Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade lite cashgame (FR, 0.5/1) på Party tidigare ikväll och fick handen nedan. Jag multitablar, så har ingen jättebra read på fi, mer än att han hållit sig ganska passiv både pre- och postflop under de 20 minuter jag suttit vid bordet. Kommentarer på spelet genom hela handen mottages tacksamt!

***** Hand History for Game 3314579195 *****

$0.50/$1 Texas Hold'em - Wednesday, January 04, 16:10:24 EDT 2006

Table Beginners #1065632 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Jaekers ( $2 )

Seat 2: Ace_Master9 ( $20 )

Seat 3: headchange ( $14.36 )

Seat 4: oldalfer ( $32.25 )

Seat 5: irish446944 ( $43.50 )

Seat 6: enhetsmatris ( $35.25 )

Seat 7: Beezer62 ( $25 )

Seat 8: bigflodge ( $10.75 )

Seat 10: leon5003 ( $12.75 )

irish446944 posts small blind [$0.25].

enhetsmatris posts big blind [$0.50].

Beezer62 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to enhetsmatris [ Td 4d ]

Beezer62 checks.

bigflodge calls [$0.50].

leon5003 calls [$0.50].

Jaekers calls [$0.50].

Zumok has joined the table.

Ace_Master9 calls [$0.50].

headchange folds.

oldalfer folds.

irish446944 folds.

enhetsmatris checks.

Inte mycket att säga, checkar en skithand.

** Dealing Flop ** [ Kd, 9c, 9d ]

enhetsmatris checks.

Beezer62 checks.

bigflodge checks.

leon5003 bets [$0.50].

Jaekers folds.

Ace_Master9 calls [$0.50].

enhetsmatris raises [$1].

Beezer62 folds.

bigflodge folds.

leon5003 raises [$1].

Ace_Master9 folds.

enhetsmatris calls [$0.50].

Ett hyfsat färgdrag som jag spelar aggressivt. När fi re-raisar mig synar jag bara och sätter honom på en nia.

** Dealing Turn ** [ 2d ]

enhetsmatris bets [$1].

leon5003 raises [$2].

enhetsmatris calls [$1].

Färgdraget går in men fi höjer mig direkt. Jag börjar bli rädd för K9 och synar.

** Dealing River ** [ 5s ]

enhetsmatris checks.

leon5003 bets [$1].

enhetsmatris calls [$1].

Nu har jag fegat ur totalt och checksynar bara rivern. Om man ska generalisera så ser rätt många händer jag träffar ut såhär (om jag inte träffar nötterna såklart). Jag är aggressiv preflop och på floppen, men får jag mothugg och kan vara slagen så börjar jag fega på turn och river.

Vad säger ni? En imaginär öl utlovas till bästa och mest konstruktiva svar. :lol:

Postad

Jag tycker du spelar handen ganska ok, din reraise med färgdraget kan väl diskuteras, vissa är för att man ska spela sina drag aggressivt och vissa är hellre passiva, men jag tycker inte att det är fel att vara aggro på draghänderna..

Eftersom han bara limpar preflop så skulle jag också sätta honom på en 9, hade an haft AK,KK,KQ så skulle han nog höjt, jag tror snarare att han sitter med 89/910, el 79s, så jag hade nog varit lite mer aggro när jag satte draget, jag skulle fortsatt och höjt upp honom, sitter han med en färdig båt eller fyrtal så är det bara att betala av, iof finns det ju en möjlighet att han har en högre flush men det har han ju verkligen inte splat som så det kan man inte sätta honom på...

Så i helhet så spelar du hyfsat men du måste bli mer aggressiv när du sätter din flush, då kan du inte bara syna ner honom :lol:

Postad

Jag tycker att det är ok att spela sådär passivt om motståndaren är passiv*. På floppen finns det väl ingen anledning att cappa. Den stora frågan är ju om check-höjning eller bet-syn är bäst på turn. Bet-trebet låter farligt mot en passiv spelare. Om han "bara" träffat trissen är det inte otänkbart att en passiv spelare bara synar ditt bet utan att själv höja när färgen kommer och det är ju inte så bra. Om du check-höjer och blir trebettad skulle jag fundera på att kasta in handduken. 2 bb för showdown när man antagligen drar dött är inte så fett. Så för min del lutar det nog åt c/r på turn.

*) menar inte att man bör spela passivt då motståndaren är passiv, mer att det inte finns anledningar att fortsätta vara överdrivet aggro när man får mothugg av en sådan spelare