Gå till innehåll

Kan man haft tur i över ett år?


Kung

Recommended Posts

Kan inte vinna längre va ska ja göra ? Har varit vinnade spelare i ett år nu men det senaste så kan ja bara inte vinna längre. Är det någon som har varit med om något liknade och kommit ur det ? och hur gjorde ni för att komma ur svackan ?

Förr kände ja att ja skulle +:a bara ja satt tillräckligt länge nu känns det som ett lotteri varje gång ja sätter mig.

Kan man haft tur i över ett år ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svackan har varat i 30 000 händer som ja är minus 50$/h och när man har vunnit ständigt i över ett år så känns det som man borde veta bättre om man är en vinnade lr förlorade spelare och som det känns nu så är ja en förlorade spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att rullen har tagit ganska mycket stryk? Typ minus 20-30%? Klart att man kan ha otur i 30k händer men det är ju inte sannolikt att svackan enbart beror på otur. Minskar rullen med typ 30% så tror jag att många har svårt att spela sitt A-game. Kombinationen otur och dåligt spel kan orsaka ganska mycket skada.

 

Mina råd:

1. Gå ner i nivå tillfälligt och kör stenhårt.

2. Sätt upp en "tilta inte, tilta inte!!"-lapp bredvid skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man kan ha tur i över ett åt samt motståndare som blivit bättre. Man märker ffa på unibet att några av de gamla självutnämnda proffsen och experterna får ordentligt med stryk och drabbas av djupa hål i fickorna p.g.a att mer begåvade spelare blivit bättre än dem helt enkelt.

 

De har nog haft sinlyckorperiod och får försöka fiska ut pengar ur mer lönsamma sysslor som bingo eller lotto istället för att tro att alla andra pokerlirare är fiskar. (eller, det kan de ju få tro, det lönar sig på sikt för mig)

 

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Detta är ju den klassiska frågan.

 

Rent allmänt så är ju slumpen så nyckfull och variationerna så stora att det är svårt att i ord beskriva. Variationerna är ENORMA helt enkelt.

 

Personligen har jag kortat ner passen väsentligt, av följande orsak:

Jag vill vara skärpt och någorlunda pigg och vill spela varje hand så perfekt som möjligt. Man kan ju naturligtvis förlora ändå trots "perfekt" spel men jag vill undvika att bli trött och börja slaska i ren desperation.

 

Detta ger ju inte så mycket timpenning i och med de korta passen men jag är bara hobbyspelare och vill känna att jag är på rätt väg innan jag spelar mer och höjer insatsen.

 

En kompis till mig som är yrkesspelare sätter upp en personlig gräns för hur mycket han tillåter sig att gå back en enskild dag. Passerar han den gränsen så slutar han helt att spela den dagen och vilar upp sig fysiskt och mentalt till nästa dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...