gdaily Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 En ubertight nötspelare synar tighte Glimnes höjning med vad? Fast nu glömmer han ju att öht säga nånting om motståndaren i artikeln. Ja, det finns femtioelva miljoner spelare man inte lägger handen emot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klippan Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Ouch vilket sjukt spel, det är bara å betala av fyrtalet i det läget Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
J_T Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Måste ju säga att Glimnes exempel att lära ut att man ska folda i detta läge är ju snudd på kriminelt.... Dagens nätspelare kan ju detta läge sitta på vad skit som. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svinto Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 När jag blir stor ska jag också starta en pokerskola med frågor som är helt omöjliga att svara rätt på om man inte på något annat sätt än att läsa frågan tagit reda på att jag t.ex såg motståndarens hålkort reflekteras i hans solglasögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Kolla dagens hand på poker.se i morgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PianoPer Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Ingen annan än jag som ser fram emot att spela mot folk som läst Glimnes artikel? "Jag har kåk... hmmm...men det betyder att om min motståndare sätter mig all-in så måste jag lägga mig eftersom Dan skriver: "Rätt svar: Det finns bara en hand han kan ha för att ha agerat som han gjorde: han har Q–Q och därmed ett fyrtal i damer. Du är slagen. Pottoddsen spelar ingen roll i det här läget; en syn är otänkbar"* Jag gillar Dan Glimnes torra stil i Pokermiljonen och jag tycker att hans bok är rolig läsning. Emellertid. Att berätta den här historien över några öl i glada vänners lag för att bevisa vilken sanslös fold man har gjort en gång i livet är en sak; att ha det i ett pedagogiskt sammanhang blir onekligen rätt märkligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eel Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 kan ju säga att jag aldrig hade foldat denna handen oavsett motståndare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Exakt... Den här handen går inte att lägga (nu var det ju rätt, men det finns så många andra händer som han kan ha, exempelvis KQ, som är minst lika rimliga som QQ för en all-in). Har man fel får man väl klonka in en kung på sista kortet. Fyrtalet som jag la mot Annika är betydligt rimligare: Floppen kommer J55 (eller nåt liknande) och jag betar i Omaha. Hon synar. Här finns det nog bara en hand hon kan ha, nämligen JJxy (eftersom jag har båda femmorna). Turn kommer J. Nu betar jag igen, och hon höjer. Vad ska hon ha.... Alltså den här damen har aldrig höjt utan nötterna någon gång. Jag la mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_apelqvist Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 En grym fold... Ni som gnäller och hånar hans fold, tänk på resultatet av folden INNAN ni gör det. Han sparade en hel del marker på det, vilket ni andra inte hade gjort om ni INTE hade foldat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eel Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 och de andra 99 ggr när han foldar den bästa handen då appel? om du nu e seriös... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_apelqvist Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Jag är seriös... man hade ju för fan varit nå så djävulskt stolt över DEN folden... kan inte uttala mig om 99 andra foldar dock Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 En grym fold... Ni som gnäller och hånar hans fold, tänk på resultatet av folden INNAN ni gör det. Han sparade en hel del marker på det, vilket ni andra inte hade gjort om ni INTE hade foldat LOL Glimnes gör en grym fold a_apelqvist, tänk på resultatet i ett större perspektiv. "en syn är otänkbar"....... skriver han också. ROFLMAO gdaily's hand kan jag inte uttala mig om. kan inget om omaha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ninreb Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 den intressanta frågan som vi alla vill ha svar på: Hur många gånger har Glimne lagt liknande händer när han inte borde gjort det? dvs när motståndaren inte hade fyrtalet och han läste situationen tokfel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sjoberginho Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Jag hade aldrig lagt kåken där om jag inte hade haft en superread eller tell på motståndaren. Intressant också att han slowplayar kåken på floppen och checkar, och sedan när motståndaren re-raisar på turnen när sjuan kommer så funderar han på en fold. Motståndaren kan ju lika gärna ha 7-7 då ju? Men iofs, då har ju Fi en out till fyrtalet på rivern så då är det väl bäst att lägga sig, oavsett oddsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_apelqvist Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Hehe... det är väl lite överdrivet att påstå att en syn är omöjlig, minst sagt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 En grym fold... Ni som gnäller och hånar hans fold, tänk på resultatet av folden INNAN ni gör det. Han sparade en hel del marker på det, vilket ni andra inte hade gjort om ni INTE hade foldat Öh, nej. Tänk inte på resultatet innan ni kommenterar folden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Kolla dagens hand på poker.se i morgon. Vilket alternativ ska jag välja? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 En grym fold... Ni som gnäller och hånar hans fold, tänk på resultatet av folden INNAN ni gör det. Han sparade en hel del marker på det, vilket ni andra inte hade gjort om ni INTE hade foldat Öh, nej. Tänk inte på resultatet innan ni kommenterar folden. Det ser ut att vara en ny Legato/Eckeskog debatt på G här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a_apelqvist Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Attans att inte fold finns. Världens mest självklara fold även utan facit på hand... Om man vore sierska alltså Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Kolla dagens hand på poker.se i morgon. Haha! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Det ser ut att vara en ny Legato/Eckeskog debatt på G här Tror jag missade den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Det ser ut att vara en ny Legato/Eckeskog debatt på G här Tror jag missade den. Jaså? Det är bara 20 sidor text i pokermiljonen-tråden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mowmow Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Glimne hade antagligen bra read? Sluta klaga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 orkar han inte förklara varför? säger ju itne speciellt mkt för nybörjaren när han säger att fold är självklart mot en re-re-raise om du inte har nöten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Jaså? Det är bara 20 sidor text i pokermiljonen-tråden Jag orkar inte ens kolla på pokertv, än mindre diskutera det. Jag gissar att Legato tyckte samma som mig ändå. Glimne hade antagligen bra read? Sluta klaga Hur man än ställer upp situationen så var det en i bästa fall värdelös artikel. Om Glimne säger att han hade superread så är det ett helt trivialt beslut som inte alls behöver tas upp eller skrivas om. I så fall har han skrivit "du vet att du är slagen, ska du syna?" Så även om man på något ologiskt vis lyckas få det till att han spelade rätt så har han i bästa fall skrivit något som inte behöver skrivas. Men det gjorde han inte, läser man artikeln så antyder han starkt att fold skulle vara någon form av standardspel i den här situationen vilket är totalt fel. Om någon tar det på allvar skulle de försämra sitt spel på det och då blir artikeln skadlig istället för bara värdelös. Hade han velat göra en bra artikel så borde han ha redogjort för hur han kom fram till sin read och hur den processen fungerar. Även om han skrivit om hur man spelar den här situationen rätt så hade det varit ointressant eftersom man som turneringslirare inte behöver veta hur man spelar nästnöten mot re-re-re-raise på rivern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts