Buskas Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Hej, Funderar på hur länge per dag det är klokt att spela. Om man spelar turneringar och kommer en bit drar det givetvis ut på tiden men vad tycker ni om CG? Personligen klarar jag ungefär 2h innan jag tappar koncentrationen och tar dumma beslut. Förstår att det är individuellt för alla men det är ändå intressant att veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pellepedal Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Jag brukar sitta en timme i stöten, sen tar jag paus och byter eventuellt bord. Sammanlagt kan det bli upp emot 5 timmar som mest på en dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 5 h brukar jag sätta definitivt stopp vid. Aldrig längre än 3h i sträck. Huvudet blir mos. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrBanan Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Försöker hålla det till en timma åt gången. Gärna göra något helt annat mellan ens sessions, dvs inte bara en fem minuters paus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Lirar 4 bord samtidigt i högst 2 timmar. Sammanlagt blir det högst 5 timmar om dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rosco Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 1-2 timmar på vardagar. 5-10h på helgerna, med lite små break så klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Faxefux Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 ca 4-5 timmar blir det vanligen. låter kanske sjukt när man har ett vanligt jobb också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lidell Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 4-6 timmar på vardagar. 5-12 eller 0 på helger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Hmm känner mig lite beroende... Oftast sätter jag på datorn vid 17-17:30 när jag kommer hem från jobbet sen kan det ibland bli poker till 1-2... Men har alltid massa pauser och eftersom jag mest spelar turneringar så kan det som sagt dra ut på tiden och bli sent (rätt ofta eftersom jag är så j*vla bra ) Så ibland upp emot 8 timmar i sträck med små pauser om jag kommer långt. Koncentrationen är alltid på topp från bubblan. Sämst brukar jag spela vid 21-22... Vet inte varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 inte över 9 bord samtidigt och inte mer än 16h per dag, dumt om man inte får tillräcklgit mkt sömn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Är det stor skillnad att köra med platt skärm? Funderar att byta ut CRTn då jag ändå inte lirar spel. Koncentrationproblem borde ju bli betydligt större om man använder CRT. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Max 10 timmar om dagen känns rimligt, ibland kan det väl dock bli mer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pajkie Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Ibland brukar jag lira 12h+, brukar inte tappa någon koncentration faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Är det stor skillnad att köra med platt skärm? Funderar att byta ut CRTn då jag ändå inte lirar spel. TFT är mycket mer snäll mot ögonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Jag har som regel att aldrig spela mer än 24 timmar på ett dygn. Den gränsen har jag nått 2-3 gånger. Tror jag är ca -250 BB på dessa session. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Ni som spelar +10 h kan inte ha ett jobb att gå till, eller? Ni kanske är POKER GRINDERS? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smitaren Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Jag har som regel att aldrig spela mer än 24 timmar på ett dygn. Den gränsen har jag nått 2-3 gånger. Tror jag är ca -250 BB på dessa session. Du får inte sluta förrän du är på plus igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lethe Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Ser alltid till att ta en ordentlig paus efter 2-3 timmar. Fyller oftast på blodsockret och sträcker på mig. Om jag är pigg så kan det dock bli en massa 3-timmarspass på en dag. Om jag är lite hängig kanske det bara blir ett, rent av på en lägre limit än vanligt. Jag spelar inte trött. Det är väl enda regeln. Tar tillräckligt med pauser för att rygg och axlar inte ska krascha, vill ju inte förtidspensioneras vid 33 liksom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Jag har som regel att aldrig spela mer än 24 timmar på ett dygn. Den gränsen har jag nått 2-3 gånger. Tror jag är ca -250 BB på dessa session. Du får inte sluta förrän du är på plus igen. Precis min uppfattning, men efter 34 h vid samma bord utan paus gick det liksom inte längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Brukar kunna hålla fokus om jag inte blir störd.. Blir jag avbruten blir jag nervös och omedvetet börjar jag spela dåligt och kanske torskar någon inköp på desperat spel, då är det dags att sluta. Kan sitta mer än 2-4 timmar annars i sträck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garden_state Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 0-20 timmar på en helg. 1-3 MAX på en vardag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Buskas Postad 6 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Tack alla. Jag tror att jag ska hålla mig till en timme i stöten, ta paus och sedan fortsätta. Kolla genom min statistik och majoritetn av de gånger jag går minus har varit då jag spelat mer än 2h i sträck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Blir ca. 10 h varje dag nu när det är vinter. Man pallar ju inte ens gå till gymmet Brukar ta en liten paus efter 3-4 timmar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aces123 Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Det längsta jag spelat live var från 19:00 till 13:00 dagen efter. Online vet jag inte riktigt. Har nog lyckats sitta lika länge. Jag brukar kunna drabbas av lim sits när det går dåligt, men går det bra så vill jag gärna sluta på pluss. Lite korkat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TapoouT Postad 6 Januari , 2006 Rapport Share Postad 6 Januari , 2006 Jag har som regel att aldrig spela mer än 24 timmar på ett dygn. Den gränsen har jag nått 2-3 gånger. Tror jag är ca -250 BB på dessa session. Samma här men ibland jobbar jag på lunchen med o då får jag ihop 25 timmar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts