Gå till innehåll

PLO - Svårt beslut på turn

Recommended Posts

Detta är mitt första inlägg på pokerforum.nu (trots att jag varit medlem ett tag) så visa överseende så är ni snälla! :oops:

Jag satte mig ner vid ett Omahabord idag och det gick helt okej, tills detta hände:

Table 'Bo': $0,50-$0,50 Pot Limit OH (Real Money)

Seat 0: MrsFabulous ($15,50 in chips)

Seat 1: tbaer911 ($34,50 in chips)

Seat 3: JSMoney007 ($52,40 in chips)

Seat 4: brave44 ($83,30 in chips) (on the button)

Seat 5: Rockbullen ($169,25 in chips)

Seat 7: x skip ($20,25 in chips)

Seat 8: hoops128 ($82,05 in chips)

Seat 9: holrllr ($69,10 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Rockbullen: As

Dealt to Rockbullen: 10s

Dealt to Rockbullen: 9d

Dealt to Rockbullen: 9h

Rockbullen : Post Blind ($0,50)

x skip : Post Blind ($0,50)

*** Pre-Flop *** :

hoops128 : Fold

holrllr : Call ($0,50)

MrsFabulous : Call ($0,50)

tbaer911 : Fold

JSMoney007 : Fold

brave44 : Call ($0,50)

Rockbullen : Bet ($2,50)

x skip : Fold

holrllr : Call ($2,50)

MrsFabulous : Call ($2,50)

brave44 : Call ($2,50)

*** Flop *** : Ac Kd 6d

Rockbullen : Bet ($7)

holrllr : Fold

MrsFabulous : Fold

brave44 : Call ($7)

*** Turn *** : [ Ac Kd 6d ] 10c

Rockbullen : Bet ($15)

brave44 : Raise ($71,50)

Rockbullen: ?????

* RP, la till "PLO" - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm låter iofs sant det där saint..

En annan fråga angående Omaha, finns det något värde i att slowspela till exempel AAxx i handen, AQ5 på brädan, eller är gratiskort det värsta man kan ge till en motståndare i PLO? Är som ni kanske förstår extremt ny på detta spel, skulle uppskatta tips ifrån Othello som verkar vara en utmärkt PLO-spelare.

Länk till kommentar

Hmm låter iofs sant det där saint..

En annan fråga angående Omaha, finns det något värde i att slowspela till exempel AAxx i handen, AQ5 på brädan, eller är gratiskort det värsta man kan ge till en motståndare i PLO? Är som ni kanske förstår extremt ny på detta spel, skulle uppskatta tips ifrån Othello som verkar vara en utmärkt PLO-spelare.

klart det kan finnas värde i att slowspela en sån hand.. men då får man ju inte hamna i trubbel på turn och river om nu stege/färg kommer. det är superkul när fi träffar set på turn iaf =)

Länk till kommentar

Som så många andra har sagt så är ditt turnbeslut oerhört enkelt - du måste folda.

Angående slöspel av AAxx på AQ5-flop så beror det hela på din table image, dina reads och hur bordet spelar. Det är, just i PLO, nästan helt omöjligt att säga om slöspel är rätt.

På lägre nivåer (som jag brukar spela) så pottar jag i typ 95 fall av 100 med toppset. Jag pottar tillräckligt många händer pre för att jag i det läget ska kunna potta tom, med topptvå, en wrappis, bottenset etc. På låglimit så vet man dessutom aldrig om man råkat ge JT ett gratiskort när kungen kommer...

Spelar du mot mer tänkande och bättre motståndare kan slowplay absolut ha ett värde, särskilt om stackarna är djupa - men jag skulle vilja säga att givet ett vanligt bord på PLO100 och under och inga speciella reads så gör du rätt i att potta de flesta gångerna som du har toppset. Visst är det trist när alla rundfoldar, men det är ännu tristare när en kung kommer på turn och man inte vet var man står, utan synar ett pottbet ("kåken kan ju komma" och sedan synar ett pottbet till på en blank river ("han kan ju ha KK eller bara tomta sig") och får fetingstegen upptryckt rakt upp i rektum!

Länk till kommentar