Gå till innehåll

NLT - SH, få betalt med AA


Recommended Posts

Första handen vid bordet, inga reads. Allt är glasklart fram till floppen sedan?

 

- Dafireman sitting in seat 1 with $5.90

- jimbo152 sitting in seat 2 with $11.80

- animnico sitting in seat 3 with $4.65

- LF1600 sitting in seat 4 with $10.80 [Dealer]

- andykabomm sitting in seat 5 with $5.75

- spyse sitting in seat 6 with $9.90

andykabomm posted the small blind - $0.05

spyse posted the big blind - $0.10

animnico posted to play - $0.10

** Dealing card to spyse: Ace of Spades, Ace of Diamonds

Dafireman folded

jimbo152 raised - $0.20

animnico folded

LF1600 folded

andykabomm called - $0.20

spyse raised - $0.80

jimbo152 called - $0.80

andykabomm called - $0.80

** Dealing the flop: 7 of Hearts, Jack of Spades, 4 of Clubs

andykabomm checked

spyse ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något bra skäl att göra något annat än att beta pott?

 

Tänkte om en CR kan vara aktuell på floppen som r helt ofarlig för mig, eftersom fi bettade pre så kan han sitta på ett mellan PP 88 eller så, checkar jag sätter han mig nog på AK eller så.

 

Enda jag är rädd för på turn är ju om fi sitter med ett pp och får in triss men då är det ju bara att klonka rivern så det borde inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något bra skäl att göra något annat än att beta pott?

 

Tänkte om en CR kan vara aktuell på floppen som r helt ofarlig för mig, eftersom fi bettade pre så kan han sitta på ett mellan PP 88 eller så, checkar jag sätter han mig nog på AK eller så.

 

Skulle du inte beta med AK då? Vad åstadkommer du med en CR, förutom att du talar om att du har AA-KK?

 

Tycker det luktar fancy play syndrome lång väg. Du har två gubbar med dig. Nivån är 0.10/0.20. Gör det enkla och beta din starka hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till de som säger att man absolut ska potta här - finns det någon direkt anledning till att det är klart bättre än 2/3-3/4-pott? Generellt sett gillar jag inte att betta för mycket med överpar om inte brädan är dragvänlig. Detta för att det blir väldigt svårt att släppa handen om man är slagen, samtidigt som man får dålig action av händer man slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror snarare att du inte fått dina pocket AA utdragna nog många gånger, så du vill slowspela lite.

Jag kunde förrut slowspela AA post-flopp, även pre-flopp om någon höjt före mig. Men har lärt mig att det är lika bra att betta ut. Visst oftast vinner man bara småkosing, men bättre det än att förlora stort. ;) Träffar någon ett kort på floppen kanske de har 2-par på turn. AA är fortfarande bara ett par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste lägga din hand. Loppet är kört. Du hade en god starthand före floppen, men nu måste du inse att korten bara är pappersmassa.

 

andykabomm har fått in en triss i knektar och jimbo152 är en mycket skicklig spelare som bara väntar på att få höja med sin triss i sjuor. Glöm inte att förkomsten av ett möjligt backdoor flushdrag reducerar värdet på ditt trissdrag, det måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror snarare att du inte fått dina pocket AA utdragna nog många gånger, så du vill slowspela lite.

Jag kunde förrut slowspela AA post-flopp, även pre-flopp om någon höjt före mig. Men har lärt mig att det är lika bra att betta ut. Visst oftast vinner man bara småkosing, men bättre det än att förlora stort. ;) Träffar någon ett kort på floppen kanske de har 2-par på turn. AA är fortfarande bara ett par.

 

Tänk så fel du kan ha :P dom senaste 5 AA och 3 senaste KK har jag blivit utdragen trotts att jag bettat 4xBB + 1BB för varje limpare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste lägga din hand. Loppet är kört. Du hade en god starthand före floppen, men nu måste du inse att korten bara är pappersmassa.

 

andykabomm har fått in en triss i knektar och jimbo152 är en mycket skicklig spelare som bara väntar på att få höja med sin triss i sjuor. Glöm inte att förkomsten av ett möjligt backdoor flushdrag reducerar värdet på ditt trissdrag, det måste jag säga.

Måste säga att jag är imponerad av att någon skapar ett nytt användarkonto endast för ett sådant här inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror snarare att du inte fått dina pocket AA utdragna nog många gånger, så du vill slowspela lite.

Jag kunde förrut slowspela AA post-flopp, även pre-flopp om någon höjt före mig. Men har lärt mig att det är lika bra att betta ut. Visst oftast vinner man bara småkosing, men bättre det än att förlora stort. ;) Träffar någon ett kort på floppen kanske de har 2-par på turn. AA är fortfarande bara ett par.

 

Tänk så fel du kan ha :P dom senaste 5 AA och 3 senaste KK har jag blivit utdragen trotts att jag bettat 4xBB + 1BB för varje limpare ;)

 

So nice, welcome to the club! ;-)

 

Går att iofs att variera AA som man vill, bara man kan släppa dem när man är slagen. t.ex. limpa UTG, för att sedan göra en re-raise om någon höjer. GÄRNA då med en aggressiv splare efter dig som ofta höjer. Har de en bra han kan de ofta gå ALL IN. t.ex. med KK eller QQ. Men man får vara beredd på att spela AA mot 4-5 spelare om ingen höjer :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror snarare att du inte fått dina pocket AA utdragna nog många gånger, så du vill slowspela lite.

Jag kunde förrut slowspela AA post-flopp, även pre-flopp om någon höjt före mig. Men har lärt mig att det är lika bra att betta ut. Visst oftast vinner man bara småkosing, men bättre det än att förlora stort. ;) Träffar någon ett kort på floppen kanske de har 2-par på turn. AA är fortfarande bara ett par.

 

Med djupa stackar så är det som regel betydligt större chans att vinna en stor pott genom att betta ut än att slowplaya...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste lägga din hand. Loppet är kört. Du hade en god starthand före floppen, men nu måste du inse att korten bara är pappersmassa.

 

andykabomm har fått in en triss i knektar och jimbo152 är en mycket skicklig spelare som bara väntar på att få höja med sin triss i sjuor. Glöm inte att förkomsten av ett möjligt backdoor flushdrag reducerar värdet på ditt trissdrag, det måste jag säga.

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...