Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Måhända att jag kallas fisk och allt möjligt i alla sammanhang men nu måste jag bara veta vad ni hade gjort?

Totalt har killen slagit om ett par gånger så han är nog lite movemaker, precis som jag ibland, men oftast har det varit enkla fold och man har inte bekymrat sig så mycket. Jag raisar alltid preflop om jag ska spala i stort sett, och jag skjuter även på floppen oavsett ;) Han brukar lägga sig efter ett eller två skott då han ofta drar, och drar dyrt.... men ibland drar han ut en.....

Vad skulle ni sätta killen på i handen?

*********** # 2 **************

PokerStars Game #3542796142: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2006/01/05 - 18:06:12 (ET)

Table 'Pluto' Seat #1 is the button

Seat 1: NewLife2k6 ($64.25 in chips)

Seat 2: Bleathem ($8.20 in chips)

Seat 4: highroller39 ($9.35 in chips)

Seat 6: raazor ($13.05 in chips)

Bleathem: posts small blind $0.10

highroller39: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to NewLife2k6 [6h 6s]

raazor: calls $0.25

NewLife2k6: calls $0.25

Bleathem: calls $0.15

highroller39: checks

*** FLOP *** [5d Qh 5h]

Bleathem: checks

highroller39: checks

raazor: checks

deezenuts was removed from the table for failing to post

NewLife2k6: bets $1.25

Bleathem: folds

highroller39: folds

raazor: calls $1.25

*** TURN *** [5d Qh 5h] [2c]

1966cobra joins the table at seat #5

raazor: checks

NewLife2k6: bets $2.50

raazor: calls $2.50

*** RIVER *** [5d Qh 5h 2c] [Qd]

raazor: bets $9.05 and is all-in

NewLife2k6: ????

Postad

För det första ser jag inte varför du limpar med 66 när du spelar shorthanded mot 4 spelare... jag skulle garanterat raisa för att ta/behålla kommandot i handen senare. När floppen kommer checksynar han en överbet från din sida, säger inte så mkt på den här nivån. Checkar en ofarlig turn, du betar normalt, han synar - ingen mer information här. När damen sen faller ställer han in (troligen direkt, eller hur?) och hoppas att du tror att han gör något slags move, när han sitter på Qx och bara är glad att rivern gjorde hans beslut enklare. Folda din hand, om han inte är en riktig megatomte som skulle göra så med ett broken flushdraw (vilket är vanligt på denna nivån, men inte mot en såpass farlig bräda... isf är det bara att gratulera maniacen). Hoppas du _inte_ synade även om vi får veta hur det gick ;)

Postad

Synade du den där ska jag skratta varje gång jag hör ditt namn i fortsättningen.

Brädan är helt enkelt för farlig för att folk ska våga göra moves på den.

(såvida de inte är totalt komplette IDIOTER)

Postad

Bäst för dig då att du inte skrattar, men det som allt handlar om är att han antagligen vet att jag bettar ofta helt tom enbart för att köpa hem skiten och oftast lyckas jag, när dom sen är på och hugger visar det sig så ofta -att dom borde blir rädda- att jag har bästa handen.... Därav undrar jag om inte snubben ändå tog en rövare?

Precis nu var det en kilel som smaskade efter rivern när färgen kom, dock satt jag med färgen så ;)

Nu drog man in en runner runner triss också ;) aldrig fel.. 4 man all in.. dom hade dock bara 3 dollar var typ men ändå ;)

Postad
Synade du den där ska jag skratta varje gång jag hör ditt namn i fortsättningen.

Brädan är helt enkelt för farlig för att folk ska våga göra moves på den.

(såvida de inte är totalt komplette IDIOTER)

Inte omöjligt att ta syn där inte. Dina inlägg är nästan på gränsen ibland! :)

Postad

men alltså...killen har betat hela vägen, brädan blir dubbelparad och sen går han allin.

Vem VÅGAR göra ett move där?

Och gör man ett move där utan dam eller 55 så är man en stortomte som borde gå ner i nivå, trots att det inte finns lägre.

Och vad har andra händer med denna att göra? visst..jag kan dra en jag oxå.

Jag floppade tvåpar och blev utdragen av överpar...Ojdå, han ahde visst bara $500...Ojojoj

Postad

Menade mest att det finns tomtar som satsar (tomma) efter river fastän det finns farliga saker på bordet...

min runner runner blev jag bara så förtjust i.. vadå in the zone :P Men visst, den hörde inte hit :P