet pre-flop med 9-9... dessutom finns ju risken att killen som började höja re-raisar.

Betten på flopp tycker jag är fjantig. Checka eller betta normalbett. Minibetten är ju som en dålig hybrid av en check och en bett.