psatiw Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Känner mig grymt tveksam till hur jag spelade den här handen. Bordsstämning: jag spelar gris-LAG, med typ 48/28 eller nåt. Spelar upp typ alla händer i CO/knappen om ingen höjt före eller om det bara minraisat's, höjer stålet (KT, QJ, T8s, alla PP, SC, etc) ur precis alla situationer, och bombar på på senare gator för att fi ska veta att de måste spela om stacken varje gång de ska ge sig in i battle. Det finns en spelare som spelar emot: Brindle. De andra verkar weaktighta fiskar som foldar utan nötter typ. Table "Luciano" Seat 1: Ugh! ($83.20 in chips) Seat 2: Sweetbaby ($21.20 in chips) Seat 3: Scaramouc ($38.85 in chips) Seat 4: Chr081224 ($10 in chips) Seat 5: Brindle ($22.30 in chips) Seat 6: Rain_man ($50.13 in chips) Scaramouc: posts small blind $0.15 Chr081224: posts big blind $0.25 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Ugh! [7c 7d] Brindle: calls $0.25 Rain_man: folds Ugh!: raises to $1.30 Sweetbaby: folds Scaramouc: folds Chr081224: folds Brindle: calls $1.05 ----- FLOP ----- [Qh 8s Tc] Brindle: checks Ugh!: checks Checken här är av 3 anledningar: jag vill variera mig iallafall nån gång, och inte betta exakt varje flop, 2, Brindle har CR mig ett par ggr och jag vill inte bli utestängd när jag ändå har en i sammanhanget säkert rätt duglig hand (hade jag suttit på typ 23s hade jag bettat) och 3, det är just Brindle jag spelar emot, som är den jag vill ge iaf lite respekt. ----- TURN ----- [Qh 8s Tc][7s] Brindle: bets $3.75 Ugh!: raises to $10 Brindle: calls $6.25 Miracle card. Brindle bettar förstås ut när jag visade svaghet, men eftersom jag har reraisat honom tom förut, så känns det självklart att göra det nu. Dock får jag feeling, när han bara synar att han verkligen har en hand här - det här gör mig faktiskt rätt skraj. I tidigare händer har han smällt tillbaka med TPTK direkt typ, eller foldat. ----- RIVER ----- [Qh 8s Tc 7s][5h] Brindle: bets $10.75 and is all-in Citera
Bein Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Då brindle har så lite kvar skulle jag iaf inte kunna hitta folden. Citera
richardd Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Folden finns inte. Speciellt när du säger att han gillar och trixa samt att du har tok-LAG image. Enligt den beskrivningen du gav av dig själv skulle jag kunna tänka mig att spela typ TP som han spelar nu. Citera
jozoa Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Den handen kan du inte bara lägga nu, blixtsyn! Citera
slampen Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 Inte en käft slänger där. Fisken har AA. Ta emot hans pengar med ett léende Citera
tikhal Postad 6 Januari , 2006 Rapport Postad 6 Januari , 2006 If u fold that i will spank u without pants. Citera
psatiw Postad 6 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2006 If u fold that i will spank u without pants. TIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILT. Fan vad det lär svida. Just det. Fold. Fold fold fold. Som en jävla jättetomte. Sen efter typ 1 minut: "Fan, det där var nog en riktigt dum jävla fold". Efter 1,5: "Vafan gjorde jag nyss, foldade ett set?" Sen efter 2: "Är jag helt jävla dum i hela huvudet, vafan gjorde jag?". Sen efter 2,5: "Jag ska supa mig svårt jävla dyngpackad ikväll när vi går ut och käkar". Och där är jag nu. Tänkte typ: "Äh, vafan, ska jag folda nånting mot den här stekaren, då ska det vara en magisk fold - jag ska fan folda ett set. Han har ju stegen. Han har ju bara den, jag vet ju det. Och då ska jag spara $10. Faktiskt. Det är sånt här som skiljer de bra spelarna från de dåliga. Det är såna här folds Beachjohan gör. Jag foldar. Jag tjänar mina pengar på att betta, inte jävla syna. Syna är fan värdelöst ju." Kanon. Verkligen. Han visade glatt up Q4 förstås. Jag sa: "Nh." Frågan är vad det var för nåt han gjorde: bluffade eller värdebettade. Antagligen det senare. Foldar man där är man jordens jättetomte. Hej hej. Tack tack. Citera
psatiw Postad 6 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2006 Alltså, inte glömde jag väl att säga: Weaktight is da shit!! Citera
Recommended Posts