Gå till innehåll

Varning - Klonken är lös! /Cyntax


Cyntax

Recommended Posts

  • Svars 982
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tyckte det var roligt med komentaren, har man en dagbok får man ju posta lite också, och sedan kom 200 HH irad. Det kanske inte var meningen som ett statment. Fast jag vet att du vet att alla tycker det är jobbigt med mer en två HH irad.

 

Förmodligen är det bara jag som är knasig:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte det var roligt med komentaren, har man en dagbok får man ju posta lite också, och sedan kom 200 HH irad. Det kanske inte var meningen som ett statment. Fast jag vet att du vet att alla tycker det är jobbigt med mer en två HH irad.

 

Förmodligen är det bara jag som är knasig:)

 

jag tycker faktiskt det är väldigt intressant med en massa händer i rad, man kan faktiskt lära sig en del :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte det var roligt med komentaren, har man en dagbok får man ju posta lite också, och sedan kom 200 HH irad. Det kanske inte var meningen som ett statment. Fast jag vet att du vet att alla tycker det är jobbigt med mer en två HH irad.

 

Förmodligen är det bara jag som är knasig:)

Du har förmodligen rätt. Dom var lite i mesta laget.
jag tycker faktiskt det är väldigt intressant med en massa händer i rad, man kan faktiskt lära sig en del :)

Dom jag nu postade var inte sååååååå informativa. Jag sparade bara några badbeats och luckybeats.

Jag tycker det e jobbit med massa text å inga bilder. Lägg in lite strip-poker kort så får du säkert fler läsare 8-)

Det är en bra idé! Fan vad du är smart. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas Max lär sig mycket av din "coachning".

 

Seat 1: u1985 (575 in chips)

Seat 2: Cyntax (1175 in chips)

Seat 3: UTRocketFan7 (1305 in chips)

Seat 4: BulldogBrad1 (2980 in chips)

Seat 5: tomo_01 (2145 in chips)

Seat 6: sharples42 (750 in chips)

Seat 7: Time2GetPaid (1650 in chips) is sitting out

Seat 8: Roger1960 (2395 in chips)

Seat 9: vivitar1 (525 in chips)

Time2GetPaid: posts small blind 50

Roger1960: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax [Jd As]

Time2GetPaid has returned

vivitar1: folds

u1985 said, "i shouldn't play TODAY..."

u1985: raises 475 to 575 and is all-in

Cyntax: calls 575

UTRocketFan7: folds

BulldogBrad1: folds

tomo_01: folds

sharples42: folds

Time2GetPaid: calls 525

Roger1960: folds

*** FLOP *** [Kh Qc 2h]

Time2GetPaid: bets 600

Cyntax: folds

u1985 said, "today is the worm in"

*** TURN *** [Kh Qc 2h] [2s]

*** RIVER *** [Kh Qc 2h 2s] [Th]

*** SHOW DOWN ***

Time2GetPaid: shows [Ah Qh] (a flush, Ace high)

u1985: shows [6s 9d] (a pair of Deuces)

Time2GetPaid collected 1825 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas Max lär sig mycket av din "coachning".
Haha ja den är inte kul. Jag spelade sex bord och var ITM/HU i 4 st. Jag misstog mig, trodde det var denna jag var HU i. Jag såg bara korten och klickade. Sen insåg jag mitt misstag. *chit happens*
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas Max lär sig mycket av din "coachning".

 

Seat 1: u1985 (575 in chips)

Seat 2: Cyntax (1175 in chips)

Seat 3: UTRocketFan7 (1305 in chips)

Seat 4: BulldogBrad1 (2980 in chips)

Seat 5: tomo_01 (2145 in chips)

Seat 6: sharples42 (750 in chips)

Seat 7: Time2GetPaid (1650 in chips) is sitting out

Seat 8: Roger1960 (2395 in chips)

Seat 9: vivitar1 (525 in chips)

Time2GetPaid: posts small blind 50

Roger1960: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax [Jd As]

Time2GetPaid has returned

vivitar1: folds

u1985 said, "i shouldn't play TODAY..."

u1985: raises 475 to 575 and is all-in

Cyntax: calls 575

UTRocketFan7: folds

BulldogBrad1: folds

tomo_01: folds

sharples42: folds

Time2GetPaid: calls 525

Roger1960: folds

*** FLOP *** [Kh Qc 2h]

Time2GetPaid: bets 600

Cyntax: folds

u1985 said, "today is the worm in"

*** TURN *** [Kh Qc 2h] [2s]

*** RIVER *** [Kh Qc 2h 2s] [Th]

*** SHOW DOWN ***

Time2GetPaid: shows [Ah Qh] (a flush, Ace high)

u1985: shows [6s 9d] (a pair of Deuces)

Time2GetPaid collected 1825 from pot

 

