Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En hand som jag och omduvoresomjag inte var helt överens om i den sessionsanalys som några av oss SH-lirare håller på med just nu. Även såhär i efterhand känner jag mig nöjd med mitt spel, men omduvoresomjag tycker att jag missar ett bet på floppen.

Min tanke är att det är bättre att låta fi fortsätta bluffa på nästa gata och inte sakta ner honom i onödan. Jag hade tänkt höja, men hade nog väntat till river.

Edit: Det vi är överens om är att fi inte är en skicklig spelare.

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: morberg is MP with Q:diamond:, Q:spade:.

1 fold, morberg raises, 3 folds, BB calls.

Flop: (4.33 SB) 4:spade:, 2:spade:, 9:club: (2 players)

BB bets, morberg calls.

Turn: (3.16 BB) 8:club: (2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

River: (5.16 BB) 4:club: (2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

Final Pot: 7.16 BB

* RP med "FLT - SH" - QoS *

Postad

Tycker inte du missar en bet på flopen, i de flesta fallen kommer ju fi beta ut turn om du bara synar flop och då kan du ju höja turn. Jag hade inte väntat att höja till river, risken att han check-synar/check-foldar river tycker jag är för stor. Som handen utspelade sig nu hade jag spelat likadant.

Men som sagt, jag är tokaggressiv på turn så mina turn-råd vet jag inte om man ska lyda. :lol:

Postad

Mot passiv spelare hade jag valt att höja floppen eftersom risken att han checkar turn med en svag nia eller annat par är stor och det vill vi inte. De flesta foldar nog inte ett par HU här heller.

Mot en aggresiv spelare som bettar alla par hela vägen till river här hade jag väntat med höjning till river. Syna floppen och höja turn skicker stark hand och får många aggresiva spelare att lägga svaga händer som de annars hade bettat på river med, och förhoppningsvis synat en höjning av bara farten.

Postad
Jag tror att båda spelen är ok, men oftast vill jag spela så enkelt som möjligt mot dåliga löspassiva motståndaren och hade därför antagligen valt att höja redan på floppen.

Jag vet inte om vi har read på fi som löspassiv; det vi vet är att han är "dålig". Han är åtminstone för lös PF.