Gå till innehåll

Motståndet på Partys $200k-$750k guarenteed


Zyr

Recommended Posts

* Ursprunglig rubrik "Motståndet på partys $200k,$500k o $750k guarenteed" - QoS *

Hej, vad är det för folk som spelar dessa turneringar? Är det hårt motstånd?

 

Jag har själv börjat fundera på att variera mitt cashgamespel med att spela alla vecko/månads turneringar på party (buyins runt $150-$350).

 

I vanliga fall spelar jag NL100 med en rulle på $5200, ska gå upp till NL200 när jag har över $6000, jag är helt säker på att jag är en vinnande spelare på upp tom. NL200, kanske även högre..

 

(dagbok: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=19841&postdays=0&postorder=asc&start=0 )

 

Tror jag har hyffsad koll på turneringar och borde ha lite +EV i dessa, men inte säker på hur mkt.

 

Vill gärna börja spela de stora turneringarna direkt, känns så meningslöst att slänga bort tiden på spela små turneringar med buyin på $10-50 då jag har ett snitt på $50 i timmen när jag spelar cashgames..

 

 

Eller tar jag mig vatten över huvudet? Kanske består större delen av folket som spelar dessa turneringar av SnGs pros.

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart at det finns vissa lirare som är "proffs" som är riktigt bra. Men det finns ju även lirare som är sjukt dåliga, så om du är en bra pokerspelare som du verkar vara så borde du definitivt ha EV+. Jag har inte så stor BR så att jag har råd med dem men jag och några polare brukar lira tillsammans ibland och man blir alltid lika förvånad över vilka jävla idioter som lirar så dyra turneringar. Kan ju ioförsig vara så att dem så är dåliga är satelitspelare, men som sagt så borde det inte va alltför svårt att plussa på dem. Sen om du kommer upp i en timlön som är högre än din nuvarande är en annan sak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det svåra är inte motståndarna i sig utan mängden, även om du bara möter tomtar finns det stor sannolikhet att åka ut på en bad beat eller liknande...

 

Jag har själv spelat mängder av turneringar med mellan 500-1000 pers och fått lyckan att vinna en del, men även kännt hur svårt det kan vara att trots bra spel och rätta beslut gå långt. Krävs förutom att man är duktig att man har rejält flyt i rätt läge för att vinna.

 

Ska nämnas att de turneringar jag vunnit har varit 25K guarentee och 90K guarentee på ladbrokes/prima(expekt) och kanske inte går att jämföra rakt av med partys lite större varianter, men det brukar alltid vara runt 1000 pers i dem iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...