äh fan va dryg du e ditt äckliga as. handlar om 5dollar sngs, man behöver inte va världens bästa, räcker att vara bättre än dom man lirar mot för å vinna. vill du whina kan du väl göra d nån annanstans, helst nånstans där inte jag hänger. testa att stänga av datan ett tag å gå utomhus istället för å nöta ner f5 i väntan på nästan pf.nu inlägg ska komma upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh fan va dryg du e ditt äckliga as. handlar om 5dollar sngs, man behöver inte va världens bästa, räcker att vara bättre än dom man lirar mot för å vinna. vill du whina kan du väl göra d nån annanstans, helst nånstans där inte jag hänger. testa att stänga av datan ett tag å gå utomhus istället för å nöta ner f5 i väntan på nästan pf.nu inlägg ska komma upp.

 

Okey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just en satellite till $350.000 Gtd Warm-Up på PokerStars. $3 + rebuy och addon = $9 och jag klonkade. Då får vi hoppas på att klonken är kvar imorrn! $$$$

Okey.
Du har svårt att fatta va? Jag la upp den för att den var FEL! Jag såg bara AJ och trodde jag var HU. Hade en massa bord uppe och var ITM i majoriteten av dom. En missclick. Sen foldar jag då jag upptäcker mitt misstag.

Tror du jag är så jävla korkad att jag postar sån skit i syfte att visa mina skills? :) Tack för den Televerket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just en satellite till $350.000 Gtd Warm-Up på PokerStars. $3 + rebuy och addon = $9 och jag klonkade. Då får vi hoppas på att klonken är kvar imorrn! $$$$

Vad är direktinköpet? Stort gl! Vore kul att läsa en "Cyntax levlar till $215 SnG"-dagbok snart! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du jag är så jävla korkad att jag postar sån skit i syfte att visa mina skills? :)

Nejdå, ingen fara. Vi vet att du är smartare än så. Ingen kan ju ha ungått att höra om din otroliga ROI på $6 sngs. Du har väl tom högst ROI på forumet! Respekt! Tycker att Conspiracy kan växla ner lite, fast iofs är det ju svårt att inte bli lite avundsjuk på dina skills. :oops:

 

Lycka till med pokern Cyntax!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade just en satellite till $350.000 Gtd Warm-Up på PokerStars. $3 + rebuy och addon = $9 och jag klonkade. Då får vi hoppas på att klonken är kvar imorrn! $$$$

Du har svårt att fatta va? Jag la upp den för att den var FEL! Jag såg bara AJ och trodde jag var HU. Hade en massa bord uppe och var ITM i majoriteten av dom. En missclick. Sen foldar jag då jag upptäcker mitt misstag.

Tror du jag är så jävla korkad att jag postar sån skit i syfte att visa mina skills? :) Tack för den Televerket.

 

Har jag sagt att jag skrev det första inlägget för att håna dig? Även om jag ofta tycker att du har fel så förstod jag att det var någon form av missklick eller liknande. Mitt inlägg var inte hundra procent seriöst.

 

Sen kommer tobbelobbe och anklagar mig för att vara dryg. Okey, jag ska sluta skriva i din dagbok eftersom det verkar viktigare att vara trevlig än att ge bra svar på det här forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag sagt att jag skrev det första inlägget för att håna dig? Även om jag ofta tycker att du har fel så förstod jag att det var någon form av missklick eller liknande. Mitt inlägg var inte hundra procent seriöst.

 

Sen kommer tobbelobbe och anklagar mig för att vara dryg. Okey, jag ska sluta skriva i din dagbok eftersom det verkar viktigare att vara trevlig än att ge bra svar på det här forumet.

 

Det var ett jävligt drygt inlägg, inte minst med tanke på tajmingen. Det går att både ge bra svar OCH vara trevlig, tror det kallas för konstruktiv kritik... Sen om personen man försöker förklara något för verkar vara för insnöad för att fatta nåt så står det en fritt att lämna ämnet eller fortsätta förklara ur andra perspektiv, man behöver inte ta till personangrepp eller för den delen börja dissa den andres alla inlägg, spelstil mm. Men jag kan ju ha fel, på vilket sätt tycker du att det inlägget var bra? Förklara gärna.

 

Värsta med forum i allmänhet är såna dära skitinlägg som bara gör det otrevligare. Andra saker som är rätt störiga är då folk postar åsikter utan att motivera dom eller för den delen då nån liten micro-limit spelare gör fjantiga poster där han säger att han håller med "hajarnas" linje utan motivering. Sånt tar bara upp plats å slösar andras tid. Finns säkert fler saker jag stör mig på med forum, men e för hungrig får å klura på det nu.

 

Så till "the Hoff". Vettefan vad du mena med ditt sista inlägg, men från mitt perspektiv va det rätt drygt oxå. Fast jag kanske bara är på korstågshumör så jag kan ju ha fel. Som moderator borde du veta bättre. Fine, du tycker inte att dagboken är givande för dig, men det finns väl ingen anledning att uttrycka det här heller? Hur många tycker att sånt under sin egen nivå ger nåt lixom?

 

Vikke gosedjurshumör ja e på idag:-D Tänkte ju trashtalka som fan först:twisted:

 

Borde väl kanske be conspiracy om ursäkt oxå för att jag lacka ur så igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett jävligt drygt inlägg, inte minst med tanke på tajmingen. Det går att både ge bra svar OCH vara trevlig, tror det kallas för konstruktiv kritik... Sen om personen man försöker förklara något för verkar vara för insnöad för att fatta nåt så står det en fritt att lämna ämnet eller fortsätta förklara ur andra perspektiv, man behöver inte ta till personangrepp eller för den delen börja dissa den andres alla inlägg, spelstil mm. Men jag kan ju ha fel, på vilket sätt tycker du att det inlägget var bra? Förklara gärna.

 

Värsta med forum i allmänhet är såna dära skitinlägg som bara gör det otrevligare. Andra saker som är rätt störiga är då folk postar åsikter utan att motivera dom eller för den delen då nån liten micro-limit spelare gör fjantiga poster där han säger att han håller med "hajarnas" linje utan motivering. Sånt tar bara upp plats å slösar andras tid. Finns säkert fler saker jag stör mig på med forum, men e för hungrig får å klura på det nu.

 

Så till "the Hoff". Vettefan vad du mena med ditt sista inlägg, men från mitt perspektiv va det rätt drygt oxå. Fast jag kanske bara är på korstågshumör så jag kan ju ha fel. Som moderator borde du veta bättre. Fine, du tycker inte att dagboken är givande för dig, men det finns väl ingen anledning att uttrycka det här heller? Hur många tycker att sånt under sin egen nivå ger nåt lixom?

 

Vikke gosedjurshumör ja e på idag:-D Tänkte ju trashtalka som fan först:twisted:

 

Borde väl kanske be conspiracy om ursäkt oxå för att jag lacka ur så igår.

 

I avsaknad av smilies etc så verkade det första drygt, ja.

 

men "The Hoff" tycker ju bara din idé var kul...[joke] Så var nån dryg så var det väl du? ;)[/joke]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så till "the Hoff". Vettefan vad du mena med ditt sista inlägg, men från mitt perspektiv va det rätt drygt oxå. Fast jag kanske bara är på korstågshumör så jag kan ju ha fel. Som moderator borde du veta bättre. Fine, du tycker inte att dagboken är givande för dig, men det finns väl ingen anledning att uttrycka det här heller? Hur många tycker att sånt under sin egen nivå ger nåt lixom?

 

Det är nog gosedjuret i dig som tar överhanden, mitt inlägg var bara (efter Frugans initiativ) till för att bejaka idén om att ha stripkort istället för vanliga kort när man postar handhistorier. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah! Då är ju min vision i högsta grad möjlig! :D Kör hårt!
Det sket sig rejält. Blindsen var lite höga och jag fick ställa med AQ... jaha, då sitter Fi med AA - självklart!

Nejdå, ingen fara. Vi vet att du är smartare än så. Ingen kan ju ha ungått att höra om din otroliga ROI på $6 sngs. Du har väl tom högst ROI på forumet! Respekt! Tycker att Conspiracy kan växla ner lite, fast iofs är det ju svårt att inte bli lite avundsjuk på dina skills. :oops:

 

Lycka till med pokern Cyntax!

Min ROI må vara hög, men jag spelar för lite och för låga inköp. Då jag lånat Skankes konto och spelat med hans pengar har det gått minst lika bra på $33+3, så varför inte? Skanke borde ligga nåra hundra $$$ pluss på mig.

Men inte just nu, är rädd om mina $ och gillar inte swingsen. Dom känns inte lika hårt på $5 ;)

Men, i sommar/höst är det examen och kanske hittar man ett kneg så man slipper vara beroende av pokerpengarna och kan bygga en stadig BR. Då ska jag klättra hoppas jag. Eurythmech borde bli glad för lite Cyntaxfisk, han kan behöva det då han tydligen inte går så bra alltid.

Har jag sagt att jag skrev det första inlägget för att håna dig? Även om jag ofta tycker att du har fel så förstod jag att det var någon form av missklick eller liknande. Mitt inlägg var inte hundra procent seriöst.

 

Sen kommer tobbelobbe och anklagar mig för att vara dryg. Okey, jag ska sluta skriva i din dagbok eftersom det verkar viktigare att vara trevlig än att ge bra svar på det här forumet.

Jag uppfattade det som drygt. Om det inte var syftet -> My bad. Sorry.

Om du visste vem tobbelobbe var skulle du bara skratta åt hans försvar av mig. Han är ganska partisk, s.a.s.

Nej, du ska inte sluta skriva i min db. Fortsätt. Inga problem.

Den som känner mig vet att jag bryr mig noll om påhopp eller hårda ord. I mina tidigare yrkeskarriärer har jag lärt mig att alla kan ha en dålig dag. I min kommande yrkeskarriär bör jag nog fortsätta i samma stil. Kom ihåg att jag är en sävlig norrlänning med is i magen.

En gul brandbil i valfri färg om du kommer på vem tobbelobbe är.

I avsaknad av smilies etc så verkade det första drygt, ja.

 

men "The Hoff" tycker ju bara din idé var kul...[joke] Så var nån dryg så var det väl du? ;)[/joke]

Hof är kul. ;)

 

Så dags för en hand....

 

Dom har inte alltid :Ay::Xy: !

PokerStars: $5.00+$0.50 - Level III (25/50) 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Keeffy (810 in chips)

Seat 3: Soleron (1425 in chips)

Seat 4: gdfolfe (875 in chips)

Seat 5: Cyntax (1530 in chips)

Seat 7: back2u (2075 in chips)

Seat 8: CGMU (1525 in chips)

Seat 9: tgstk2 (5260 in chips)

back2u: posts small blind 25

CGMU: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Cyntax :Kc::Kh:

tgstk2: folds

Keeffy: folds

Soleron: folds

gdfolfe: folds

Cyntax: raises 50 to 100 <- Jag gör så för att fejka ett dåligt stöldförsök. Raisar man för mycket foldar dom, gör man ett fjoll-bet får man ofta en re-raise i ansiktet av Ax.

back2u: calls 75

CGMU: calls 50

*** FLOP *** :2h::Jd::Ad:

back2u: checks

CGMU: checks

Cyntax: bets 250

back2u: calls 250 <- Aha, en Ax-slowplayer/syna ner till rivern-spelare. För han har väl inte flushdraw?

CGMU: folds

*** TURN *** :5c:

back2u: checks

Cyntax: bets 1180 and is all-in <- Bära eller brista. Nu åker dom in. (inte normalt spel av mig)

back2u: calls 1180 <- Ops, jag är rökt!

*** RIVER *** :7h:

*** SHOW DOWN ***

back2u: shows :Qd::5d: (a pair of Fives) <- HAHAHAHA!!! Flushdraw och ett litet par. NÖTEN!

Cyntax: shows :Kc::Kh: (a pair of Kings)

Cyntax collected 3160 from pot

 

Drog iväg ett set med sex sng's. Gick inte bra alls. Jag spelar mycket stabilare med fyra. Vet inte varför det är så stor skillnad. Men när jag åkte i två så rykte jag upp mig på de andra. Slutade 1'a, 2'a, 4'a (otur faktiskt! åkte på en 2outare, QQ vs 88) och 5'a.

Ah well, ny vecka imorrn. Schemat är fullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte minraisen, även om jag kan hålla med om dina argument för den. Problemet är att du ger väldigt många andra händer korrekta odds att dra ut dig. Mot dessa händer är du egentligen gladast om de foldar när du minbettar. För att du ska gilla synen så måste satsningen vara större.

 

Kom ihåg att varje gång du låter fi fatta ett korrekt beslut så förlorar du på det (fundamental theorem of poker). Genom din minraise så blir the average fish decision (dvs att syna) korrekt, och du förlorar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte minraisen, även om jag kan hålla med om dina argument för den. Problemet är att du ger väldigt många andra händer korrekta odds att dra ut dig. Mot dessa händer är du egentligen gladast om de foldar när du minbettar. För att du ska gilla synen så måste satsningen vara större.

 

Kom ihåg att varje gång du låter fi fatta ett korrekt beslut så förlorar du på det (fundamental theorem of poker). Genom din minraise så blir the average fish decision (dvs att syna) korrekt, och du förlorar.

Oh yes. Problemet var att jag gjort höjt 3 ggr i rad före och dom foldade. (Hade en rush med JJ-AQ-TT före) Och när inte jag höjde var det någon som gjorde en miniraise så var det reraise direkt efter. Det var det jag hoppades på.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh yes. Problemet var att jag gjort höjt 3 ggr i rad före och dom foldade. (Hade en rush med JJ-AQ-TT före) Och när inte jag höjde var det någon som gjorde en miniraise så var det reraise direkt efter. Det var det jag hoppades på.

 

Ja, om du har speciell anledning att starkt misstänka att din minraise möts av re-raise, så kan det ju vara OK. Men det krävs nog en ganska stark misstanke.

 

Och annars så är det ju, enligt mitt tidigare resonemang, inte ett problem att de foldat. Bara lite tråkigt.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...