Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Synd, men du har fortfarande gott om chips, blindsen är ändå så pass låga. Så kämpa på. Jag klarde att förvandla $90 chips till 14000 när blindsen låg på 100/200, visserligen med mycket tur. Men allt är möjligt....

Lycka till

Postad

Vackert :lol:

Spela tight nu när ni är många kvar och höj nästan varje gång du går med, utvik att spela händer som KTo och liknade med många deltagare. Växla om när ni är 5-6 kvar.

Lycka till ;)

Postad

Sitter på Nordicbet, prima.

Startchips på 1500. Perioder på 10 min.

Blindsen startar på 10/20.

Edit: Nu är mitt spel igång på 3:e ronden. Ap tight från alla håll, mest bara svenskar på bordet :?

Återkommer....

Postad

Gah!. Efter tight spel plockar man upp JJ. Träffar trissen på flopen och går all-in med mina resterande 600. Blir synand av den ända lösa spelaren vid bordet. Han visar stolt upp AK, men oturligt nog träffar färgen på rivern :(

Shit happens.... Får ge det ett nytt fösök, min tur var väl slut ;)

Postad
Gah!. Efter tight spel plockar man upp JJ. Träffar trissen på flopen och går all-in med mina resterande 600. Blir synand av den ända lösa spelaren vid bordet. Han visar stolt upp AK, men oturligt nog träffar färgen på rivern :(

Shit happens.... Får ge det ett nytt fösök, min tur var väl slut ;)

Antingen pratar vi om en särskrivning eller så pratar vi om en felstavning

låter i vart fall kul

:lol:

Postad

Rounders är roligt men dock så blir det rätt tråkigt att spela round 3 och 4 pga tråkigt tajt spel. Det kan dröja 45 min innan en enda person åker ut men att gå vidare på Prima är iaf rätt enkelt på 3:an där 4 går vidare och på på 4:an där 5 går vidare.

Min taktik var dock på 4:an att göra halvtight och mkt aggresivt i början för att kunna få en stor stack som skulle räcka för att bli en av dom 5 främsta. Denna strategi är dock riskfylld då du riskerar att förlora mkt marker och det är oerhört svårt att dubbla upp igen med kanske en allin pre pga den anledningen att alla bara i stort sätt skulle syna med händer som AA, KK, QQ och kanske AKs.

Det blir väldigt olika strategier på dom olika nivåerna. När jag körde kändes 3:an tajtare än 4:an samtidigt som 5:an bara var konstigt. Den växlade väldigt mycket i spelstil. Ett tag var det allin pre med syner säkert 5 gånger i rad för att nästa gång bli fold fram till BB ett antal gånger.

Postad
Tänk er alla köper in sig med 5 + 0.5.. Där får dom in 5$ i avgift.. sen spelas turneringen och prispotten på 50 delas upp bland det fem bästa, varav 2 får ett inköp med 20+2 och 3 får en inköp på 5 + 0.5. (Gäller party) Alltså har dom inte bara avgiften på 5 dollar, utan får också 5.5 från prispotten. Bara i första turneringen sen går det vidare. Du har alltså delar av priset bundet till att betala en avgift till dom.

Jag är fortfarande inte med riktigt. För det första funkar satelliter alltid så att avgiften till nästa steg ingår i prispotten. Alltså, om du vinner en $1100+$100 satellit till WSOP, så går ju allas $1100 till inköpet på $10.000 plus avgiften på $1000 (eller vad den nu är). Delar av priset är alltså bundet till en avgift här också.

För det andra så är där ju $55 i vinst i ditt exempel, redan utan avgifterna...

Jag förstår inte riktigt vad som menas med "betala sen". Får man en faktura på posten sen eller? Och varför är det dåligt att man får börja om längre ner på stegen och inte åker ut?

Postad

Myssion, ju fler vinnare desto mindre får den slutgiltiga vinnaren behålla. Tänk dig att man skippat allt det här med rounders och bara haft en tävling med en vinnare istället, ställ det mot att ha 99 steps där nio av tio går vidare från varje steps.