Gå till innehåll

NL - Shortstacked vid snortight bord

kronvall

Recommended Posts

Det jag mest tänker på är fullring NL25 där 6-8 spelare endast ser 20% av flopparna.

Jag känner mig osäker när jag sitter som shortstack vid ett fullt bord av väldigt tighta spelare. Jag försöker anpassa mitt spel till att vara lite mer aggressivt och lyckas förvisso på det sättet sno åt mig lite blinds men det känner jag inte att jag kan göra allt för mycket utan att bli nedsynad.

Dessutom är det väldigt svårt att få betalt när man väl träffar någon stabil hand på dessa bord tycker jag.

Byt bord kanske någon tycker, och jo det brukar jag göra, fast just nu sitter jag nöter empirebonusen och där är tusan alla NL25 bord lika vråltighta. Det skadar väl inte att kunna hantera situationen heller.

Så kort och gott, hur spelar man mot otroligt tighta bord, särskilt när man sitter som shortstack om man nu råkat bli utdragen någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir man utdragen och tappar delar av sin stack är det ju inte värre än att man fyller på mer, vad är problemet?

Empire NL25 fullring är för tillfället tightare än en mans anus, enda sättet att få något vettigt ur borden är att leka Doyle Brunson, höj ett par gånger så kommer motståndarna bli tvugna att syna tillslut.

Länk till kommentar

Argh, frustration att jobbet spärrat pokerforum.nu i sin proxy... grrrr.

Nåväl, ok jag ser poängen i att undvika att vara shortstack vid bordet. Men även med fullt inköp hur tacklar man enklast mansanustighta bord? Förutom att försöka stjäla oftare i hopp om att bli synad när man väl har något?

Länk till kommentar