kronvall Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Det jag mest tänker på är fullring NL25 där 6-8 spelare endast ser 20% av flopparna. Jag känner mig osäker när jag sitter som shortstack vid ett fullt bord av väldigt tighta spelare. Jag försöker anpassa mitt spel till att vara lite mer aggressivt och lyckas förvisso på det sättet sno åt mig lite blinds men det känner jag inte att jag kan göra allt för mycket utan att bli nedsynad. Dessutom är det väldigt svårt att få betalt när man väl träffar någon stabil hand på dessa bord tycker jag. Byt bord kanske någon tycker, och jo det brukar jag göra, fast just nu sitter jag nöter empirebonusen och där är tusan alla NL25 bord lika vråltighta. Det skadar väl inte att kunna hantera situationen heller. Så kort och gott, hur spelar man mot otroligt tighta bord, särskilt när man sitter som shortstack om man nu råkat bli utdragen någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ladatarzan Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Blir man utdragen och tappar delar av sin stack är det ju inte värre än att man fyller på mer, vad är problemet? Empire NL25 fullring är för tillfället tightare än en mans anus, enda sättet att få något vettigt ur borden är att leka Doyle Brunson, höj ett par gånger så kommer motståndarna bli tvugna att syna tillslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eddie88 Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Instämmer helt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Japp REFILL till maxinköp. Inte kul att få nöthanden och gå all in med 30-40% av maxinköpet. Själv tackar jag gudarna när man får en hand som man inte kommer ifrån och motspelaren har mindre än halva maxinköp och t.o.m 10-30% av maxinköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kronvall Postad 5 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Argh, frustration att jobbet spärrat pokerforum.nu i sin proxy... grrrr. Nåväl, ok jag ser poängen i att undvika att vara shortstack vid bordet. Men även med fullt inköp hur tacklar man enklast mansanustighta bord? Förutom att försöka stjäla oftare i hopp om att bli synad när man väl har något? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ladatarzan Postad 5 Januari , 2006 Rapport Share Postad 5 Januari , 2006 Ge action så får du action. Hur ofta ser man inte en slasktomte bli nersynad med nötterna av någon som vägrar tro att han kan ha en bra hand eftersom han slaskat så mycket tidigare och visat upp ett gäng riktigt dåliga händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts