Gå till innehåll

Varning - Klonken är lös! /Cyntax


Cyntax

Recommended Posts

Igår spelade jag live (homegame) för första gången i år. Sex pojkar, en blind man och jag samlades hemma hos Ted i grannbyn. Insatsen var 10€ per man. 50€ till vinnaren, 20€ till tvåan och 10€ till trean. Vi startade med 700 eller 800 (minns inte) i marker. Blindsen började på 1/1 sen 1/2, 2/4 osv upp till 20/40 och blindsen gick upp var 15 min. Med allt snack mellan potterna och långsamma dealers var det inte många potter som spelades per level. Tror vi spelade typ 4 per level. Självklart vann jag turneringen. Den vinnande handen :As::6d: - Ted satt med :3s::3c: - Flopp: :9s::6s::2d: och vi var all-in.

Här är bildbeviset också. Observera mina bistra min. Finnarna kallar mig "Lucky Swede". Jag kallar dom "Bad pokerplayers".

 

Roligaste var då den blinde mannen satt med :Js::6c: - På bordet låg :Qd::6s::Tc: - Ted bettar hårt med :Qs: på handen. Mannen synar. På turn kommer :2d: och på rivern :Jd: - Fi (Ted!) går all in med :Qs::Ad: och blir synad av mannen med dålig syn. (ordvits!). Ted kastar upp sitt luder-par med A-kicker. -Åhfan, utbrister mannen och stönar -Då slår du mina 6'or, JÄVLAR! och han flippar upp handen, varpå någon säger: -Jo men du har två par med knecktarna också... alla bara stirrar på korten. Ted blir rasande, -Hur fan kan du syna mig med par i 6'or? För det var det som mannen hela tiden trodde han bara hade. hahaha...

 

Dagens sportspel:

Timrå-Luleå 2'a Odds: 2,94 Insats: 10€

Finland-Sverige Bandy-Vm X Odds: 8,2 Insats: 4€

Westham-Sunderland 1'a Odds: 1,61 Insats: 20€

 

Ruter 2: Jag svarar dig lite senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 982
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dyker direkt på två händer som skall analyseras. Nivån är 22€ sng och första handen är den första som spelas i turneringen. Zonic försöker bluffa med en öppen stege och floresplay synar ner han med en skithand.

 

Dealer: pont

MacLight posts small blind (15)

-Zonic- posts big blind (25)

You were dealt :7h::Ts:

andysson folds

ScottyC folds

floresplay raises (50)

Tortillon folds

QueenL folds

Donna2 folds

Boogieman folds

pont calls (50)

Cyntax folds

-Zonic- calls (25)

Dealing flop :9s::8d::Qd:

-Zonic- checks

floresplay bets (70)

pont folds

-Zonic- calls (70)

Dealing turn :8c:

-Zonic- checks

floresplay bets (105)

-Zonic- raises (400)

floresplay calls (295)

Dealing river :2d:

-Zonic- is all-in (480)

floresplay is all-in (480)

-Zonic- shows a pair of eights Pocket -> :6h::7c:

floresplay shows two pairs, nines and eights Pocket -> :9d::blank:

floresplay wins (2,065) with two pairs, nines and eights

Player -Zonic- is eliminated from the tournament.

There are now 9 players left in the tournament.

 

Okej, vi kan konstatera att båda är dårar. Men det intressanta är det som skrivs i chatten senare. Floresplay undrar vad tusan som hände, vad zonic spelade med?! Jag förklarar att han försökte bluffa en calling station med öppen stege. Floresplay kontrar då med att han var 'pot committed'. Herregud, det är första potten och dom har 1000 chips var. När Zonic re-raisar Floresplay efter turn så borde han väl lägga sig? Bordet är parat, det finns överkort på bordet och han har inga drag alls! Om jag räknat rätt har floresplay kvar 775 av sina 1000. Well, vissa tycks inte förstå vad det innebär att vara 'pot committed'. -Nu slutade ju dårskapet lyckligt för våran calling station och olyckligt för bluffarn.

 

Dealer: andysson

ScottyC posts small blind (75)

Tortillon posts big blind (150)

You were dealt :Js::8d:

Donna2 is all-in (235)

pont folds

Cyntax folds

andysson calls (235)

ScottyC folds

Tortillon calls (85)

Dealing flop :9h::Tc::3d:

Tortillon checks

andysson bets (250)

Tortillon calls (250)

Dealing turn :6c:

Tortillon bets (1,400)

andysson calls (1,400)

Dealing river :4s:

Tortillon bets (325)

andysson is all-in (155)

Tortillon pay back (170)

Tortillon shows two pairs, nines and sixes Pocket -> :6h::9c:

andysson shows high card ace Pocket -> :Ac::Kc:

Tortillon wins (3,610 side pot) with two pairs, nines and sixes

Donna2 shows high card ace Pocket -> :As::8h:

Tortillon wins (780 main pot) with two pairs, nines and sixes

Player Donna2 is eliminated from the tournament.

Player andysson is eliminated from the tournament.

There are now 4 players left in the tournament.

 

Den här är inte mycket bättre. Vad pysslar andysson med egentligen? Han har 1805 chips kvar före potten. När hans AKo missat floppen bettar han 35% av potten och får syn. När Tortillon sen gör ett monsterbet efter turn vägrar han släppa potten. I det läget hade andysson kvar 1555 chips och låg bra till för att klara ITM. TILT!!!

Visst, vem har inte tiltat?! Men det är detta som skiljer bra sng-spelare från dåliga... släpp korten om du är blank på floppen med AK och någon synat din bet efter floppen.. SLÄPP!!! Det kommer bättre chanser och när du är nära ITM måste du fokusera på ITM. Det är det absolut viktigaste. AK är inget värt. I det läget som andysson är finns det en j*vla massa händer som slår honom.

 

Hur går det för mig då? Hyffsat, men jag har en bit kvar att vandra. Gjorde ett kort besök på Party. Nu efter 10 spelade sng's på Party kan jag konstatera att PartyPoker inte passar mig.

Följande dialog om detta hade jag med min kompis Andreas:

 

Cyntax: jag gillar inte alls Party. Har spelat 4 st på 33$ och 6 på 11$. jag kommer att bara spela på B2B, det är där jag tjänat mest också. Varför ändra ett vinnande recept?

Andreas: Finns väl ingen orsak. Men varför fungerar det inte på båda platser?

Cyntax: Party är mycket mer gambling på slutet. och på B2B är det gambling i början.

Cyntax: Man spelar fler händer på B2B också. och blindsen ökar inte lika mycket/snabbt. Man spelar fler händer per level, och när man är färre spelare gynnar detta bättre spelare extra mycket. På Party gynnas de med feta stackar mycket mer = lite gabling i början kan löna sig mera.

Andreas: Ser inte skillnaden mer än att gambling i slutet låter som lite bättre spelare skulle gynnas

Andreas: Jag trivs med att blindsen ökar, folk kan inte hantera det. Måste ändra spelstil med tiden...

Cyntax: som jag då :)

Andreas: Mer och mer aggresiv, lite beroende på hur mycket chips man har

 

Vad tycker ni som spelat sng's på lite olika sajter? Prima/Party är samma stuk. PokerStars är såååå segt. En sng med 9 spelare med inköp på $10 kan ta 80-90 min.

 

Vad hände med min sportsbetting? Well, jag var tvungen stanna upp och tänka till. Jag hade ingen plan med mitt spelande. Detta brukar för mig innebära att jag tiltar eller helt enkelt inte tjänar något. Låt mig fundera ut en plan några dagar!

Känner ni till Martin Gayle? (ursäkta stavningen?) Martin är mannen som fick namnge världens mest idiotiska spelsystem. Jag har med stor framgång använt mig av hans spelsystem tidigare, men med en liten detaljavvikelse. Jag ska förklara någon annan gång.

 

Hejsan,

Kul att se sng-dagbok. Är också insnöad på sng. (Är 38 och har en dotter, men tror inte på WSOP för det... är väl pessimist kan tro...) ;)

 

Håller med föregående om att du spelar HU aldeles för vekt. Testa att konsekvent höja när du sitter på knappen (any 2 cards), får du syn så betta på floppen om fi checkat där. Får du omslag eller bet emot dig - utvärdera. Denna taktik funkar ofta väldigt bra och du får snart ner fi i brygga.

 

Själv har jag pausat från nätspelande ett tag (måste jobba :( . Spelade senast på World Poker Arena, mycket britter och irländare. Mycket fisk blandat med enstaka hajjar. Väldigt varierande bord, från aptajta till tokslaskiga. Brukar läsa av bordsläget och anpassa mig. Kan vara lite ont om spelare på WPAs sng. De har speed och turbo om du vill spela många bord/dag. Turbo är all-in-race och inte mycket till poker imho.

 

Funderade på att byta till Stars. Har tvekat lite med tanke på ryktet om att det är väldigt tajt där. Spelar hellre själv tajt mot loose fi.

 

Letar efter en sajt (med mycket Sng och många LAG-spelare) som ger bra rakeback på sng!

Tack för tipsen på mitt HU-spel. Jag har övat lite med Poker Academy Pro 2.0 nu och även sparrat mot brorsan (spöade skiten ur han milt sagt). Nu får vi hoppas att mitt HU-spel kan lossna.

 

WPA - Jag har nog laddat ner klienten för läääänge sen och kollat. Finns det sng's med speed där? (alltså sng's där betänketiden är typ 10 sekunder) Hur är det med spelarbasen då? Finns det folk som spelar 10-30$/€ inköp?

Stars sng's var inget för mig. Däremot gör jag bra resultat på deras mtt's och NL-short-handed-microlimit :D

ssshhh rakeback får man inte snacka om öppet. Jag skickar PM till dig.

 

Nu åter till pokerbordet! :Ks::Qs::Js::Ts::9s:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

WPA - Jag har nog laddat ner klienten för läääänge sen och kollat. Finns det sng's med speed där? (alltså sng's där betänketiden är typ 10 sekunder) Hur är det med spelarbasen då? Finns det folk som spelar 10-30$/€ inköp?

Stars sng's var inget för mig. Däremot gör jag bra resultat på deras mtt's och NL-short-handed-microlimit :D

ssshhh rakeback får man inte snacka om öppet. Jag skickar PM till dig.

 

 

WPA har spel på allt mellan $0.10 till 100 (kanske högre). Min bankrulle tillåter bara spel på $5. Jag var uppe och skottade på 20 en gång, vann och gick genast ner till 5 igen :roll:

Gott om folk upp till 10 men lite mer magert över 10. Ska inte lura dit dig men jag tror du skulle gilla motståndet - absolut inga musrövar där inte.

 

Har inte upplevt att folk såsar på WPA. Inget stort problem för mig i alla fall.

Försöker utnyttja möjligheten till att steka lite och tycker att det kan ha en viss effekt. Vill jag ha ut folk från potten så steker jag lite (ca halva maxtiden) innan jag bettar eller ställer in. Har jag etablerat stark image innan brukar lite stekande funka bra. Vill jag ha syn agerar jag snabbt, särskilt när det gäller allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

WPA - Jag har nog laddat ner klienten för läääänge sen och kollat. Finns det sng's med speed där? (alltså sng's där betänketiden är typ 10 sekunder) Hur är det med spelarbasen då? Finns det folk som spelar 10-30$/€ inköp?

Stars sng's var inget för mig. Däremot gör jag bra resultat på deras mtt's och NL-short-handed-microlimit :D

ssshhh rakeback får man inte snacka om öppet. Jag skickar PM till dig.

 

 

WPA har spel på allt mellan $0.10 till 100 (kanske högre). Min bankrulle tillåter bara spel på $5. Jag var uppe och skottade på 20 en gång, vann och gick genast ner till 5 igen :roll:

Gott om folk upp till 10 men lite mer magert över 10. Ska inte lura dit dig men jag tror du skulle gilla motståndet - absolut inga musrövar där inte.

 

Har inte upplevt att folk såsar på WPA. Inget stort problem för mig i alla fall.

Försöker utnyttja möjligheten till att steka lite och tycker att det kan ha en viss effekt. Vill jag ha ut folk från potten så steker jag lite (ca halva maxtiden) innan jag bettar eller ställer in. Har jag etablerat stark image innan brukar lite stekande funka bra. Vill jag ha syn agerar jag snabbt, särskilt när det gäller allin.

Det där med att steka är intressant. Själv har jag bra kolla på när folk går "all in" pre-flop. Beroende på stack-storlek, position, antal spelare osv kan jag ofta sätta fi på en möjlig hand och har oftast rätt. (mer om det i min pokerbok)

 

Innan vi stänger ner "pokerbutiken" för inatt hinner jag med att redovisa en hand till.

Trots att det är tidigt i turneringen har jag hunnit att nästan dubbla min stack. Sitter på BB och ser floppen gratis med skithanden :5d::2c: Floppar en hålstege och får se turn gratis -> Booom! Mitt i prick också. Jag har fyra fi's med mig ännu och värdebettar för att bygga stacken lite. Träffar någon tvåpar/triss på rivern kommer dom inte att släppa den på den här nivån. Ingen sitter med det nu, isf. hade dom bettat mig i gapet. Rivern kommer en 6'a till. Hoppas någon sitter med en 6'a nu då... inte det. Frågorna är:

1. Vad drog 3 fi's på?

2. Bettade jag för hårt efter rivern. Ville ju ha en syn.

3. Skulle jag ha checkat och sett om någon var sugen på att stjäla potten och göra en re-raise?

 

Dealer: johannes12

larsjuul posts small blind (15)

Cyntax posts big blind (25)

You were dealt :5d::2c:

rikard84 folds

Brevis calls (25)

Ugglanera calls (25)

JasonB calls (25)

meho folds

jeterhead folds

johannes12 folds

larsjuul calls (10)

Cyntax checks

Dealing flop :6s::Jh::3s:

larsjuul checks

Cyntax checks

Brevis checks

Ugglanera checks

JasonB checks

Dealing turn :4h:

larsjuul checks

Cyntax bets (75)

Brevis calls (75)

Ugglanera calls (75)

JasonB calls (75)

larsjuul folds

Dealing river :6c:

Cyntax, it's your turn.

Cyntax bets (340)

Brevis folds

Ugglanera folds

JasonB folds

Cyntax pay back (340)

Cyntax mucks cards

Cyntax wins (425)

 

Gårdagens resultat var bedrövligt, så idag lovade jag mig själv att bara spela när jag visste att jag kunde spela ostört och fokusera på spelet till 100%. Dagens resultat: 3-3-5-1 får väl anses som bra. +92€ på 2 timmars spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina spekulationer:

 

1) Någon sitter säkert på ett eller två överkort, nån sitter säkert på lågt par och en är nog bara fiskig...

2) Ja. Brädan är ju ganska tom och fi har säkert väldigt svaga träffar samt att du har haft inititativ. Kanske sätter de dig på trissen eller högt pocket (som du ju i så fall skulle slowspelat PF) eller träff på J. . Skulle nog bettat betydligt mindre så att det blir billigt för dem att släcka sin nyfikenhet. Får du syn är det bra för din image och någon av dem riskerar att bli ännu mer passiv. Skulle nog betta 75.

3)De ser ut som ganska loose / passive och de brukar sällan slå om eller gå in och stjäla. Skulle du checka på river skulle det blir rundcheck. Även den med mellanparet/tvåparet kan checka här om de är LP.

 

Alternativet till litet riverbet är nog att gå allin blixtfort. Av och till triggar det somliga spelare. Eventuellt kan nån sätta dig på ett missat stegdrag och tror att du bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina spekulationer:

 

1) Någon sitter säkert på ett eller två överkort, nån sitter säkert på lågt par och en är nog bara fiskig...

2) Ja. Brädan är ju ganska tom och fi har säkert väldigt svaga träffar samt att du har haft inititativ. Kanske sätter de dig på trissen eller högt pocket (som du ju i så fall skulle slowspelat PF) eller träff på J. . Skulle nog bettat betydligt mindre så att det blir billigt för dem att släcka sin nyfikenhet. Får du syn är det bra för din image och någon av dem riskerar att bli ännu mer passiv. Skulle nog betta 75.

3)De ser ut som ganska loose / passive och de brukar sällan slå om eller gå in och stjäla. Skulle du checka på river skulle det blir rundcheck. Även den med mellanparet/tvåparet kan checka här om de är LP.

 

Alternativet till litet riverbet är nog att gå allin blixtfort. Av och till triggar det somliga spelare. Eventuellt kan nån sätta dig på ett missat stegdrag och tror att du bluffar.

Intressant och djup analys. Jag ska ta till mig dina ord!

 

Dealer: TeeBone

makido posts small blind (15)

allan15 posts big blind (25)

You were dealt :2d::2s:

totti73 folds

Cyntax calls (25)

DonSantino folds

edderf folds

Looben folds

krisras folds

Kermitz calls (25)

TeeBone folds

makido folds

allan15 checks

Dealing flop :Qd::7h::Ad:

allan15 checks

Cyntax bets (25)

Kermitz calls (25)

allan15 folds

Dealing turn :7d:

Cyntax checks

Kermitz bets (25)

Cyntax calls (25)

Dealing river :Kd:

Cyntax checks

Kermitz bets (25)

Cyntax calls (25)

 

Dagens hand; Jag sitter UTG+1 och limpar in med mina :2d::2s: och hoppas på en floppad triss samt en kung och/eller ett ess på floppen. Då brukar man få action som bara den. Tre spelare ser floppen, Kermitz som jag sett spela alla Ax hittills och BB som halkade med. Floppen kommer :Ad: - Jag fjollbetar för att se om någon sitter med ett A, har ingen ett A så kommer dom att lägga sig för att dom kommer tro att jag har ett A. Får jag omslag lägger jag mig. Kermitz är med, 99% säkert sitter han med ett A. Turn :7d: - Nu har vi alltså fyra :diamond: på bordet. Om Kermitz sitter med ett A har han bara ett kort till som kan vara :diamond: - Idiotiskt eller inte, jag hittar synen på hans fjollbet. *KLONK* Rivern kommer :Kd: och jag sitter med flush i :diamond: med :2d: på handen. Visst, jag är svag. Men mina bedömningar är att han INTE har flush. Kermitz fjollbetar igen och synen känns given för mig. Vad tror ni sker? Vad sitter Kermitz med på handen? Håller min veka flush? (Kul om ruter2 skulle ge mig en vinnande hand ;) )

 

Får man hälsa? Då vill jag hälsa till Brevis i Karlstad och Kjelle i Solna... och mamma i Piteå, Nettan i Göteborg, Patrik i Fjollträsk och TME i Klippan! Hej hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har min dagbok passerat 2000 besökare - det tackar jag för. Hoppas jag bidragit med något intressant.

 

Idag känns det som jag varit på TILT hela dagen. Lyckligtvis vann jag en sng och ligger "bara" 10€ back idag. Här är ett bevis på min tiltdag.

 

Dealer: dannieboy

Cyntax posts small blind (15)

kazaou posts big blind (25)

You were dealt :Ac::7c:

1ndigo folds

kongs folds

Swingcat folds

persilja folds

nr_21 folds

TeeBone folds

deepdown folds

dannieboy folds

Cyntax raises (35)

kazaou raises (75)

Cyntax raises (100)

kazaou calls (50)

 

Jag raisar från SB med skithanden :Ac::7c: och får mothugg. Vad gör mannen på tilt? Han raisar igen och nu nöjer sig kazaou med att göra en call.

 

Dealing flop :Ad::Th::Td:

Cyntax checks

kazaou checks

 

Floppar :Ad: och vad gör jag? Helt plötsligt får jag för mig att check skulle vara bra. Bordet är parat och två :diamond: på bordet också. Märkligt.

 

Dealing turn :Kh:

Cyntax bets (150)

kazaou raises (300)

Cyntax raises (300)

kazaou calls (150)

 

Efter turn får jag plötsligt för mig att jag ska beta - och mothugg kommer. Raise efter raise. Borde jag inse att jag är slagen?

 

Dealing river :2h:

Cyntax checks

kazaou is all-in (400)

Cyntax is all-in (375)

kazaou pay back (25)

kazaou shows two pairs, kings and tens

Cyntax shows two pairs, aces and tens

Cyntax wins (1,950) with two pairs, aces and tens

 

*Phew* Kazaou satt med en Kung. Spelade jag som en dåre? JA! Riskera hela stacken med dom korten. Nu slutade dårskapet lyckligt denna gång.

 

En annan gång sitter jag med :Kd::Qd: och får för mig att det är en bra hand med 10 spelare. Helt plötsligt har jag hela stacken i potten och sitter där i hörnet och skämms. Två Fi's lurade mig (tilta mig) och dom satt med :As::Ks: respektive :Qs::Qc: - Damerna vann och fick en bra start.

 

I den tidigare posten utelämnade jag upplösning på handen. Hur gick det?

 

Kermitz shows two pairs, aces and sevens

Cyntax shows a flush, ace high

Cyntax wins (240) with a flush, ace high

 

Visst, Kermitz satt med ett ess och sidokortet var inte en :diamond: - Min lilla :2d: var räddningen.

 

Good news: http://www.24hpoker.com/newsletters/nyhetsbrev060207.html

Nu kan man logga sin HH's direkt på hårddisken. Kanske kan man redovisa sina sng-spel lite bättre då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dealer: TeeBone

makido posts small blind (15)

allan15 posts big blind (25)

You were dealt :2d::2s:

totti73 folds

Cyntax calls (25)

DonSantino folds

edderf folds

Looben folds

krisras folds

Kermitz calls (25)

TeeBone folds

makido folds

allan15 checks

Dealing flop :Qd::7h::Ad:

allan15 checks

Cyntax bets (25)

Kermitz calls (25)

allan15 folds

Dealing turn :7d:

Cyntax checks

Kermitz bets (25)

Cyntax calls (25)

Dealing river :Kd:

Cyntax checks

Kermitz bets (25)

Cyntax calls (25)

 

Dagens hand; Jag sitter UTG+1 och limpar in med mina :2d::2s: och hoppas på en floppad triss samt en kung och/eller ett ess på floppen. Då brukar man få action som bara den. Tre spelare ser floppen, Kermitz som jag sett spela alla Ax hittills och BB som halkade med. Floppen kommer :Ad: - Jag fjollbetar för att se om någon sitter med ett A, har ingen ett A så kommer dom att lägga sig för att dom kommer tro att jag har ett A. Får jag omslag lägger jag mig. Kermitz är med, 99% säkert sitter han med ett A. Turn :7d: - Nu har vi alltså fyra :diamond: på bordet. Om Kermitz sitter med ett A har han bara ett kort till som kan vara :diamond: - Idiotiskt eller inte, jag hittar synen på hans fjollbet. *KLONK* Rivern kommer :Kd: och jag sitter med flush i :diamond: med :2d: på handen. Visst, jag är svag. Men mina bedömningar är att han INTE har flush. Kermitz fjollbetar igen och synen känns given för mig. Vad tror ni sker? Vad sitter Kermitz med på handen? Håller min veka flush? (Kul om ruter2 skulle ge mig en vinnande hand ;) )

 

hmmm... själv skulle jag nog spelat liiite annorlunda. Först skulle jag troligtvis slängt handen innan floppen, särskilt i tidig pos. Är det ett limparbord kan jag dock tänka mig på att gå med billigt för att kunna hitta ett set på floppen. Men med bara 2 outs vill jag veta att jag har syn-apparater med så att jag får bra betalt vid träff annars är sådanahär långskott inte lönande.

 

Floppen ger dig inget. Här skulle jag folda blixtbums. Både färg och stegdrag och troliga kort (A, Q) som man kan sätta fi på.

 

Fjollbetet på floppen och ditt resonemang kan jag inte riktigt förstå. För att kunna representera en träff på A så måste man nog betta minst pot. Det naturliga för någon som träffat A är ju att stoppa steg och färgdragen som kom med floppen. Han som alltid går in med Ax kan ju dessutom ha en så dålig kicker så att han inte vågar slå om. Nä, fjollbetet kan på sin höjd representera en draghand som försöker öka värdet på potten. Här sätter jag fi på lite vad som hellst, kan vara stegdraget med KT, KJ eller Kx, kanske JT eller som sagt Ax eller Qx, kanske halvhög ruter. Fjollbetet gav dig väldigt lite info och bjöd in alla draghänder.

 

Turn, här fjollbettar fi. Känns inte som någon bluff. Här borde du känna dig slagen (vilket du borde redan på floppen ;) ) Att du har en ruter, 2, betyder inte mycket.

 

Ruter kung på river, du träffar färgen (dock väldigt dåligt) och checkar. Här skulle man kanske överväga ett rejält bet för att representera en stark färgträff och få honom att lägga en svag färg. Fi mesbettar igen, kanske vill han ha omslag eller så har han missat dragen och sitter med ??? (svårt att analysera så här försiktiga generaler...). Att du synar hans mesbet förstår jag - klart man blir nyfiken när man kan sätta honom på allt mellan himmel och jord.

 

Skulle jag dra till med en fullständig gissning så tror jag fi sitter på 55 varav en är ruter. Får nog säga att ni båda spelade handen ganska besynnerligt och vekt IMHO. Vill dock absolut säga att du borde gett upp dina pocket 2or när de inte träffade floppen.

 

Själv spelar jag som sagt väldigt sällan låga pockets i början av en Sng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det 24H ni spelar på och vilken nivå? :roll:
Ja, 20+2 €.

Spelar ävem NoLimit-Micro-ShortHanded-CashGames på PokerStars. Dom är sjukt kassa där (inget nytt iofs), men att en värdelös CG-spelare som jag skulle plussa där är märkligt.

Nu ska jag testa den nya funktionen i B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att B2B nu har bra HH's på sng's som sparas direkt i datorn. Super!

Här är en sng (20+2€) som jag spelade. När denna skulle börja lovade jag mig själv att spela bra för att kunna redovisa den här... man vill ju inte skämmas för dåligt spel!

Ni får ungefär hälften nu, resten måste jag fixa senare. (jobbigt att editera!) Fixa hand-converter.

 

stiffler84 (1,000.00 in seat 1)

subgud (1,000.00 in seat 2)

TeeBone (1,000.00 in seat 3) <<-- TeeBone har jag spelat många gånger mot. Han är bra!

oishii (1,000.00 in seat 4) <<-- Tror jag kan vara hyffsat bra.

Cyntax (1,000.00 in seat 5)

Farsfigur (1,000.00 in seat 6) <<-- Farsfigur också bra. Se upp med honom!

jamnos (1,000.00 in seat 7)

Scooby (1,000.00 in seat 8)

ZATARRA (1,000.00 in seat 9) <<-- Varning för honom också. Farlig filur.

tomnorhe (1,000.00 in seat 10)

Dealer: oishii

Small Blind: Cyntax (15.00)

Big Blind: Farsfigur (25.00)

Cyntax was dealt: :Jh: - :9s:

jamnos Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

tomnorhe Call (25.00)

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Raise (75.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Call (50.00)

tomnorhe Call (50.00)

Flop :Js: - :2h: - :9c:

Farsfigur Check

tomnorhe Check

oishii Bet (150.00)

Farsfigur All-In (925.00)

tomnorhe Fold

oishii Fold

Farsfigur Payback (775.00)

Farsfigur didn't show hand

Farsfigur wins: 540.00

Första handen, nästan alltid mycket action. Gäller att inte ryckas med tänkte jag pre-flop. J9o är en given fold. Nu hade jag floppat två par och troligtvis var det min pot. Farsfigur satt med högt par eller en kneckt med ett ess. Skit!

 

stiffler84 (1,000.00 in seat 1)

subgud (1,000.00 in seat 2)

TeeBone (1,000.00 in seat 3)

oishii (775.00 in seat 4)

Cyntax (985.00 in seat 5)

Farsfigur (1,315.00 in seat 6)

jamnos (1,000.00 in seat 7)

Scooby (1,000.00 in seat 8)

ZATARRA (1,000.00 in seat 9)

tomnorhe (925.00 in seat 10)

Dealer: Cyntax

Small Blind: Farsfigur (15.00)

Big Blind: jamnos (25.00)

Cyntax was dealt: :3d: - :As: <<-- Inte spela skräp!

Scooby Fold

ZATARRA Fold

tomnorhe Fold

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Call (25.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Call (10.00)

jamnos Check

Flop :7h: - :Td: - :Kc:

Farsfigur Check

jamnos Check

oishii Bet (50.00)

Farsfigur Fold

jamnos Fold

oishii Payback (50.00)

oishii didn't show hand

oishii wins: 75.00

 

stiffler84 (1,000.00 in seat 1)

subgud (1,000.00 in seat 2)

TeeBone (1,000.00 in seat 3)

oishii (825.00 in seat 4)

Cyntax (985.00 in seat 5)

Farsfigur (1,290.00 in seat 6)

jamnos (975.00 in seat 7)

Scooby (1,000.00 in seat 8)

ZATARRA (1,000.00 in seat 9)

tomnorhe (925.00 in seat 10)

Dealer: Farsfigur

Small Blind: jamnos (15.00)

Big Blind: Scooby (25.00)

Cyntax was dealt: :As: - :6d: <<-- Inte spela skräp!

ZATARRA Fold

tomnorhe Fold

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos Fold

Scooby Payback (10.00)

Scooby didn't show hand

Scooby wins: 30.00

 

stiffler84 (1,000.00 in seat 1)

subgud (1,000.00 in seat 2)

TeeBone (1,000.00 in seat 3)

oishii (825.00 in seat 4)

Cyntax (985.00 in seat 5)

Farsfigur (1,290.00 in seat 6)

jamnos (960.00 in seat 7)

Scooby (1,015.00 in seat 8)

ZATARRA (1,000.00 in seat 9)

tomnorhe (925.00 in seat 10)

Dealer: jamnos

Small Blind: Scooby (15.00)

Big Blind: ZATARRA (25.00)

Cyntax was dealt: :2h: - :3h:

tomnorhe Call (25.00)

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Raise (100.00)

jamnos Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

tomnorhe Call (75.00)

Flop :9s: - :Ah: - :9d:

tomnorhe Check

Farsfigur Bet (275.00) <<-- Någon sitter med ett A :)

tomnorhe Fold

Farsfigur Payback (275.00)

Farsfigur didn't show hand

Farsfigur wins: 240.00

 

stiffler84 (1,000.00 in seat 1)

subgud (1,000.00 in seat 2)

TeeBone (1,000.00 in seat 3)

oishii (825.00 in seat 4)

Cyntax (985.00 in seat 5)

Farsfigur (1,430.00 in seat 6)

jamnos (960.00 in seat 7)

Scooby (1,000.00 in seat 8)

ZATARRA (975.00 in seat 9)

tomnorhe (825.00 in seat 10)

Dealer: Scooby

Small Blind: ZATARRA (15.00)

Big Blind: tomnorhe (25.00)

Cyntax was dealt: :3c: - :4c:

stiffler84 Call (25.00)

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Call (25.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos Fold

Scooby Fold

ZATARRA Call (10.00)

tomnorhe Check

Flop :9c: - :Ac: - :6s:

ZATARRA Check

tomnorhe Check

stiffler84 Check

oishii Check

Turn :7h:

ZATARRA Bet (85.00)

tomnorhe Fold

stiffler84 Call (85.00)

oishii Fold

River :2h:

ZATARRA Bet (95.00)

stiffler84 Call (95.00)

ZATARRA shows: :Jh: - :Ah: (a pair of aces)

stiffler84 didn't show hand

ZATARRA wins: 460.00 (with a pair of aces)

 

Stiffler84 (795.00 in seat 1)

subgud (1,000.00 in seat 2)

TeeBone (1,000.00 in seat 3)

oishii (800.00 in seat 4)

Cyntax (985.00 in seat 5)

Farsfigur (1,430.00 in seat 6)

jamnos (960.00 in seat 7)

Scooby (1,000.00 in seat 8)

ZATARRA (1,230.00 in seat 9)

tomnorhe (800.00 in seat 10)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: tomnorhe (15.00)

Big Blind: stiffler84 (25.00)

Cyntax was dealt: :Ts: - :2h:

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos Fold

Scooby Raise (80.00)

ZATARRA Fold

tomnorhe Fold

stiffler84 Fold

Scooby Payback (55.00)

Scooby didn't show hand

Scooby wins: 65.00

 

stiffler84 (770.00 in seat 1)

subgud (1,000.00 in seat 2)

TeeBone (1,000.00 in seat 3)

oishii (800.00 in seat 4)

Cyntax (985.00 in seat 5)

Farsfigur (1,430.00 in seat 6)

jamnos (960.00 in seat 7)

Scooby (1,040.00 in seat 8)

ZATARRA (1,230.00 in seat 9)

tomnorhe (785.00 in seat 10)

Dealer: tomnorhe

Small Blind: stiffler84 (15.00)

Big Blind: subgud (25.00)

Cyntax was dealt: :Th: - :Jh:

TeeBone Fold

oishii Raise (50.00)

Cyntax Call (50.00)

Farsfigur Fold

jamnos Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

tomnorhe Call (50.00)

stiffler84 Fold

subgud Call (25.00)

Flop :5h: - :6h: - :9c: <<-- Jag floppar flushdraw. Ska jag beta för att få info?

subgud Check

oishii Check

Cyntax Check

tomnorhe Check

Turn :2c:

subgud Bet (55.00) <<-- Sitter han på flushdraw, har han en tvåa på handen, två par eller fiskar han bara?

oishii Call (55.00)

Cyntax Call (55.00)

tomnorhe Call (55.00)

River :Td:

subgud Check

oishii Check

Cyntax Bet (261.00) <<-- Subgud har checkat. Jag har toppar med kass kicker. Betar drygt halva potten. Dumt? Jag har bara en man efter mig att prata.

tomnorhe Fold

subgud Fold

oishii Fold

Cyntax Payback (261.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 435.00

 

stiffler84 (755.00 in seat 1)

subgud (895.00 in seat 2)

TeeBone (1,000.00 in seat 3)

oishii (695.00 in seat 4)

Cyntax (1,315.00 in seat 5)

Farsfigur (1,430.00 in seat 6)

jamnos (960.00 in seat 7)

Scooby (1,040.00 in seat 8)

ZATARRA (1,230.00 in seat 9)

tomnorhe (680.00 in seat 10)

Dealer: stiffler84

Small Blind: subgud (15.00)

Big Blind: TeeBone (25.00)

Cyntax was dealt: :Ah: - :Kd: <<-- Bra starthand, men inte en all in pre-flop som många gör.

oishii Fold

Cyntax Raise (155.00) <<-- Ett klart överbet iofs. Men jag vill bara 1-2 fi's med mig.

Farsfigur Fold

jamnos Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

tomnorhe Call (155.00)

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

Flop :8s: - :Kh: - :8d:

Cyntax Bet (525.00) <<-- I potten ligger 350. Tomnorhe har ganska lite kvar. Vad kan han ha? Sitter han med 8 är jag körtd. Knappast! Han sitter med två bilder gissar jag, eller AX. KK är uteslutet. Som jag ser det är jag bara slagen om han har 8, och det såg han INTE floppen med! Jag sätter han all-in, det borde trigga honom.

tomnorhe All-In (525.00) <<-- Oj. Nu får vi se.

Turn :7h:

River :Th:

Cyntax shows: :Ah: - :Kd: (two pairs, kings and eights)

tomnorhe shows: :Kc: - :Jc: (two pairs, kings and eights, with jack as kicker) <<-- Jaha, han hade :Kc::Jc: - Förstår att han synade. Mina antaganden stämde.

Cyntax wins: 1,400.00 (with two pairs, kings and eights)

 

stiffler84 (755.00 in seat 1)

subgud (880.00 in seat 2)

TeeBone (975.00 in seat 3)

oishii (695.00 in seat 4)

Cyntax (2,035.00 in seat 5)

Farsfigur (1,430.00 in seat 6)

jamnos (960.00 in seat 7)

Scooby (1,040.00 in seat 8)

ZATARRA (1,230.00 in seat 9)

Dealer: subgud

Small Blind: TeeBone (15.00)

Big Blind: oishii (25.00)

Cyntax was dealt: :7c: - :8s:

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos Call (25.00)

Scooby Fold

ZATARRA Call (25.00)

stiffler84 Fold

subgud Call (25.00)

TeeBone Call (10.00)

oishii Check

Flop :4d: - :7s: - :Ts:

TeeBone Bet (80.00) <<-- Typiskt TeeBone att försöka stjäla potten. Helt rätt, men också rätt av han att lägga sig när fisken går all-in.

oishii All-In (670.00) <<-- Vad betyder en all-in här? Mycket! Det är helt självklart att han inte har monster, han vill INTE ha syn. oishii sitter med en tia och hög kicket troligen. Han har defenetivt INTE triss! Har fisken trissen gör dom en call eller fjoll-bet. (fjoll-bet är mitt uttryck för mini-bet :D )

jamnos Fold

ZATARRA Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Payback (590.00)

oishii didn't show hand

oishii wins: 285.00

 

stiffler84 (755.00 in seat 1)

subgud (855.00 in seat 2)

TeeBone (870.00 in seat 3)

oishii (875.00 in seat 4)

Cyntax (2,035.00 in seat 5)

Farsfigur (1,430.00 in seat 6)

jamnos (935.00 in seat 7)

Scooby (1,040.00 in seat 8)

ZATARRA (1,205.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: oishii (15.00)

Big Blind: Cyntax (25.00)

Cyntax was dealt: :9h: - :7c:

Farsfigur Call (25.00)

jamnos Fold

Scooby Fold

ZATARRA Raise (115.00)

stiffler84 Call (115.00)

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Call (90.00) <<-- Märkligt att Farsfigur gör en call med T7s här.

Flop :Kc: - :6d: - :7s:

Farsfigur Check

ZATARRA Bet (190.00)

stiffler84 Fold

Farsfigur Call (190.00) <<-- Lika märkligt att han synar med mellan-paret också-

Turn :8h:

Farsfigur Check

ZATARRA Check

River :Tc: <<-- Klonk! Två par räcker.

Farsfigur Check <<-- Va? Då checkar han helt plötsligt då han köpt in något. Mycket märkligt enligt mig. Helt klart att ZATARRA sitter med en K. VÄRDEBETA!

ZATARRA Check

Farsfigur shows: :Th: - :7h: (two pairs, tens and sevens)

ZATARRA didn't show hand

Farsfigur wins: 765.00 (with two pairs, tens and sevens)

 

stiffler84 (640.00 in seat 1)

subgud (855.00 in seat 2)

TeeBone (870.00 in seat 3)

oishii (860.00 in seat 4)

Cyntax (2,010.00 in seat 5)

Farsfigur (1,890.00 in seat 6)

jamnos (935.00 in seat 7)

Scooby (1,040.00 in seat 8)

ZATARRA (900.00 in seat 9)

Dealer: oishii

Small Blind: Cyntax (15.00)

Big Blind: Farsfigur (25.00)

Cyntax was dealt: :4d: - :7h: <<-- Inte ens värd en sb med de korten.

jamnos Call (25.00)

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Call (25.00)

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Check

Flop :Qs: - :7d: - :5d:

Farsfigur Check

jamnos Check

TeeBone Check

Turn :Kh:

Farsfigur Check

jamnos Check

TeeBone Check

River :Jc:

Farsfigur Check

jamnos Bet (50.00)

TeeBone Fold

Farsfigur Call (50.00)

jamnos shows: :Ad: - :Tc: (a straight, ace high)

Farsfigur didn't show hand

jamnos wins: 190.00 (with a straight, ace high)

 

stiffler84 (640.00 in seat 1)

subgud (855.00 in seat 2)

TeeBone (845.00 in seat 3)

oishii (860.00 in seat 4)

Cyntax (1,995.00 in seat 5)

Farsfigur (1,815.00 in seat 6)

jamnos (1,050.00 in seat 7)

Scooby (1,040.00 in seat 8)

ZATARRA (900.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: Farsfigur (25.00)

Big Blind: jamnos (50.00)

Cyntax was dealt: :3d: - :9c:

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Raise (165.00) <<-- Stjäla blinds är han bra på.

jamnos Fold

Farsfigur Payback (140.00)

Farsfigur didn't show hand

Farsfigur wins: 100.00

 

stiffler84 (640.00 in seat 1)

subgud (855.00 in seat 2)

TeeBone (845.00 in seat 3)

oishii (860.00 in seat 4)

Cyntax (1,995.00 in seat 5)

Farsfigur (1,865.00 in seat 6)

jamnos (1,000.00 in seat 7)

Scooby (1,040.00 in seat 8)

ZATARRA (900.00 in seat 9)

Dealer: Farsfigur

Small Blind: jamnos (25.00)

Big Blind: Scooby (50.00)

Cyntax was dealt: :7d: - :Qd:

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

subgud Call (50.00)

TeeBone Fold

oishii Call (50.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos Call (25.00)

Scooby Check

Flop :7s: - :Qc: - :Ah: <<-- Två par på en regnbåge-bräda. Synd man foldade ;)

jamnos Check

Scooby Check

subgud Bet (150.00)

oishii Fold

jamnos Fold

Scooby Fold

subgud Payback (150.00)

subgud didn't show hand

subgud wins: 200.00

 

stiffler84 (640.00 in seat 1)

subgud (1,005.00 in seat 2)

TeeBone (845.00 in seat 3)

oishii (810.00 in seat 4)

Cyntax (1,995.00 in seat 5)

Farsfigur (1,865.00 in seat 6)

jamnos (950.00 in seat 7)

Scooby (990.00 in seat 8)

ZATARRA (900.00 in seat 9)

Dealer: jamnos

Small Blind: Scooby (25.00)

Big Blind: ZATARRA (50.00)

Cyntax was dealt: :3c: - :8s:

stiffler84 Fold

subgud Raise (100.00)

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos Raise (250.00)

Scooby Fold

ZATARRA Call (200.00)

subgud Call (150.00)

Flop :2c: - :Td: - :7c:

ZATARRA Check

subgud Check

jamnos Bet (300.00)

ZATARRA All-In (650.00)

subgud Fold

jamnos Call (350.00)

Turn :Kc:

River :Ac:

ZATARRA shows: :Jc: - :Js: (a flush, ace high)

jamnos shows: :Ks: - :Kd: (three of a kind, kings)

ZATARRA wins: 2,075.00 (with a flush, ace high)

Dom har båda överpar när floppen kommer. ZATARRA med JJ får action och blir överlycklig. Oops, Jamnos sitter med KK - Jamnos sätter trissen på turn - men då klockar ZATARRA flushen på rivern.

 

stiffler84 (640.00 in seat 1)

subgud (755.00 in seat 2)

TeeBone (845.00 in seat 3)

oishii (810.00 in seat 4)

Cyntax (1,995.00 in seat 5)

Farsfigur (1,865.00 in seat 6)

jamnos (50.00 in seat 7)

Scooby (965.00 in seat 8)

ZATARRA (2,075.00 in seat 9)

Dealer: Scooby

Small Blind: ZATARRA (25.00)

Big Blind: stiffler84 (50.00)

Cyntax was dealt: :6s: - :Kd:

subgud Fold

TeeBone Raise (100.00) <<-- TeeBone i tp med en raise?! Betyder att han har bra kort.

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Call (50.00)

Flop :9s: - :Tc: - :4s:

stiffler84 Check

TeeBone Check

Turn :3c:

stiffler84 Bet (50.00)

TeeBone Call (50.00)

River :8h:

stiffler84 Check

TeeBone Bet (250.00)

stiffler84 Fold <<-- Han har flush eller steg-drag som misslyckas.

TeeBone Payback (250.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 325.00

 

stiffler84 (490.00 in seat 1)

subgud (755.00 in seat 2)

TeeBone (1,020.00 in seat 3)

oishii (810.00 in seat 4)

Cyntax (1,995.00 in seat 5)

Farsfigur (1,865.00 in seat 6)

jamnos (50.00 in seat 7)

Scooby (965.00 in seat 8)

ZATARRA (2,050.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: stiffler84 (25.00)

Big Blind: subgud (50.00)

Cyntax was dealt: :As: - :5h: <<-- Nej inte spela alla Ess. FOLD!

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos All-In (50.00)

Scooby Fold

ZATARRA Call (50.00)

stiffler84 Call (25.00)

subgud Check

Flop :2c: - :3c: - :6d:

stiffler84 Bet (120.00)

subgud Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Payback (120.00)

Turn :5s:

River :4s:

stiffler84 shows: :4h: - :4c: (a straight, six high)

jamnos shows: :Jh: - :9d: (a straight, six high)

stiffler84 wins: 100.00 split pot (with a straight, six high)

jamnos wins: 100.00 split pot (with a straight, six high)

 

stiffler84 (540.00 in seat 1)

subgud (705.00 in seat 2)

TeeBone (1,020.00 in seat 3)

oishii (810.00 in seat 4)

Cyntax (1,995.00 in seat 5)

Farsfigur (1,865.00 in seat 6)

jamnos (100.00 in seat 7)

Scooby (965.00 in seat 8)

ZATARRA (2,000.00 in seat 9)

Dealer: stiffler84

Small Blind: subgud (25.00)

Big Blind: TeeBone (50.00)

Cyntax was dealt: :4c: - :5d:

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos All-In (100.00)

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold <<-- Det kostar TeeBone 50 att syna en all-in där potten redan är 175. Vad månne för skitkort hade han nu?

jamnos Payback (50.00)

jamnos didn't show hand

jamnos wins: 125.00

 

stiffler84 (540.00 in seat 1)

subgud (680.00 in seat 2)

TeeBone (970.00 in seat 3)

oishii (810.00 in seat 4)

Cyntax (1,995.00 in seat 5)

Farsfigur (1,865.00 in seat 6)

jamnos (175.00 in seat 7)

Scooby (965.00 in seat 8)

ZATARRA (2,000.00 in seat 9)

Dealer: subgud

Small Blind: TeeBone (25.00)

Big Blind: oishii (50.00)

Cyntax was dealt: :Ts: - :7s:

Cyntax Fold

Farsfigur Call (50.00)

jamnos Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Call (50.00)

subgud Fold

TeeBone Call (25.00)

oishii Check

Flop :Jh: - :Qd: - :6c:

TeeBone Bet (50.00)

oishii Call (50.00)

Farsfigur Fold

stiffler84 Fold

Turn :As:

TeeBone Check

oishii Check

River :4d:

TeeBone Bet (50.00) <<-- Han har ett A som han vill ha betalt för, oishii går inte i fällan.

oishii Fold

TeeBone Payback (50.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 300.00

 

stiffler84 (490.00 in seat 1)

subgud (680.00 in seat 2)

TeeBone (1,170.00 in seat 3)

oishii (710.00 in seat 4)

Cyntax (1,995.00 in seat 5)

Farsfigur (1,815.00 in seat 6)

jamnos (175.00 in seat 7)

Scooby (965.00 in seat 8)

ZATARRA (2,000.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: oishii (25.00)

Big Blind: Cyntax (50.00)

Cyntax was dealt: :7c: - :Kd:

Farsfigur Fold

jamnos Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Call (25.00)

Cyntax Check

Flop :4d: - :Ts: - :Ad:

oishii Bet (50.00)

Cyntax Raise (100.00)

oishii Call (50.00)

Turn :Qc:

oishii Check

Cyntax Check

River :As:

oishii Check

Cyntax Check

oishii shows: :9d: - :6d: (a pair of aces)

Cyntax shows: :7c: - :Kd: (a pair of aces, with king as kicker)

Cyntax wins: 300.00 (with a pair of aces, with king as kicker)

Den här handen spelar jag lite märkligt. Efter floppen får jag en känsla av att han fiskar med sitt fjoll-bet med en flushdraw. Jag vill också att dom ska veta att man inte kan stjäla potter med fjoll-bets hur som helst. Hans syn på min fjoll-raise tyder på flush-draw. Hade han haft ett A hade han pressat mera.

 

stiffler84 (490.00 in seat 1)

subgud (680.00 in seat 2)

TeeBone (1,170.00 in seat 3)

oishii (560.00 in seat 4)

Cyntax (2,145.00 in seat 5)

Farsfigur (1,815.00 in seat 6)

jamnos (175.00 in seat 7)

Scooby (965.00 in seat 8)

ZATARRA (2,000.00 in seat 9)

Dealer: oishii

Small Blind: Cyntax (25.00)

Big Blind: Farsfigur (50.00)

Cyntax was dealt: :9h: - :Kd:

jamnos Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii All-In (560.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

oishii Payback (510.00)

oishii didn't show hand

oishii wins: 125.00

 

stiffler84 (490.00 in seat 1)

subgud (680.00 in seat 2)

TeeBone (1,170.00 in seat 3)

oishii (635.00 in seat 4)

Cyntax (2,120.00 in seat 5)

Farsfigur (1,765.00 in seat 6)

jamnos (175.00 in seat 7)

Scooby (965.00 in seat 8)

ZATARRA (2,000.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: Farsfigur (25.00)

Big Blind: jamnos (50.00)

Cyntax was dealt: :Jc: - :2c:

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Call (50.00)

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos Check

Flop :5c: - :As: - :8c:

jamnos Check

TeeBone Bet (50.00) <<-- A? Eller så försöker han bara att ta reda på om jamnos har A + försöker representera A. Alla vet att alla andra spelar "any-A".

jamnos Fold

TeeBone Payback (50.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 125.00

 

stiffler84 (490.00 in seat 1)

subgud (680.00 in seat 2)

TeeBone (1,245.00 in seat 3)

oishii (635.00 in seat 4)

Cyntax (2,120.00 in seat 5)

Farsfigur (1,740.00 in seat 6)

jamnos (125.00 in seat 7)

Scooby (965.00 in seat 8)

ZATARRA (2,000.00 in seat 9)

Dealer: Farsfigur

Small Blind: jamnos (25.00)

Big Blind: Scooby (50.00)

Cyntax was dealt: :2s: - :4h:

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

jamnos All-In (100.00)

Scooby Call (75.00)

Flop :7d: - :2d: - :Qs:

Turn :6d:

River :Kc:

jamnos shows: :8c: - :9s: (high card king)

Scooby shows: :Ks: - :4s: (a pair of kings)

Scooby wins: 250.00 (with a pair of kings)

 

stiffler84 (490.00 in seat 1)

subgud (680.00 in seat 2)

TeeBone (1,245.00 in seat 3)

oishii (635.00 in seat 4)

Cyntax (2,120.00 in seat 5)

Farsfigur (1,740.00 in seat 6)

Scooby (1,090.00 in seat 8)

ZATARRA (2,000.00 in seat 9)

Dealer: Farsfigur

Small Blind: Scooby (25.00)

Big Blind: ZATARRA (50.00)

Cyntax was dealt: :Jh: - :9c:

stiffler84 Fold

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Call (50.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Check

Flop :6h: - :Ah: - :8c:

ZATARRA Check

oishii All-In (585.00) <<-- A? Självklart!

ZATARRA Fold

oishii Payback (585.00)

oishii didn't show hand

oishii wins: 125.00

 

stiffler84 (490.00 in seat 1)

subgud (680.00 in seat 2)

TeeBone (1,245.00 in seat 3)

oishii (710.00 in seat 4)

Cyntax (2,120.00 in seat 5)

Farsfigur (1,740.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (1,950.00 in seat 9)

Dealer: Scooby

Small Blind: ZATARRA (50.00)

Big Blind: stiffler84 (100.00)

Cyntax was dealt: :Qs: - :4d:

subgud Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Call (50.00)

stiffler84 Check

Flop :Qc: - :Jd: - :Qh: <<-- Ops, mina damer. Kanske lika bra då min kicker var kass. ZATARRA har stor stack. I värsta fall kunde den här handen ha kostat mig lite. Det kommer bättre lägen.

ZATARRA Bet (100.00)

stiffler84 Fold

ZATARRA Payback (100.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 200.00

 

stiffler84 (390.00 in seat 1)

subgud (680.00 in seat 2)

TeeBone (1,245.00 in seat 3)

oishii (710.00 in seat 4)

Cyntax (2,120.00 in seat 5)

Farsfigur (1,740.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,050.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: stiffler84 (50.00)

Big Blind: subgud (100.00)

Cyntax was dealt: :4s: - :Td:

TeeBone Fold

oishii Raise (250.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Call (250.00)

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

subgud Fold

Flop :Th: - :Qd: - :Ts: <<-- Ytterligare en hand man ångrar man inte spelade. Men men T4o är ingen bra hand. Det kommer säkert bättre lägen.

oishii All-In (460.00)

Farsfigur Call (460.00)

Turn :7d:

River :Js:

oishii shows: :Jd: - :Kc: (two pairs, jacks and tens) <<-- Klonkar J på rivern och räddas.

Farsfigur shows: :2c: - :2h: (two pairs, tens and deuces) <<-- Jag får nog tänka om lite. Han synar en ganska fet raise pre-flop med 22 och även en all-in med 2'orna. Märkligt värre.

oishii wins: 1,570.00 (with two pairs, jacks and tens)

 

stiffler84 (340.00 in seat 1)

subgud (580.00 in seat 2)

TeeBone (1,245.00 in seat 3)

oishii (1,570.00 in seat 4)

Cyntax (2,120.00 in seat 5)

Farsfigur (1,030.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,050.00 in seat 9)

Dealer: stiffler84

Small Blind: subgud (50.00)

Big Blind: TeeBone (100.00)

Cyntax was dealt: :9s: - :Js:

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Raise (350.00)

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

subgud All-In (530.00)

TeeBone Fold

Farsfigur Call (230.00)

Flop :7d: - :8d: - :6c:

Turn :3h:

River :4c:

subgud shows: :Ac: - :Th: (high card ace) <<-- All-in med ATo, förvisso har han näst minst antal chips. men ändå tycker jag att han borde ha väntat på bättre kort än då. Vad tycker ni?

Farsfigur shows: :Qd: - :Qh: (a pair of queens)

Farsfigur wins: 1,260.00 (with a pair of queens)

 

stiffler84 (340.00 in seat 1)

TeeBone (1,145.00 in seat 3)

oishii (1,570.00 in seat 4)

Cyntax (2,120.00 in seat 5)

Farsfigur (1,710.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,050.00 in seat 9)

Dealer: stiffler84

Small Blind: TeeBone (50.00)

Big Blind: oishii (100.00)

Cyntax was dealt: :3c: - :Jh:

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

TeeBone Call (50.00)

oishii Raise (300.00)

TeeBone Fold

oishii Payback (300.00)

oishii didn't show hand

oishii wins: 200.00

 

stiffler84 (340.00 in seat 1)

TeeBone (1,045.00 in seat 3)

oishii (1,670.00 in seat 4)

Cyntax (2,120.00 in seat 5)

Farsfigur (1,710.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,050.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: oishii (50.00)

Big Blind: Cyntax (100.00)

Cyntax was dealt: :4h: - :6c:

Farsfigur Raise (275.00)

Scooby Fold

ZATARRA Fold

stiffler84 Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Payback (175.00)

Farsfigur shows: :As: - :Ah: (a pair of aces) <<-- Observera hans värdebet med AA. Ingen går all-in pre-flop med AA. Inte ens jag.

Farsfigur wins: 250.00 (with a pair of aces)

 

stiffler84 (340.00 in seat 1)

TeeBone (1,045.00 in seat 3)

oishii (1,620.00 in seat 4)

Cyntax (2,020.00 in seat 5)

Farsfigur (1,860.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,050.00 in seat 9)

Dealer: oishii

Small Blind: Cyntax (50.00)

Big Blind: Farsfigur (100.00)

Cyntax was dealt: :Ks: - :9s:

Scooby Fold

ZATARRA Raise (200.00)

stiffler84 Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

ZATARRA Payback (100.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 250.00

 

stiffler84 (340.00 in seat 1)

TeeBone (1,045.00 in seat 3)

oishii (1,620.00 in seat 4)

Cyntax (1,970.00 in seat 5)

Farsfigur (1,760.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: Farsfigur (50.00)

Big Blind: Scooby (100.00)

Cyntax was dealt: :Qd: - :Jc:

ZATARRA Fold

stiffler84 Raise (200.00)

TeeBone Fold

oishii Raise (425.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

stiffler84 All-In (140.00)

oishii Payback (85.00)

Flop :7c: - :8h: - :9c:

Turn 7c - 8h - 9c - Jd

River :5h:

stiffler84 shows: :Ah: - :9d: (a pair of nines) <<-- Se! Dom spelar all-in med A9o. Lol!

oishii shows: :6s: - :6c: (a straight, nine high) <<-- 6 outs på rivern och han sänker den. Snyggt!

oishii wins: 830.00 (with a straight, nine high)

 

TeeBone (1,045.00 in seat 3)

oishii (2,110.00 in seat 4)

Cyntax (1,970.00 in seat 5)

Farsfigur (1,710.00 in seat 6)

Scooby (965.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: Farsfigur

Small Blind: Scooby (50.00)

Big Blind: ZATARRA (100.00)

Cyntax was dealt: :3d: - :9d:

TeeBone Fold

oishii Raise (350.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

oishii Payback (250.00)

oishii shows: :Kd: - :Ad: (high card ace) <<-- Hyffsade kort. Hade han haft AA skulle han ha gjort en mindre bet, det är jag säker på. AKs spelade han rätt. Vill han ha en call där? Njae joo och en träff :)

oishii wins: 250.00 (with high card ace)

 

TeeBone (1,045.00 in seat 3)

oishii (2,260.00 in seat 4)

Cyntax (1,970.00 in seat 5)

Farsfigur (1,710.00 in seat 6)

Scooby (915.00 in seat 8)

ZATARRA (2,100.00 in seat 9)

Dealer: Scooby

Small Blind: ZATARRA (50.00)

Big Blind: TeeBone (100.00)

Cyntax was dealt: :9d: - :Jh:

oishii Call (100.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Check

Flop :4h: - :4d: - :Js:

TeeBone Check

oishii Bet (100.00)

TeeBone Fold

oishii Payback (100.00)

oishii didn't show hand

oishii wins: 250.00

Var min :Jh: bäst här? :9d: som kicker kanske inte var så bra. Det kommer bättre tillfällen.

 

TeeBone (945.00 in seat 3)

oishii (2,410.00 in seat 4)

Cyntax (1,970.00 in seat 5)

Farsfigur (1,710.00 in seat 6)

Scooby (915.00 in seat 8)

ZATARRA (2,050.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (50.00)

Big Blind: oishii (100.00)

Cyntax was dealt: :8h: - :9c:

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Raise (250.00)

TeeBone Fold

oishii Fold

ZATARRA Payback (150.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 250.00

 

TeeBone (895.00 in seat 3)

oishii (2,310.00 in seat 4)

Cyntax (1,970.00 in seat 5)

Farsfigur (1,710.00 in seat 6)

Scooby (915.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: oishii (50.00)

Big Blind: Cyntax (100.00)

Cyntax was dealt: :9d: - :2d:

Farsfigur Raise (275.00)

Scooby Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Payback (175.00)

Farsfigur didn't show hand

Farsfigur wins: 250.00

 

TeeBone (895.00 in seat 3)

oishii (2,260.00 in seat 4)

Cyntax (1,870.00 in seat 5)

Farsfigur (1,860.00 in seat 6)

Scooby (915.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: oishii

Small Blind: Cyntax (50.00)

Big Blind: Farsfigur (100.00)

Cyntax was dealt: :Ts: - :5h:

Scooby Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii Raise (200.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Call (100.00)

Flop :Kd: - :Qh: - :4s:

Farsfigur Check

oishii Bet (200.00) <<-- Q eller 4? Eller försöker han köpa potten? Han raisade pre-flop.

Farsfigur Raise (1,000.00) <<-- Check-raise. K med bra kicker?

oishii Fold

Farsfigur Payback (800.00)

Farsfigur didn't show hand

Farsfigur wins: 850.00

 

TeeBone (895.00 in seat 3)

oishii (1,860.00 in seat 4)

Cyntax (1,820.00 in seat 5)

Farsfigur (2,310.00 in seat 6)

Scooby (915.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: Farsfigur (75.00)

Big Blind: Scooby (150.00)

Cyntax was dealt: :8h: - :Ks:

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur All-In (2,235.00) <<-- All-in? Här tror jag att han har monster på handen. AA-QQ, annars skulle han som chipleader inte stoppa in hela stacken.

Scooby Fold

Farsfigur Payback (2,160.00)

Farsfigur didn't show hand

Farsfigur wins: 300.00

 

TeeBone (895.00 in seat 3)

oishii (1,860.00 in seat 4)

Cyntax (1,820.00 in seat 5)

Farsfigur (2,460.00 in seat 6)

Scooby (765.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: Farsfigur

Small Blind: Scooby (75.00)

Big Blind: ZATARRA (150.00)

Cyntax was dealt: :4c: - :Qs:

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Call (150.00)

Scooby All-In (690.00)

ZATARRA Fold

Farsfigur Fold

Scooby Payback (615.00)

Scooby didn't show hand

Scooby wins: 450.00

 

Det får räcka för inatt. Den spännande upplösningen kommer senare idag. Problemet är att jag måste sitta och editera loggen så att det blir fina kortsymboler. Finns det ingen bra hand-converter för B2B till pokerforum.nu? FIXA!

Notera att jag "bara" vunnit 3 av 37 händer hittills. Ändå ligger jag 4'a av 6 kvarvarande spelare. Det gäller att vara alert och bara spela bra kort. Inte ryckas med i för mycket action. Jag har inte försökt med några avancerade stöldförsök ännu. För många dårar som synare med vad-som-helst i början. När vi närmar oss ITM går det lättare, som ni ska få se senare...

Det är tajt i toppen.

1.Farsfigur 2,310.00

2.ZATARRA 2,050.00

3.oishii 1,860.00

4.Cyntax 1,820.00

5.Scooby 1,065.00

6.TeeBone 895.00

 

God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med snygg HH från b2b.

 

Dela gärna upp HH på fler postninger. Blir så väldigt stort när man ska citera och plocka ut.

 

Har inte läst allt ännu men komenterar gärna din träff på hjärterdraget med TJ på handen. Skulle absolut bettat efter den floppen. ½ till hel pot är inga problem som jag ser det. Du har två överkort och runner/runner stegdrag dessutom. I mitt tycke en hand som man kan ställa in på i många lägen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TeeBone (895.00 in seat 3)

oishii (1,860.00 in seat 4)

Cyntax (1,820.00 in seat 5)

Farsfigur (2,310.00 in seat 6)

Scooby (915.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: Farsfigur (75.00)

Big Blind: Scooby (150.00)

Cyntax was dealt: -

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur All-In (2,235.00) <<-- All-in? Här tror jag att han har monster på handen. AA-QQ, annars skulle han som chipleader inte stoppa in hela stacken.

Scooby Fold

Farsfigur Payback (2,160.00)

Farsfigur didn't show hand

Farsfigur wins: 300.00

 

*****

Om farsfigur är som det verkar, en duktig spelare, så ställer han in med "any two cards" i detta läge!!! Har han QQ-AA vill han absolut locka med BB till spel.

 

Tror jag ska skicka dig en länk som som kommer att få dig att platsa i Livets Ords halleluljakör.... :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om farsfigur är som det verkar, en duktig spelare, så ställer han in med "any two cards" i detta läge!!! Har han QQ-AA vill han absolut locka med BB till spel.

 

Tror jag ska skicka dig en länk som som kommer att få dig att platsa i Livets Ords halleluljakör.... :-o

Ju mer jag tänker på detta... ju mer fundersam blir jag. Farsfigur = fisk? Varför ens riskera HELA stacken i detta läge med AA ens? Säg att en av de som har minst stack ställer in med :8h::8c: så är ju :As::Ac: "bara" favorit att vinna med 79,7%.

:As::Ks: mot :8h::8c: så är 8'orna favorit med 52,1%.

Vad säger du att han hade? TT och vill skrämmas? AK? 22? AA? oavsett... dumt som attan!

 

Jag platsa med Livets Ord? mmm... OT: Kasta om bokstäverna i "Rikets Sal" = Skitarsle :) Humor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för lite bad-beat-gnäll av mig.

Situationen är som följer: En 20+2 sng på Party. Jag har spelat allt perfekt utom första handen jag var med i, hand nummer fyra i turneringen. Anyway, nu är vi fyra kvar och jag har 2590 i chips och sitter UTG, BB är chipleader med 2650. SB/BB = 100/200. Då plockar man upp AA och jag betar 600.

 

Klicka här för att se handen.

Frågorna är: 1. Ska man riskera hela stacken ens med AA här? Jag är i princip garanterad ITM om jag fortsätter att spela mitt vanliga spel.

2. Ska jag gå all in direkt så att BB fattar att han ska folda A6o?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågorna är: 1. Ska man riskera hela stacken ens med AA här? Jag är i princip garanterad ITM om jag fortsätter att spela mitt vanliga spel.

2. Ska jag gå all in direkt så att BB fattar att han ska folda A6o?

 

Inte för att verka dryg men dom här frågorna hör hemma i en tråd som postas i Handanalys och sen får 10 dryga svar innan den flyttas till resultat.

 

1. Klart du ska riskera hela stacken om du vill vinna.

 

2. Du vill ju inte att han ska folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågorna är: 1. Ska man riskera hela stacken ens med AA här? Jag är i princip garanterad ITM om jag fortsätter att spela mitt vanliga spel.

2. Ska jag gå all in direkt så att BB fattar att han ska folda A6o?

 

Inte för att verka dryg men dom här frågorna hör hemma i en tråd som postas i Handanalys och sen får 10 dryga svar innan den flyttas till resultat.

 

1. Klart du ska riskera hela stacken om du vill vinna.

 

2. Du vill ju inte att han ska folda.

Vad ska jag posta i min db då? Bara en massa stat på hur mycket/lite jag vinner?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om farsfigur är som det verkar, en duktig spelare, så ställer han in med "any two cards" i detta läge!!! Har han QQ-AA vill han absolut locka med BB till spel.

 

Tror jag ska skicka dig en länk som som kommer att få dig att platsa i Livets Ords halleluljakör.... :-o

Ju mer jag tänker på detta... ju mer fundersam blir jag. Farsfigur = fisk? Varför ens riskera HELA stacken i detta läge med AA ens? Säg att en av de som har minst stack ställer in med :8h::8c: så är ju :As::Ac: "bara" favorit att vinna med 79,7%.

:As::Ks: mot :8h::8c: så är 8'orna favorit med 52,1%.

Vad säger du att han hade? TT och vill skrämmas? AK? 22? AA? oavsett... dumt som attan!

 

Jag platsa med Livets Ord? mmm... OT: Kasta om bokstäverna i "Rikets Sal" = Skitarsle :) Humor!

 

Farsfigur (SB) täcker BB mer än 2 ggr. SB riskerar inte åka ut om han förlorar. BB riskerar åka ut om han synar. BB är m a o ganska kräsen med vilka kort han synar med. Detta vet SB. BB synar bara med kanske de 5%-10% bästa händerna. Alltså lägger sig BB ca 90% av gångerna. Alltså vinner SB blindsen 9 ggr av 10 och den tionde gången har han fortfarande chans att vinna en showdown. Tänk på att 72o slår AA var femte gång.

Farsfigur är i detta läge matematiskt oantastlig och kan trycka in med vilka kort som hellst. För att belysa speltaktiken här så säger jag att han sitter på 72off! :-o Och det är inte frågan om någon bluff! Det är bara frågan om grundläggande taktik i Blindstöld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågorna är: 1. Ska man riskera hela stacken ens med AA här? Jag är i princip garanterad ITM om jag fortsätter att spela mitt vanliga spel.

2. Ska jag gå all in direkt så att BB fattar att han ska folda A6o?

 

Inte för att verka dryg men dom här frågorna hör hemma i en tråd som postas i Handanalys och sen får 10 dryga svar innan den flyttas till resultat.

 

1. Klart du ska riskera hela stacken om du vill vinna.

 

2. Du vill ju inte att han ska folda.

Vad ska jag posta i min db då? Bara en massa stat på hur mycket/lite jag vinner?

 

Du får posta vad du vill för mig. Tycker bara det var ganska ointressanta frågeställningar eftersom dom har så solklara svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågorna är: 1. Ska man riskera hela stacken ens med AA här? Jag är i princip garanterad ITM om jag fortsätter att spela mitt vanliga spel.

2. Ska jag gå all in direkt så att BB fattar att han ska folda A6o?

 

Inte för att verka dryg men dom här frågorna hör hemma i en tråd som postas i Handanalys och sen får 10 dryga svar innan den flyttas till resultat.

 

1. Klart du ska riskera hela stacken om du vill vinna.

 

2. Du vill ju inte att han ska folda.

Vad ska jag posta i min db då? Bara en massa stat på hur mycket/lite jag vinner?

 

Du får posta vad du vill för mig. Tycker bara det var ganska ointressanta frågeställningar eftersom dom har så solklara svar.

Tro mig, hade den varit ointressant för mig hade jag aldrig postat frågan! Bättre saker kan jag nog fylla mit liv med.

Låt mig omformulera frågan: Säg att jag var 80% favorit med AA iaf. Men om jag då skulle anse att jag har 50% chans att vinna turneringen med fyra spelare kvar. Är det då försvarbart att riskera allt med 80%?

Om farsfigur är som det verkar, en duktig spelare, så ställer han in med "any two cards" i detta läge!!! Har han QQ-AA vill han absolut locka med BB till spel.

 

Tror jag ska skicka dig en länk som som kommer att få dig att platsa i Livets Ords halleluljakör.... :-o

Ju mer jag tänker på detta... ju mer fundersam blir jag. Farsfigur = fisk? Varför ens riskera HELA stacken i detta läge med AA ens? Säg att en av de som har minst stack ställer in med :8h::8c: så är ju :As::Ac: "bara" favorit att vinna med 79,7%.

:As::Ks: mot :8h::8c: så är 8'orna favorit med 52,1%.

Vad säger du att han hade? TT och vill skrämmas? AK? 22? AA? oavsett... dumt som attan!

 

Jag platsa med Livets Ord? mmm... OT: Kasta om bokstäverna i "Rikets Sal" = Skitarsle :) Humor!

 

Farsfigur (SB) täcker BB mer än 2 ggr. SB riskerar inte åka ut om han förlorar. BB riskerar åka ut om han synar. BB är m a o ganska kräsen med vilka kort han synar med. Detta vet SB. BB synar bara med kanske de 5%-10% bästa händerna. Alltså lägger sig BB ca 90% av gångerna. Alltså vinner SB blindsen 9 ggr av 10 och den tionde gången har han fortfarande chans att vinna en showdown. Tänk på att 72o slår AA var femte gång.

Farsfigur är i detta läge matematiskt oantastlig och kan trycka in med vilka kort som hellst. För att belysa speltaktiken här så säger jag att han sitter på 72off! :-o Och det är inte frågan om någon bluff! Det är bara frågan om grundläggande taktik i Blindstöld.

Okej, jag förstår hans spel bättre nu. Tack för att du förklarade saken så exakt :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag anmälde mig till http://www.miljonarerna.se och fick 50kr att leka med. Innan man kunde flytta pengarna till pokerkontot eller ta ut dem var man tvungen omsätta dem 3 ggr.

Första matchen: Skellefteå - Sundsvall HockeyAllsvenskan 1'a, odds 1,15. Det blev 3-2 till Skellefteå. Trodde faktiskt att topplaget SAIK skulle vinna lättare. Nåja, 1 down 2 to go.

Ikväll har jag en ALL-IN på Milan mot Cagliari, odds 1,17. Annat än en Milanseger gör mig grymt besviken.

Igår var det Home-Live-Game hos finnarna i grannbyn. Men jag tackade nej då jag har annat att göra. Tydligen ska de lira imorrn igen. Få se om det blir nå för mig.

Nytt inlägg i dagboken om en stund. Då kommer slutet på den SNG jag skulle redovisa... just den som jag spelade som en gud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för lite bad-beat-gnäll av mig.

Situationen är som följer: En 20+2 sng på Party. Jag har spelat allt perfekt utom första handen jag var med i, hand nummer fyra i turneringen. Anyway, nu är vi fyra kvar och jag har 2590 i chips och sitter UTG, BB är chipleader med 2650. SB/BB = 100/200. Då plockar man upp AA och jag betar 600.

 

Klicka här för att se handen.

Frågorna är: 1. Ska man riskera hela stacken ens med AA här? Jag är i princip garanterad ITM om jag fortsätter att spela mitt vanliga spel.

2. Ska jag gå all in direkt så att BB fattar att han ska folda A6o?

 

Satt precis i samma situation fast i en satelite häromdagen.

Jag satt på BB och plockar upp AA, två limpers och SB "fyller i".

 

Edit: Han täckte mig med 300 marker. :(

blinds 200/400, jag har 5000.

Höjer upp till 1600 och får syn av alla utom SB.

Floppen kommer J,3,4 off och jag ställer in. Får syn av KJ och han klonkar K på turn.

Ställde mig samma fråga, ska man ställa in före floppen och vara nöjd med blindsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för lite bad-beat-gnäll av mig.

Situationen är som följer: En 20+2 sng på Party. Jag har spelat allt perfekt utom första handen jag var med i, hand nummer fyra i turneringen. Anyway, nu är vi fyra kvar och jag har 2590 i chips och sitter UTG, BB är chipleader med 2650. SB/BB = 100/200. Då plockar man upp AA och jag betar 600.

 

Klicka här för att se handen.

Frågorna är: 1. Ska man riskera hela stacken ens med AA här? Jag är i princip garanterad ITM om jag fortsätter att spela mitt vanliga spel.

2. Ska jag gå all in direkt så att BB fattar att han ska folda A6o?

 

Satt precis i samma situation fast i en satelite häromdagen.

Jag satt på BB och plockar upp AA, två limpers och SB "fyller i".

 

Edit: Han täckte mig med 300 marker. :(

blinds 200/400, jag har 5000.

Höjer upp till 1600 och får syn av alla utom SB.

Floppen kommer J,3,4 off och jag ställer in. Får syn av KJ och han klonkar K på turn.

Ställde mig samma fråga, ska man ställa in före floppen och vara nöjd med blindsen..

Jag förstår din tankegång. Nu kommer folk skaka på huvudet och tänka: -När ska man gå ALL-IN om man inte gör det med AA?

-Ja, det e sant. Men All in utan "spel" är alltid lotto. Med AA är du aldrig bättre än 80% favorit mot en random hand (hoppas jag fick det rätt nu).

Okej, 80% på att jag vinner just DEN handen. Men om jag tycker jag har bättre än 80% chans att vinna en SNG eller klara mig i en satelit på att bara spela som vanligt utan all-in-risktagningar då?

Det du beskriver tycker jag är ganska stor skillnad mot min hand. Varför? Jo, du ger Fi chansen att fatta rätt beslut en gång till genom att släppa dom till floppen utan all-in. Nu var du faktiskt fortfarande favorit i din hand och Fi fattade fel beslut ännu en gång. Tråkigt att du ändå förlorade. Sh*t happens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer alltså fortsättningen på den sng som jag hyllat tidigare. Nu när jag tittar på spelet ser jag flera tveksamheter. Kunde spelat mycket bättre. Lite tur hade jag allt.

 

TeeBone (895.00 in seat 3)

oishii (1,860.00 in seat 4)

Cyntax (1,820.00 in seat 5)

Farsfigur (2,310.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,050.00 in seat 9)

Dealer: Scooby

Small Blind: ZATARRA (75.00)

Big Blind: TeeBone (150.00)

Cyntax was dealt: :Th: - :Qh:

oishii Fold

Cyntax Raise (300.00)

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

TeeBone All-In (745.00) <<-- Aj aj, han gillar inte då man försöker stjäla blindsen.

Cyntax Fold <<-- Gör jag rätt i att folda QTs här? Det kostar mig "bara" 445 till att syna hans all-in. Pot odds har jag, men räcker korten?

TeeBone Payback (595.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 675.00

 

TeeBone (1,270.00 in seat 3)

oishii (1,860.00 in seat 4)

Cyntax (1,520.00 in seat 5)

Farsfigur (2,310.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (1,975.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (75.00)

Big Blind: oishii (150.00)

Cyntax was dealt: :Ac: - :7s: <<-- Vek fold? Ska jag försöka stjäla igen?

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Raise (300.00)

TeeBone Fold

oishii Fold

ZATARRA Payback (150.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 375.00

 

TeeBone (1,195.00 in seat 3)

oishii (1,710.00 in seat 4)

Cyntax (1,520.00 in seat 5)

Farsfigur (2,310.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: oishii (75.00)

Big Blind: Cyntax (150.00)

Cyntax was dealt: :2d: - :4s:

Farsfigur Fold

Scooby All-In (1,065.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Scooby Payback (915.00)

Scooby didn't show hand

Scooby wins: 375.00

 

TeeBone (1,195.00 in seat 3)

oishii (1,635.00 in seat 4)

Cyntax (1,370.00 in seat 5)

Farsfigur (2,310.00 in seat 6)

Scooby (1,290.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: oishii

Small Blind: Cyntax (75.00)

Big Blind: Farsfigur (150.00)

Cyntax was dealt: :2h: - :8c:

Scooby Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Payback (75.00)

Farsfigur didn't show hand

Farsfigur wins: 150.00

 

TeeBone (1,195.00 in seat 3)

oishii (1,635.00 in seat 4)

Cyntax (1,295.00 in seat 5)

Farsfigur (2,385.00 in seat 6)

Scooby (1,290.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: Farsfigur (75.00)

Big Blind: Scooby (150.00)

Cyntax was dealt: :5h: - :Js:

ZATARRA Raise (400.00)

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Payback (250.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 375.00

 

TeeBone (1,195.00 in seat 3)

oishii (1,635.00 in seat 4)

Cyntax (1,295.00 in seat 5)

Farsfigur (2,310.00 in seat 6)

Scooby (1,140.00 in seat 8)

ZATARRA (2,425.00 in seat 9)

Dealer: Farsfigur

Small Blind: Scooby (75.00)

Big Blind: ZATARRA (150.00)

Cyntax was dealt: :Ts: - :Qc:

TeeBone Fold

oishii Raise (300.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Call (300.00)

Scooby Fold

ZATARRA Fold

Flop :3c: - :5d: - :8s:

oishii All-In (1,335.00)

Farsfigur Fold

oishii Payback (1,335.00)

oishii shows: :Ad: - :Ac: (a pair of aces)

oishii wins: 825.00 (with a pair of aces)

 

TeeBone (1,195.00 in seat 3)

oishii (2,160.00 in seat 4)

Cyntax (1,295.00 in seat 5)

Farsfigur (2,010.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,275.00 in seat 9)

Dealer: Scooby

Small Blind: ZATARRA (75.00)

Big Blind: TeeBone (150.00)

Cyntax was dealt: :7h: - :Qd:

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (75.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 150.00

 

TeeBone (1,270.00 in seat 3)

oishii (2,160.00 in seat 4)

Cyntax (1,295.00 in seat 5)

Farsfigur (2,010.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (75.00)

Big Blind: oishii (150.00)

Cyntax was dealt: :Qh: - :Kd:

Cyntax Raise (525.00)

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii Raise (750.00)

Cyntax All-In (770.00)

oishii Call (395.00)

Flop :6h: - :Qs: - :6c:

Turn :Ad:

River :Qc:

oishii shows: :9s: - :8h: (two pairs, queens and sixes)

Cyntax shows: :Qh: - :Kd: (a full house, queens full of sixes)

Cyntax wins: 2,665.00 (with a full house, queens full of sixes)

 

Med lite eftertanke så spelade jag KQo på tok för hårt. Galet spel? Javisst. Nu hade jag TUR!

 

TeeBone (1,195.00 in seat 3)

oishii (865.00 in seat 4)

Cyntax (2,665.00 in seat 5)

Farsfigur (2,010.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: oishii (75.00)

Big Blind: Cyntax (150.00)

Cyntax was dealt: :6d: - :Qc:

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii All-In (790.00)

Cyntax Fold

oishii Payback (715.00)

oishii didn't show hand

oishii wins: 300.00

 

TeeBone (1,195.00 in seat 3)

oishii (1,015.00 in seat 4)

Cyntax (2,515.00 in seat 5)

Farsfigur (2,010.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: oishii

Small Blind: Cyntax (75.00)

Big Blind: Farsfigur (150.00)

Cyntax was dealt: :5h: - :Ks:

Scooby Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Raise (300.00)

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Call (150.00)

Flop :Js: - :3s: - :8c:

Farsfigur Check

TeeBone Bet (350.00)

Farsfigur Raise (700.00)

TeeBone Fold

Farsfigur Payback (350.00)

Farsfigur didn't show hand

Farsfigur wins: 1,375.00

 

TeeBone (545.00 in seat 3)

oishii (1,015.00 in seat 4)

Cyntax (2,440.00 in seat 5)

Farsfigur (2,735.00 in seat 6)

Scooby (1,065.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: Farsfigur (75.00)

Big Blind: Scooby (150.00)

Cyntax was dealt: :8d: - :6c:

ZATARRA Fold

TeeBone Call (150.00)

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur Call (75.00)

Scooby Check

Flop :6h: - :Kh: - :Js:

Farsfigur Check

Scooby Check

TeeBone Bet (150.00)

Farsfigur Call (150.00)

Scooby Fold

Turn :4d:

Farsfigur Check

TeeBone Bet (150.00)

Farsfigur Call (150.00)

River :4h:

Farsfigur Check

TeeBone All-In (95.00)

Farsfigur Call (95.00)

TeeBone shows: :8h: - :Jh: (a flush, king high)

Farsfigur shows: :Jc: - :Qc: (two pairs, jacks and fours)

TeeBone wins: 1,240.00 (with a flush, king high)

 

TeeBone (1,240.00 in seat 3)

oishii (1,015.00 in seat 4)

Cyntax (2,440.00 in seat 5)

Farsfigur (2,190.00 in seat 6)

Scooby (915.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: Farsfigur

Small Blind: Scooby (75.00)

Big Blind: ZATARRA (150.00)

Cyntax was dealt: :2s: - :Ah:

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur All-In (2,190.00)

Scooby Fold

ZATARRA Fold

Farsfigur Payback (2,040.00)

Farsfigur didn't show hand

Farsfigur wins: 375.00

 

TeeBone (1,240.00 in seat 3)

oishii (1,015.00 in seat 4)

Cyntax (2,440.00 in seat 5)

Farsfigur (2,415.00 in seat 6)

Scooby (840.00 in seat 8)

ZATARRA (2,050.00 in seat 9)

Dealer: Scooby

Small Blind: ZATARRA (75.00)

Big Blind: TeeBone (150.00)

Cyntax was dealt: :Ts: - :3d:

oishii Call (150.00)

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby All-In (840.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Call (690.00)

oishii Fold

Flop :6s: - :8s: - :7h:

Turn :Qs:

River :8c:

TeeBone shows: :Jd: - :Ad: (a pair of eights)

Scooby shows: :Ac: - :Js: (a pair of eights)

TeeBone wins: 953.00 split pot (with a pair of eights)

Scooby wins: 952.00 split pot (with a pair of eights)

 

TeeBone (1,353.00 in seat 3)

oishii (865.00 in seat 4)

Cyntax (2,440.00 in seat 5)

Farsfigur (2,415.00 in seat 6)

Scooby (952.00 in seat 8)

ZATARRA (1,975.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (75.00)

Big Blind: oishii (150.00)

Cyntax was dealt: :2d: - :Qc:

Cyntax Fold

Farsfigur Fold

Scooby Fold

ZATARRA Raise (300.00)

TeeBone Fold

oishii Fold

ZATARRA Payback (150.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 375.00

 

TeeBone (1,278.00 in seat 3)

oishii (715.00 in seat 4)

Cyntax (2,440.00 in seat 5)

Farsfigur (2,415.00 in seat 6)

Scooby (952.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: oishii (75.00)

Big Blind: Cyntax (150.00)

Cyntax was dealt: :5h: - :4d:

Farsfigur Fold

Scooby All-In (952.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Scooby Payback (802.00)

Scooby didn't show hand

Scooby wins: 375.00

 

TeeBone (1,278.00 in seat 3)

oishii (640.00 in seat 4)

Cyntax (2,290.00 in seat 5)

Farsfigur (2,415.00 in seat 6)

Scooby (1,177.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: oishii

Small Blind: Cyntax (75.00)

Big Blind: Farsfigur (150.00)

Cyntax was dealt: :Jc: - :6h:

Scooby Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Raise (435.00) <<-- Egentligen skulle jag stjäla blindsen.

Farsfigur Call (360.00)

Flop :Js: - :Ac: - :Jh: <<-- Lite tur med floppen. Garanterat att han sitter med :A?: på handen.

Cyntax All-In (1,780.00) <<-- Farsfigur verkar bli triggad av hårt spel. Jag dunkar in degen direkt.

Farsfigur Call (1,780.00) <<-- Blixtsyn. Ah! Han sitter med :A?:

Turn :4c:

River :Kd:

Cyntax shows: :Jc: - :6h: (three of a kind, jacks)

Farsfigur shows: :Ah: - :4h: (two pairs, aces and jacks) <<-- Bingo!

Cyntax wins: 4,580.00 (with three of a kind, jacks)

 

TeeBone (1,278.00 in seat 3)

oishii (640.00 in seat 4)

Cyntax (4,580.00 in seat 5)

Farsfigur (125.00 in seat 6)

Scooby (1,177.00 in seat 8)

ZATARRA (2,200.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: Farsfigur (100.00)

Big Blind: Scooby (200.00)

Cyntax was dealt: :8h: - :7d:

ZATARRA All-In (2,200.00)

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur All-In (25.00)

Scooby Fold

ZATARRA Payback (2,000.00)

Flop :Qs: - :Jc: - :7c:

Turn :6h:

River :Qd:

ZATARRA shows: :Ks: - :Ah: (a pair of queens)

ZATARRA wins: 150.00 side pot (with a pair of queens)

Farsfigur shows: :As: - :Js: (two pairs, queens and jacks)

Farsfigur wins: 375.00 main pot (with two pairs, queens and jacks)

 

TeeBone (1,278.00 in seat 3)

oishii (640.00 in seat 4)

Cyntax (4,580.00 in seat 5)

Farsfigur (375.00 in seat 6)

Scooby (977.00 in seat 8)

ZATARRA (2,150.00 in seat 9)

Dealer: Farsfigur

Small Blind: Scooby (100.00)

Big Blind: ZATARRA (200.00)

Cyntax was dealt: :5s: - :3d:

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

Farsfigur All-In (375.00)

Scooby Fold

ZATARRA Call (175.00)

Flop :Th: - :Td: - :Js:

Turn :Kd:

River :8c:

ZATARRA shows: :9s: - :7c: (a straight, jack high)

Farsfigur shows: :Qs: - :Kc: (two pairs, kings and tens)

ZATARRA wins: 850.00 (with a straight, jack high)

 

TeeBone (1,278.00 in seat 3)

oishii (640.00 in seat 4)

Cyntax (4,580.00 in seat 5)

Scooby (877.00 in seat 8)

ZATARRA (2,625.00 in seat 9)

Dealer: Scooby

Small Blind: ZATARRA (100.00)

Big Blind: TeeBone (200.00)

Cyntax was dealt: :6d: - :Ad:

oishii Fold

Cyntax Fold

Scooby All-In (877.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Call (677.00)

Flop :Tc: - :5h: - :Jc:

Turn :3d:

River :7s:

TeeBone shows: :Ac: - :As: (a pair of aces)

Scooby shows: :5s: - :Ks: (a pair of fives)

TeeBone wins: 1,854.00 (with a pair of aces)

 

TeeBone (2,255.00 in seat 3)

oishii (640.00 in seat 4)

Cyntax (4,580.00 in seat 5)

ZATARRA (2,525.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (100.00)

Big Blind: oishii (200.00)

Cyntax was dealt: :Ah: - :Ad:

Cyntax Raise (400.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Payback (200.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 500.00

Här får man AA och inget mothugg :(

 

TeeBone (2,155.00 in seat 3)

oishii (440.00 in seat 4)

Cyntax (4,880.00 in seat 5)

ZATARRA (2,525.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: oishii (100.00)

Big Blind: Cyntax (200.00)

Cyntax was dealt: :Kh: - :4s: <<-- K4, egentligen en favorithand :) Men det duger inte att spela här.

ZATARRA Raise (625.00)

TeeBone Fold

oishii Fold

Cyntax Fold

ZATARRA Payback (425.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 500.00

 

TeeBone (2,155.00 in seat 3)

oishii (340.00 in seat 4)

Cyntax (4,680.00 in seat 5)

ZATARRA (2,825.00 in seat 9)

Dealer: oishii

Small Blind: Cyntax (100.00)

Big Blind: ZATARRA (200.00)

Cyntax was dealt: :7d: - :9d:

TeeBone Raise (400.00)

oishii Fold

Cyntax Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (200.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 500.00

 

TeeBone (2,455.00 in seat 3)

oishii (340.00 in seat 4)

Cyntax (4,580.00 in seat 5)

ZATARRA (2,625.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (100.00)

Big Blind: TeeBone (200.00)

Cyntax was dealt: :Jh: - :9d:

oishii All-In (340.00)

Cyntax Fold

ZATARRA Call (240.00)

TeeBone Call (140.00)

Flop :7h: - :Th: - :5s:

ZATARRA Check

TeeBone Bet (350.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (350.00)

Turn :3s:

River :8s:

TeeBone shows: :Ac: - :Ts: (a pair of tens)

oishii shows: :Qh: - :8h: (a pair of eights)

TeeBone wins: 1,020.00 (with a pair of tens)

 

TeeBone (3,135.00 in seat 3)

Cyntax (4,580.00 in seat 5)

ZATARRA (2,285.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (100.00)

Big Blind: Cyntax (200.00)

Cyntax was dealt: :9s: - :8h:

ZATARRA Fold

TeeBone Raise (575.00)

Cyntax Fold

TeeBone Payback (475.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 400.00

 

TeeBone (3,335.00 in seat 3)

Cyntax (4,380.00 in seat 5)

ZATARRA (2,285.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (100.00)

Big Blind: ZATARRA (200.00)

Cyntax was dealt: :9d: - :7d:

TeeBone Raise (600.00)

Cyntax Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (400.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 500.00

 

TeeBone (3,635.00 in seat 3)

Cyntax (4,280.00 in seat 5)

ZATARRA (2,085.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (100.00)

Big Blind: TeeBone (200.00)

Cyntax was dealt: :Qs: - :8c:

Cyntax Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (100.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 200.00

 

TeeBone (3,735.00 in seat 3)

Cyntax (4,280.00 in seat 5)

ZATARRA (1,985.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (100.00)

Big Blind: Cyntax (200.00)

Cyntax was dealt: :4d: - :Kd: <<-- K4 igen, måste spela ;)

ZATARRA Fold

TeeBone Call (100.00)

Cyntax Raise (360.00)

TeeBone Fold

Cyntax Payback (360.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 400.00

 

TeeBone (3,535.00 in seat 3)

Cyntax (4,480.00 in seat 5)

ZATARRA (1,985.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (100.00)

Big Blind: ZATARRA (200.00)

Cyntax was dealt: :7c: - :Th:

TeeBone Fold

Cyntax Call (100.00)

ZATARRA Raise (375.00)

Cyntax Fold <<-- Tveksamt? Well.

ZATARRA Payback (375.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 400.00

 

TeeBone (3,535.00 in seat 3)

Cyntax (4,280.00 in seat 5)

ZATARRA (2,185.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (100.00)

Big Blind: TeeBone (200.00)

Cyntax was dealt: :Th: - :Jh:

Cyntax Raise (550.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

Cyntax Payback (350.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 500.00

 

TeeBone (3,335.00 in seat 3)

Cyntax (4,580.00 in seat 5)

ZATARRA (2,085.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (100.00)

Big Blind: Cyntax (200.00)

Cyntax was dealt: :Tc: - :8h:

ZATARRA Raise (550.00)

TeeBone Fold

Cyntax Call (350.00)

Flop :4c: - :Jd: - :Kh:

Cyntax Check

ZATARRA Check

Turn :Kc:

Cyntax Check

ZATARRA Check

River :5s:

Cyntax Check

ZATARRA Check

Cyntax shows: :Tc: - :8h: (a pair of kings)

ZATARRA shows: :Th: - :9c: (a pair of kings, with jack, ten and nine as kickers)

ZATARRA wins: 1,200.00 (with a pair of kings, with jack, ten and nine as kickers)

 

TeeBone (3,235.00 in seat 3)

Cyntax (4,030.00 in seat 5)

ZATARRA (2,735.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (100.00)

Big Blind: ZATARRA (200.00)

Cyntax was dealt: :2c: - :2d:

TeeBone Fold

Cyntax Raise (420.00)

ZATARRA Fold

Cyntax Payback (320.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 400.00

 

TeeBone (3,235.00 in seat 3)

Cyntax (4,230.00 in seat 5)

ZATARRA (2,535.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (100.00)

Big Blind: TeeBone (200.00)

Cyntax was dealt: :3s: - :8d:

Cyntax Fold

ZATARRA Raise (475.00)

TeeBone Fold

ZATARRA Payback (375.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 400.00

 

TeeBone (3,035.00 in seat 3)

Cyntax (4,230.00 in seat 5)

ZATARRA (2,735.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (100.00)

Big Blind: Cyntax (200.00)

Cyntax was dealt: :Ac: - :7c:

ZATARRA Fold

TeeBone Raise (500.00)

Cyntax Raise (800.00)

TeeBone Call (400.00)

Flop :Qh: - :9h: - :4h:

TeeBone Check

Cyntax Bet (1,000.00)

TeeBone Fold

Cyntax Payback (1,000.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 2,000.00

 

TeeBone (2,035.00 in seat 3)

Cyntax (5,230.00 in seat 5)

ZATARRA (2,735.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (100.00)

Big Blind: ZATARRA (200.00)

Cyntax was dealt: :Ts: - :5h:

TeeBone Fold

Cyntax Fold

ZATARRA Payback (100.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 200.00

 

TeeBone (2,035.00 in seat 3)

Cyntax (5,130.00 in seat 5)

ZATARRA (2,835.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (100.00)

Big Blind: TeeBone (200.00)

Cyntax was dealt: :2s: - :7c:

Cyntax Fold

ZATARRA Raise (300.00)

TeeBone Fold

ZATARRA Payback (200.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 400.00

 

TeeBone (1,835.00 in seat 3)

Cyntax (5,130.00 in seat 5)

ZATARRA (3,035.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (100.00)

Big Blind: Cyntax (200.00)

Cyntax was dealt: :3d: - :Ks:

ZATARRA Raise (400.00)

TeeBone Raise (750.00)

Cyntax Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (450.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 1,000.00

 

TeeBone (2,435.00 in seat 3)

Cyntax (4,930.00 in seat 5)

ZATARRA (2,635.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (100.00)

Big Blind: ZATARRA (200.00)

Cyntax was dealt: :Th: - :4c:

TeeBone All-In (2,435.00)

Cyntax Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (2,235.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 500.00

 

TeeBone (2,735.00 in seat 3)

Cyntax (4,830.00 in seat 5)

ZATARRA (2,435.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (100.00)

Big Blind: TeeBone (200.00)

Cyntax was dealt: :Qh: - :As:

Cyntax Raise (400.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Call (200.00)

Flop :2h: - :7d: - :Tc:

TeeBone Bet (200.00)

Cyntax Call (200.00)

Turn :8c:

TeeBone Bet (475.00)

Cyntax Fold

TeeBone Payback (475.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 1,300.00

 

TeeBone (3,435.00 in seat 3)

Cyntax (4,230.00 in seat 5)

ZATARRA (2,335.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (100.00)

Big Blind: Cyntax (200.00)

Cyntax was dealt: :Qh: - :4h:

ZATARRA Raise (400.00)

TeeBone Call (300.00)

Cyntax Fold

Flop :Ad: - :2h: - :6s:

TeeBone Check

ZATARRA Bet (200.00)

TeeBone Raise (400.00)

ZATARRA Raise (400.00)

TeeBone Fold

ZATARRA Payback (200.00)

ZATARRA shows: :Jc: - :Qc: (high card ace)

ZATARRA wins: 1,800.00 (with high card ace)

 

TeeBone (2,635.00 in seat 3)

Cyntax (4,030.00 in seat 5)

ZATARRA (3,335.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (100.00)

Big Blind: ZATARRA (200.00)

Cyntax was dealt: :4h: - :5c:

TeeBone Raise (400.00)

Cyntax Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (200.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 500.00

 

TeeBone (2,935.00 in seat 3)

Cyntax (3,930.00 in seat 5)

ZATARRA (3,135.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (100.00)

Big Blind: TeeBone (200.00)

Cyntax was dealt: :9c: - :6s:

Cyntax Fold

ZATARRA Raise (300.00)

TeeBone Fold

ZATARRA Payback (200.00)

ZATARRA shows: :Qs: - :2c: (high card queen)

ZATARRA wins: 400.00 (with high card queen)

 

TeeBone (2,735.00 in seat 3)

Cyntax (3,930.00 in seat 5)

ZATARRA (3,335.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (150.00)

Big Blind: Cyntax (300.00)

Cyntax was dealt: :7h: - :3s:

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

Cyntax Payback (150.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 300.00

 

TeeBone (2,585.00 in seat 3)

Cyntax (4,080.00 in seat 5)

ZATARRA (3,335.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (150.00)

Big Blind: ZATARRA (300.00)

Cyntax was dealt: :5c: - :Qd:

TeeBone Raise (600.00)

Cyntax Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (300.00)

TeeBone shows: :8h: - :As: (high card ace)

TeeBone wins: 750.00 (with high card ace)

 

TeeBone (3,035.00 in seat 3)

Cyntax (3,930.00 in seat 5)

ZATARRA (3,035.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (150.00)

Big Blind: TeeBone (300.00)

Cyntax was dealt: :Jd: - :4h:

Cyntax Raise (750.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Call (450.00)

Flop :6h: - :Ks: - :7s:

TeeBone Check

Cyntax Bet (990.00)

TeeBone Fold

Cyntax Payback (990.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 1,650.00

 

TeeBone (2,285.00 in seat 3)

Cyntax (4,830.00 in seat 5)

ZATARRA (2,885.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (150.00)

Big Blind: Cyntax (300.00)

Cyntax was dealt: :Kd: - :Ah:

ZATARRA Fold

TeeBone Call (150.00)

Cyntax Raise (720.00)

TeeBone Fold

Cyntax Payback (720.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 600.00

 

TeeBone (1,985.00 in seat 3)

Cyntax (5,130.00 in seat 5)

ZATARRA (2,885.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (150.00)

Big Blind: ZATARRA (300.00)

Cyntax was dealt: :Ts: - :Ks:

TeeBone Fold

Cyntax Raise (690.00)

ZATARRA Fold

Cyntax Payback (540.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 600.00

 

TeeBone (1,985.00 in seat 3)

Cyntax (5,430.00 in seat 5)

ZATARRA (2,585.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (150.00)

Big Blind: TeeBone (300.00)

Cyntax was dealt: :Tc: - :Kd:

Cyntax Raise (900.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

Cyntax Payback (600.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 750.00

 

TeeBone (1,685.00 in seat 3)

Cyntax (5,880.00 in seat 5)

ZATARRA (2,435.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (150.00)

Big Blind: Cyntax (300.00)

Cyntax was dealt: :Ts: - :Ac:

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

Cyntax Payback (150.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 300.00

 

TeeBone (1,535.00 in seat 3)

Cyntax (6,030.00 in seat 5)

ZATARRA (2,435.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (150.00)

Big Blind: ZATARRA (300.00)

Cyntax was dealt: :Ts: - :6h:

TeeBone Raise (600.00)

Cyntax Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (300.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 750.00

 

TeeBone (1,985.00 in seat 3)

Cyntax (5,880.00 in seat 5)

ZATARRA (2,135.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (150.00)

Big Blind: TeeBone (300.00)

Cyntax was dealt: :Jd: - :Kh:

Cyntax Raise (900.00)

ZATARRA Fold

TeeBone Fold

Cyntax Payback (600.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 750.00

 

TeeBone (1,685.00 in seat 3)

Cyntax (6,330.00 in seat 5)

ZATARRA (1,985.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (150.00)

Big Blind: Cyntax (300.00)

Cyntax was dealt: :2c: - :4c:

ZATARRA Fold

TeeBone Raise (450.00)

Cyntax Fold

TeeBone Payback (300.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 600.00

 

TeeBone (1,985.00 in seat 3)

Cyntax (6,030.00 in seat 5)

ZATARRA (1,985.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (150.00)

Big Blind: ZATARRA (300.00)

Cyntax was dealt: :8h: - :Ad:

TeeBone Fold

Cyntax Raise (630.00)

ZATARRA Fold

Cyntax Payback (480.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 600.00

 

TeeBone (1,985.00 in seat 3)

Cyntax (6,330.00 in seat 5)

ZATARRA (1,685.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (150.00)

Big Blind: TeeBone (300.00)

Cyntax was dealt: :7h: - :Td:

Cyntax Fold

ZATARRA Fold

TeeBone Payback (150.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 300.00

 

TeeBone (2,135.00 in seat 3)

Cyntax (6,330.00 in seat 5)

ZATARRA (1,535.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (150.00)

Big Blind: Cyntax (300.00)

Cyntax was dealt: :9d: - :7h:

ZATARRA Fold

TeeBone Call (150.00)

Cyntax Check

Flop :Ts: - :9h: - :7s:

TeeBone Bet (300.00)

Cyntax Raise (600.00)

TeeBone Call (300.00)

Turn :9c: <<-- Där sitter kåken!

TeeBone Check

Cyntax Check

River :3h:

TeeBone Check

Cyntax Bet (5,400.00) <<-- Visst en overbet, ytterst dumt. Men har han tvåpar tittar han ändå.

TeeBone Fold

Cyntax Payback (5,400.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 1,800.00

 

TeeBone (1,235.00 in seat 3)

Cyntax (7,230.00 in seat 5)

ZATARRA (1,535.00 in seat 9)

Dealer: TeeBone

Small Blind: Cyntax (150.00)

Big Blind: ZATARRA (300.00)

Cyntax was dealt: :Ad: - :Jc:

TeeBone All-In (1,235.00)

Cyntax Call (1,085.00)

ZATARRA Fold

Flop :Th: - :8s: - :5d:

Turn :Td:

River :Jd:

Cyntax shows: :Ad: - :Jc: (two pairs, jacks and tens)

TeeBone shows: :Qc: - :Qh: (two pairs, queens and tens)

TeeBone wins: 2,770.00 (with two pairs, queens and tens)

Jag är stor chipleader, får :Ad::Jc: och TeeBone går ALL-IN. Kostar mig 1/7 av min stack att syna. För mig av synen given, vad tycker ni?

 

TeeBone (2,770.00 in seat 3)

Cyntax (5,995.00 in seat 5)

ZATARRA (1,235.00 in seat 9)

Dealer: Cyntax

Small Blind: ZATARRA (150.00)

Big Blind: TeeBone (300.00)

Cyntax was dealt: :6d: - :8c:

Cyntax Fold

ZATARRA All-In (1,085.00)

TeeBone Fold

ZATARRA Payback (935.00)

ZATARRA didn't show hand

ZATARRA wins: 600.00

 

TeeBone (2,470.00 in seat 3)

Cyntax (5,995.00 in seat 5)

ZATARRA (1,535.00 in seat 9)

Dealer: ZATARRA

Small Blind: TeeBone (150.00)

Big Blind: Cyntax (300.00)

Cyntax was dealt: :Ah: - :Ts:

ZATARRA All-In (1,535.00)

TeeBone Fold

Cyntax Call (1,235.00)

Flop :5d: - :2s: - :Th:

Turn :2c:

River :5h:

Cyntax shows: :Ah: - :Ts: (two pairs, tens and fives)

ZATARRA shows: :Kh: - :Qs: (two pairs, fives and deuces)

Cyntax wins: 3,220.00 (with two pairs, tens and fives)

Jag floppar top-par med A-kicker. För mig känns synen given. Han hade hålstege, det räcker inte. Nu är vi HU.

 

TeeBone (2,320.00 in seat 3)

Cyntax (7,680.00 in seat 5)

Dealer: Cyntax

Big Blind: TeeBone (300.00)

Small Blind: Cyntax (150.00)

Cyntax was dealt: :9h: - :Jd:

Cyntax Raise (450.00)

TeeBone Call (300.00)

Flop :9c: - :7s: - :Jc:

TeeBone Check

Cyntax Bet (300.00) <<-- Han checkar. Borde jag ha checkat mina två-par och väntat på att han ska försöka stjäla?

TeeBone Fold

Cyntax Payback (300.00)

Cyntax didn't show hand

Cyntax wins: 1,200.00

 

TeeBone (1,720.00 in seat 3)

Cyntax (8,280.00 in seat 5)

Dealer: TeeBone

Big Blind: Cyntax (300.00)

Small Blind: TeeBone (150.00)

Cyntax was dealt: :3c: - :Js:

TeeBone All-In (1,570.00)

Cyntax Fold

TeeBone Payback (1,420.00)

TeeBone didn't show hand

TeeBone wins: 600.00

 

TeeBone (2,020.00 in seat 3)

Cyntax (7,980.00 in seat 5)

Dealer: Cyntax

Big Blind: TeeBone (300.00)

Small Blind: Cyntax (150.00)

Cyntax was dealt: :9h: - :Ad:

Cyntax Raise (450.00)

TeeBone Call (300.00)

Flop :Ac: - :2d: - :Qh:

TeeBone Check

Cyntax Bet (300.00)

TeeBone Call (300.00)

Turn :Kh:

TeeBone All-In (1,120.00)

Cyntax Call (1,120.00)

River :2s:

TeeBone shows: :4d: - :Kd: (two pairs, kings and deuces)

Cyntax shows: :9h: - :Ad: (two pairs, aces and deuces)

Cyntax wins: 4,040.00 (with two pairs, aces and deuces)

Inte mycket att orda om. Floppar Ässet och TeeBone fixar Kungen på turn. Vem släpper den handen?

--->> The winner is Cyntax! <<---

 

Tidigare har jag fått kritik för mitt mesiga HU-spel. Visst, statistiken talade sitt tydliga språk då.

Efter det bestämde jag mig för att läsa lite artiklar om HU och resultatet kom snabbt.

Sedan dess har jag hamnat HU 15 ggr i SNG's och vunnit 10 av dem. Före HU-plugget var förhållandet tvärtom.

Idag har jag spelat 6 Heads Up Sit and Go på B2B. (iofs bara fem 5+0,25€ och en 10+0,5€) Resultat SEX segrar!

Tur eller skicklighet?

 

Vad spelar Cyntax nu? (vinst/förlust denna månad)

Sit'n Go's med inköp på 10€ till 20€ på B2B. (+400€)

Sit'n Go's med inköp på 10$ till 20$ på Party. (-120$)

MTTs med inköp på 1€ till 15€ på B2B. (-20€)

MTTs med inköp på 1$ till 3$ på Stars. (-10$)

MTTs med inköp på 1$ till 5$ på Party. (-20$)

Heads up Sng på B2B, 5,25/10,5€. (+33,25€)

No-Limit-Short-Handed-MicroLimit på Stars. (+120$)

Sportsbetting på Expekt. (ca +15kr) (fick 50kr gratis att börja med)

Sportsbetting på Betfair. (+140€)

 

YES! Milan vann med 1-0 :) Imorrn tror jag det blir en ALL-IN på Slovakien mot Kazakstan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...