Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja. Brukar ofta hamna i såna här situationer med höga PP och A kommer kommer på bordet..Ingen read på Thaifia..

Game # 207192069 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Grundsund"

Game ended 2006-01-03 03:48:55 GMT+01:00

Players:

Hljuman (EUR 19,78 in seat 1)

thaifia (EUR 16,00 in seat 2)

sacro1234 (EUR 22,70 in seat 3)

fitz6474 (EUR 5,35 in seat 4)

otisdaripp (EUR 8,49 in seat 5)

corin (EUR 19,40 in seat 6)

Dealer: otisdaripp

Small Blind: corin (0,10)

Big Blind: Hljuman (0,20)

Hljuman was dealt: Qh - Qd

thaifia Call (0,20)

sacro1234 Fold

fitz6474 Call (0,20)

otisdaripp Call (0,20)

corin Call (0,10)

Hljuman Raise (1,10)

thaifia Raise (2,20)

fitz6474 Fold

otisdaripp Fold

corin Fold

Hljuman Call (1,10)

Flop Ts - Tc - Ad

Hljuman Check ( Skulle jag ha betat flop? Hur mycket? Lägga om han slår om?

thaifia Bet (2,10)

Hljuman Fold

thaifia Payback (2,10)

thaifia shows: 8c - 8h (two pairs, tens and eights)

thaifia wins: EUR 5,15 (with two pairs, tens and eights)

Rake: EUR 0,25

Postad

Om han är lös, mkt bluffig och/eller kraftigt aggro, höj tillbaka igen preflop eftersom han har position på dig (så du vill gärna ta potten där). Nu när handen spelades som den gjorde preflop tycker jag du ska CR-floppen om han är aggro - det finns ju utrymme för CR/fold om han slår om AI. Annars kan du betta ut. Om du planerar att checkfolda för ett halvpottsbet med QQ sådär lätt så tycker jag det känns för vekt, och det kommer de andra att exploatera (kan det varit det han sett tidigare, och därför han re-raisar dig i position med en svagare hand?)

Postad

Slå om på floppen till typ 8-10. Synar/reraisar han får du svära över att esset alltid kommer och vika ner dig...

Hans bet känns oerhört vekt i förhållande till betstorleken preflop och potten, han kan mycket väl ha missat och försöker köpa (reprsentera AK?) - slå om och ta det därifrån.

Tycker personligen inte man kan folda höga PP:s bara för att ett överkort kommer, utan reads slår jag oftast om här. Bara syn gillar jag inte, för då kan han gott bluffa bort mig på turn. Dessutom kan du få honom att släppa t.ex. KK om han nu skulle ha den...

Postad

Tycker du spelade fel på den här nivån.

Om man limpar UTG och sedan reraisar, bör man normalt ha AA,KK el AK. Detta stämmer inte på låga nivåer.

Tycker nästan det blivit vanligare att folk försöker representera AA,KK el AK på detta viset än att de faktiskt har AA,KK el AK. Därför reraisar jag med QQ, ställer fi då in så kan man folda.

På låga nivåer fungerar en bluff sämst, konstigt nog tycker jag man ser mest bluffande på låga nivåer.