Gå till innehåll

NLT - Trn, KK på flopp med AAx


Recommended Posts

Game #364041395: $16,000 Guarantee (2292008), Table 13 - 50/100 - No Limit Hold'em - 22:58:48 ET - 2006/01/01

Seat 1: luckycatch1 (2,672)

Seat 2: vpoker (3,235)

Seat 3: zippy52 (1,745)

Seat 4: hero (4,200), is sitting out

Seat 5: HammerTime32 (1,780)

Seat 6: Bballref (1,240)

Seat 7: EZbaseball17 (4,890)

Seat 8: TRITON54 (6,205)

Seat 9: ScralDaddy (6,690)

HammerTime32 posts the small blind of 50

Bballref posts the big blind of 100

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [Kc Ks]

EZbaseball17 folds

TRITON54 folds

ScralDaddy folds

hero has returned

luckycatch1 raises to 200

vpoker folds

zippy52 folds

hero raises to 750

HammerTime32 folds

Bballref folds

luckycatch1 calls 550

*** FLOP *** [As Ac 7c]

luckycatch1 bets 1,000

hero ?

 

 

Fi stekte ett tag innan han synade och bettar sen ut halva stacken direkt på flopp. solklar fold ? Miniraisen luktar AJ, AQ lång väg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter man med ett ess och två kommer på floppen är väl standardspelet ändå att checka floppen - iaf när man bara har synat före floppen? Jag tycker snarare att det luktar pocketpar.

 

Jag håller med dig om att standardspelet är att checka, MEN nu ligger det också ett färgdrag ute så om fi har lite koll bör han betta ut i det läget. Å andra sidan indikerar ju heros höjning preflop ett högt par och då floppen kommer AA7 är det troligt att bortse från just AA, så det kan ju vara ett skrämselbet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter man med ett ess och två kommer på floppen är väl standardspelet ändå att checka floppen - iaf när man bara har synat före floppen? Jag tycker snarare att det luktar pocketpar.

 

Jag håller med dig om att standardspelet är att checka, MEN nu ligger det också ett färgdrag ute så om fi har lite koll bör han betta ut i det läget. Å andra sidan indikerar ju heros höjning preflop ett högt par och då floppen kommer AA7 är det troligt att bortse från just AA, så det kan ju vara ett skrämselbet också.

 

För att färgdraget ska vara relevant krävs ju att Hero är kapabel att re-raisa preflop med KQs eller sämre - sannolikheten är väldigt liten (att Hero har återhöjt med en så dålig hand och dessutom träffat färgdraget) och jag skulle ta den risken sju dagar i veckan. Här har jag med esset fått en jättechans att dubbla - är jag uppe mot ett bättre ess, well tough luck.

 

Jag kan se ett bet med esset där i två fall - 1) Fi är en fisk, betar när han har bra och checkar när han har dåligt och 2) Fi är en bra spelare, vet att rätt spel med essen är att checka och betar därför, men då krävs också att Fi anser att Hero är en bra spelare kapabel att för samma resonemang.

 

Dessutom, borde inte AK eller AQ ställa in preflop, medan sämre ess antagligen hamnar i mucken?

 

Min känsla är att Fi frågar Hero om Hero har ett ess eller inte. Men Fis agerande på floppen är märkligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan absolut tänka mig lägen då det antagligen är bäst att betta sina starka händer in i pre-flop höjaren. De flesta av dessa situationer innefattar dock djupare stackar. Om man nu har ett A har han 3 gator på sig att få in ~ ett pottbett, varför ska han då skrämma bort motståndaren (frånsett "metagame-faktorer" som att han kan göra det med svaga händer senare)?

Har du fått in så här mkt pengar pre-flop går jag absolut all in på floppen. Tror att du är ahead en stor del av gångerna.

 

För övrigt är det bara folk som INTE har "koll" som tänker att de måste betta p g a möjligt flush-drag. Chansen att den är ute är nästan noll, och dessutom lär väl någon med ett färgdrag ändå ställa in i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...