Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cleo synar oftast preflop även mot höjningar. Kan vara på lite tilt eftersom han förlorat en del nyligen. (hade drygt 30).

Game # 208380756 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Stockvik"

Game ended 2006-01-04 13:54:50 GMT+01:00

Players:

katarina88 (EUR 12,41 in seat 1)

cleo (EUR 9,52 in seat 3)

malin333 (EUR 8,32 in seat 4)

solatt (EUR 34,88 in seat 5)

ahtiala (EUR 15,25 in seat 6)

Dealer: ahtiala

Small Blind: katarina88 (0,10)

Big Blind: cleo (0,20)

solatt was dealt: Qs - Qc

malin333 Fold

solatt Raise (0,65) kanske i minsta laget för den här nivån, men det har varit mitt standard öppningsbet

ahtiala Fold

katarina88 Fold

cleo Call (0,45)

Flop Kd - As - Jh

cleo Check

solatt Check

otrevlig flop. känns som han bör träffat något. Är det rätt att ta gratiskortet här eller bör jag fortsätta visa styrka

Postad

funderade på att beta ut. lite jobbigt om han hade slagit om bara. Visst skulle han kunna slå om på en bluff om han var lite tiltad, men det känns inte som han skulle våga köra det på det brädet.

Postad

jo visst det blir det. Det jag undrade över var ifall det var ok att checka bakom honom och hoppas på en mirakeltia. Eftersom det gått dåligt för honom kanske han väljer att smacka på med sämre kort när jag visat svaghet.

Postad
jo visst det blir det. Det jag undrade över var ifall det var ok att checka bakom honom och hoppas på en mirakeltia. Eftersom det gått dåligt för honom kanske han väljer att smacka på med sämre kort när jag visat svaghet.

Så då ska du börja panga på? Så om X faller på turn och han smackar på, ja då synar du ner honom? Låter som ett riktigt kasst spel imo. Klart du måste betta när han checkar om du höjt preflop, det ska ske i 9/10 fall vilket detta är ett av dem.