Ceritus Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Synd, men du har fortfarande gott om chips, blindsen är ändå så pass låga. Så kämpa på. Jag klarde att förvandla $90 chips till 14000 när blindsen låg på 100/200, visserligen med mycket tur. Men allt är möjligt.... Lycka till Citera
thebeater Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Som sagt. Jag klarde att förvandla $90 chips till 14000, så kämpa på. Lycka till ligger på 2400 nu, fick en kanonfärg med ess i topp , bet, bet - all in! fick en syn så Citera
Ceritus Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Vackert Spela tight nu när ni är många kvar och höj nästan varje gång du går med, utvik att spela händer som KTo och liknade med många deltagare. Växla om när ni är 5-6 kvar. Lycka till Citera
Myssion Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Vilken sajt lirar ni på? Hur många marker får man? Hur långa perioder är det? Hur ser blindsstrukturen ut? Citera
thebeater Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 har svårt för 10 manna bord, brukar mest spela $5 SnG (5 manna). lirar tajt tills vi är 3, då spelar jag aggressivt som f*n brukar vinna på det med Citera
thebeater Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Vilken sajt lirar ni på? Hur många marker får man? Hur långa perioder är det? Hur ser blindsstrukturen ut? Jag är på Ladbrokes Citera
Ceritus Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Sitter på Nordicbet, prima. Startchips på 1500. Perioder på 10 min. Blindsen startar på 10/20. Edit: Nu är mitt spel igång på 3:e ronden. Ap tight från alla håll, mest bara svenskar på bordet Återkommer.... Citera
thebeater Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 åkte nyss ut på 5:e plats, fick bara skitkort sista 10 händerna, inet ngt klätt alls blir en SnG $5 nu... Citera
Ceritus Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Gah!. Efter tight spel plockar man upp JJ. Träffar trissen på flopen och går all-in med mina resterande 600. Blir synand av den ända lösa spelaren vid bordet. Han visar stolt upp AK, men oturligt nog träffar färgen på rivern Shit happens.... Får ge det ett nytt fösök, min tur var väl slut Citera
thebeater Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Vann iaf min SnG, $17.5 (-$6) så det blir ngn ladder till sen Citera
MrZingo Postad 14 Januari , 2006 Rapport Postad 14 Januari , 2006 Gah!. Efter tight spel plockar man upp JJ. Träffar trissen på flopen och går all-in med mina resterande 600. Blir synand av den ända lösa spelaren vid bordet. Han visar stolt upp AK, men oturligt nog träffar färgen på rivern Shit happens.... Får ge det ett nytt fösök, min tur var väl slut Antingen pratar vi om en särskrivning eller så pratar vi om en felstavning låter i vart fall kul Citera
Monkey Postad 14 Januari , 2006 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2006 Rounders är roligt men dock så blir det rätt tråkigt att spela round 3 och 4 pga tråkigt tajt spel. Det kan dröja 45 min innan en enda person åker ut men att gå vidare på Prima är iaf rätt enkelt på 3:an där 4 går vidare och på på 4:an där 5 går vidare. Min taktik var dock på 4:an att göra halvtight och mkt aggresivt i början för att kunna få en stor stack som skulle räcka för att bli en av dom 5 främsta. Denna strategi är dock riskfylld då du riskerar att förlora mkt marker och det är oerhört svårt att dubbla upp igen med kanske en allin pre pga den anledningen att alla bara i stort sätt skulle syna med händer som AA, KK, QQ och kanske AKs. Det blir väldigt olika strategier på dom olika nivåerna. När jag körde kändes 3:an tajtare än 4:an samtidigt som 5:an bara var konstigt. Den växlade väldigt mycket i spelstil. Ett tag var det allin pre med syner säkert 5 gånger i rad för att nästa gång bli fold fram till BB ett antal gånger. Citera
Agorali2 Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 om ni har lust: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=15041 Citera
thebeater Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 om ni har lust: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=15041 aha, kanon, massor att läsa konstigt att jag missat din tråd. Citera
Myssion Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Tänk er alla köper in sig med 5 + 0.5.. Där får dom in 5$ i avgift.. sen spelas turneringen och prispotten på 50 delas upp bland det fem bästa, varav 2 får ett inköp med 20+2 och 3 får en inköp på 5 + 0.5. (Gäller party) Alltså har dom inte bara avgiften på 5 dollar, utan får också 5.5 från prispotten. Bara i första turneringen sen går det vidare. Du har alltså delar av priset bundet till att betala en avgift till dom. Jag är fortfarande inte med riktigt. För det första funkar satelliter alltid så att avgiften till nästa steg ingår i prispotten. Alltså, om du vinner en $1100+$100 satellit till WSOP, så går ju allas $1100 till inköpet på $10.000 plus avgiften på $1000 (eller vad den nu är). Delar av priset är alltså bundet till en avgift här också. För det andra så är där ju $55 i vinst i ditt exempel, redan utan avgifterna... Jag förstår inte riktigt vad som menas med "betala sen". Får man en faktura på posten sen eller? Och varför är det dåligt att man får börja om längre ner på stegen och inte åker ut? Citera
Baloos Postad 15 Januari , 2006 Rapport Postad 15 Januari , 2006 Myssion, ju fler vinnare desto mindre får den slutgiltiga vinnaren behålla. Tänk dig att man skippat allt det här med rounders och bara haft en tävling med en vinnare istället, ställ det mot att ha 99 steps där nio av tio går vidare från varje steps. Citera
thebeater Postad 17 Januari , 2006 Rapport Postad 17 Januari , 2006 är Primas Rounder NL? Ja. ok, tack... Citera
Recommended Posts