Ziner Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 En enkel fråga hur länge brukar ni andra vara tilt ? förra månaden gick exceptionelt bra för mig plussa väldigt mycke på låga limits. i slutet på december fick självförtroendet sig dock en törn med diverse utrdagningar. Och e fortfarande så att jag förlorar näst intill 90% av alla all in situationer där jag går in som favorit. och efter kanske 2 veckors plus minus nollande har jag börjat spela dåligt. Dock inte förlorat mer än 5/10% av min BR men har verkligen inget självförtroende kvar. och disciplinen är som bortblåst. Hur lång tid brukar de ta innan de vänder för er och hur peppar ni upp er till att fortsätta ert spel ? Citera
asken Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Jag är på tilt dygnet runt. Nästan i alla fall. Citera
Hockbole Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Formeln för tilt är: (Antalet sjuka utdragningar x potstorlek)/längden på dina nervtrådar= antalet minuter under den sittningen som du kommer vara tiltad. Citera
NeoSlayer Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 om nu rullen tål det så gå upp en nivå dock endast ett bord i taget.. oftast får det mig att koncentrera mig lite extra.. Kan ju lika gärna vara helt idiotiskt om du spelar utan självförtroende men funkar för mig när jag är på väg in i maskinen.. /neo Citera
Ziner Postad 4 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2006 får väl addera att jag lider väldigt mycke under syndromet siterna e riggade just för tillfället och de spelar fan ingen roll hur man spelar sin AA för snubben med 82 off kommer ändå vinna Citera
Lupus123 Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Tror inte riktigt att du lär få ett universellt svar i stil med den fina formeln ovan, utan.. ja.. chilla lite.. gör något annat.. om du vanligtvis multitablar friskt så blir det ju billigare om lirar lite färre bord tills du känner flytet.. det lär ju dessutom komma fortare när du inte har så mycket att kolla på.. va fan vet jag egentligen.. jag är snubben som tänker "bara en till turbo sit'n'go", de här borde jag ju vinna.. får väl addera att jag lider väldigt mycke under syndromet siterna e riggade just för tillfället och de spelar fan ingen roll hur man spelar sin AA för snubben med 82 off kommer ändå vinna Det tillsammans med "så fort man har KK så vet man att någon har AA" har man ju blivit lite upprörd av ett antal gånger... minst... Sen troooooor jag kanske att man har lättare att glömma bort när man med sina AA piskar skiten ur diverse randomhänder.. Ledsen för Off topic i off topic... Citera
Svinto Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Om jag börjar tilta går det inte över helt förrän jag slutar spela för dagen eller då jag vunnit tillbaka sisådär 75% av den stora förlust som tilten ofta beror på. Det finns nån sorts metod att hanskas med förolämpningar eller problem eller vad det nu kan vara som går ut på att man låtsas att man är en gås och att förolämpningarna är vatten som rinner av en. Jag har vidareutvecklat denna metod till att man låtsas att tilten är skit och så går man och skiter ut den. Den funkar tyvärr inte alls. Citera
APC Postad 4 Januari , 2006 Rapport Postad 4 Januari , 2006 Känner igen symtomet så väl på mig själv just nu. Spelar FL 1/2 samt MTTs och SnG. I december gick det tokbra under 1 vecka med ovanligt hög bb/h tills det vände. Nu till min teori (har varit med om detta några ggr). När det går sjukt bra och man plussar mycket så lättar man på starthandskraven (i alla fall jag) och till en början sitter dragen och re-raise på bra draghänder får motsråndare att lägga sig eller så träffar man draget. Sen helt plötsligt vänder det. Man (jag) backar ett inköp ganska snabbt, köper in igen för att fortsättat förlora. Fortfarande har jag inte tightat upp på handkraven än utan spelar många spekulativa händer men en fortsatt negativ trend. Nu börjar man fatta att man ska tighta till spelet lite och de gör man. Sen får man en bra hand, säg AKs och höjer, bara BB synar, floppen kommer 4 , 6 , 7 BB= check, jag bet, BB syn, turn 2 , och så samma visa igen BB= check, jag bet fast nu BB re-raise, sen synar man ner för att ha förlorat mot 7 , 2 . Man blir lite irriterad men låt gå. Nästa gång får man K K och blir nersynad av A 10 som träffar A på sista gatan, efter ett par linande vändor och man är på tilt igen och börjar syna med allt sämre händer. Nu har jag kort "tiltstubin" om man kan kalla det så och kommer snabbt in i tiltmoode och synar med att möjligt men träffar aldrig något och där är vi just nu: hur fan kommer man ur formeln [tight+bad beat = tilt] Det har slutat med att jag gav upp igår efter floppad triss som fick torsk mot runner runner stege och efter det plockade jag ut 2/3 delar av rullen och lovade mig själv ett break på minsk 1 vecka. Idag så bröt jag mitt löfte och åkte ur EPT supersattelit med AKs mot K 10 och riverkortet......just det en 10a. (Nu ska jag till gråta ut tråden och skriva av mig på några bad beats ) Citera
Recommended Posts