jozoa Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Taget ur en SnG som jag lirade för ett litet tag sedan. Lirar på Partypoker där man får 800 i startmarker och plockar upp AQ på SB. En snubbe höjer 3BB ur tidig position, se nedan hur handen utvecklar sig. #Game No : 3324871259 ***** Hand History for Game 3324871259 ***** NL Texas Hold'em $5 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:18949419 Level:2 Blinds(15/30) - Friday, January 06, 15:10:20 EDT 2006 Table Table 66934 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 9 Seat 4: HERO ( $755 ) Seat 10: BAXTA_1 ( $725 ) Seat 7: schell922 ( $775 ) Seat 6: AAterminator ( $745 ) Seat 3: oldprofessor ( $1345 ) Seat 5: mjjglazier ( $665 ) Seat 1: glassguy59 ( $1510 ) Seat 9: dcapitator ( $1200 ) Seat 2: DCS47 ( $280 ) Trny:18949419 Level:2 Blinds(15/30) ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Qc As ] mjjglazier calls [30]. AAterminator folds. schell922 raises [90]. dcapitator folds. BAXTA_1 folds. glassguy59 folds. DCS47 folds. oldprofessor calls [75]. HERO calls [60]. Väljer bara att syna, och det är detta som jag är lite fundersam över. Borde jag höja i detta läge och isf hur mkt? Har inte så mycket marker då detta är i ett tidigt skede av turneringen så det är i princip all-in om jag ska höja. mjjglazier calls [60]. ** Dealing Flop ** [ Ad, Tc, 8d ] oldprofessor checks. HERO bets [265]. Träffar TP med hyfsad kicker så jag väljer att beta och inte gå all-in därför att det är fisk vid bordet som synar detta med dåligt ess men lägger vid all-in. Jag är naturligtvis beredd på att ställa in degen vid omslag. mjjglazier folds. schell922 is all-In [685] oldprofessor folds. HERO is all-In [400] Precis som jag trodde så skulle ursprungshöjaren ställa in och jag sätter honom på ett ess, kanske sämre än mitt men han kan ha träffat två par. Det känns som att jag måste syna med tanke på spelarkvalitén på partypoker generellt. ** Dealing Turn ** [ 2c ] ** Dealing River ** [ Ts ] Jag är fundersam över mitt pre-flop spel. Ska jag höja och hur mkt, eller rentav lägga? Citera
slampen Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Om du är säker på att du har bäst hand, så spelar du ju rätt eftersom all deg åker in. Men med mycket folk med till floppen borde set-varningen komma. Tippar på att Fi har settat 8orna och du sitter fast Pot commited. Citera
oskarpoker Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Inget talar väl speciellt för att han har träffat 8orna ... Preflop raise .. sedan all in på flop som shortstacked.. Kan mycket väl sitta på 8orna men troligare på ett A med hyfsad kicker.. Annars är det inte mycket att säga om ditt spel.. möjligen omslag preflop men troligen ställer han in är du beredd att syna med A Q. På Flop skulle jag ställt in istället för mjölk betet men det skulle antagligen slutat på samma sätt endå. Citera
jozoa Postad 7 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2006 Om du är säker på att du har bäst hand, så spelar du ju rätteftersom all deg åker in. Men med mycket folk med till floppen borde set-varningen komma. Tippar på att Fi har settat 8orna och du sitter fast Pot commited. slampen din fisk, sluta försök glänsa i forumet då jag redan har berättat denna hand för dig och hur den slutade. Nog om det, här är resterande delen: HERO shows [ Qc, As ] two pairs, aces and tens. schell922 shows [ 8c, 8s ] a full house, Eights full of tens. Jaja, känns som om det inte fanns mkt att göra när floppen väl kom, frågan är bara om jag inte borde ställt in pre-flop och fått honom att lägga sitt låga PP. Citera
Recommended Posts