Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här är ett problem för mig när jag synar en raise pre med ett dåligt A för att det är billigt, fi har pos på mig och är halv djup. Synen pre känns inte fel enligt mig men kan ju ha fel därför jag lägger upp denna HH.

Kanske avslöjar något om handen nu men handen fortsätter här efter mitt flopp beslut, och då jag har frågor angående det så kommer jag senare efter att jag fått några svar posta en del av fortsättningen och sedan ytterligare en del just för att hitta alla fel jag gör.

- calamares sitting in seat 1 with $6.30

- spyse sitting in seat 2 with $13.25

- jb_portadown sitting in seat 3 with $5.20

- Cyklisten sitting in seat 4 with $7.80

- ORIENTAL007 sitting in seat 5 with $4.17

- ashwill78 sitting in seat 6 with $6.50 [Dealer]

calamares posted the small blind - $0.05

spyse posted the big blind - $0.10

** Dealing card to spyse: 9 of Clubs, Ace of Diamonds

jb_portadown raised - $0.20

Cyklisten folded

ORIENTAL007 folded

ashwill78 folded

calamares folded

spyse called - $0.20

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 6 of Spades, Ace of Clubs

spyse ?

Postad

En miniraise preflop på låglimit betyder inte att de sitter med ett A, han skulle nog höja med Ax men även t.ex, KQ/KJ/JQ/Q10 även SC såsom J10, 910, 89, ...även förmodligen de flesta pocket, jag tycker det är en korrekt syn preflop och sedan när du träffar toppair plus att du har, runner runner straighdraw, så tycker jag att en bet är befogat efter flop, kolla vart du står, slår han tillbaka kan du nöja dig med en syn och sakta ner lite på turn om blankt kommer, kanske en check/call eller bet/call...

Postad
CR. Slår han om, fold. Synar han, betta 1/2 pott på turn. Checkar han bakom, betta ut på turn.

Var precis det jag gjorde:

spyse checked

jb_portadown bet - $0.20

spyse raised - $0.60

Är min Cr för stor/liten? Jag brukar CR runt pott när jag gör det om det inte är flera med i potten som synat fi:s bet då brukar jag överbetta potten en anning.

När jag tänker på det ligger det $0.6 i potten före min höjning, efter ligger det $1.2 och fi måste syna $0.40 det ger honom 1/3 vilket är rätt fina odds dock inte om han sitter på något drag. Velar fram och tillbaka om jag skulle bettat mer eller mindre.