Momus Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Backade $200 på SS. Det mesta i en pott där min QQ blir utdragen runner runner flush. Jag får samtidigt nöstnöten... på fyrfärgad bräda.. svårt att komma undan i det läget. Spelarna var dock sjukt dåliga. Om de nu var så dåliga borde väl du ha kunnat spela ut dem? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Backade $200 på SS. Det mesta i en pott där min QQ blir utdragen runner runner flush. Jag får samtidigt nöstnöten... på fyrfärgad bräda.. svårt att komma undan i det läget. Spelarna var dock sjukt dåliga. Om de nu var så dåliga borde väl du ha kunnat spela ut dem? Suck.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ematic Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Exakt. Undrar ju vad som krävs? Att det är en duktig spelare jag känner igen. Och att han reraisar mer på floppen. Vet inte om jag missförstår. Men om en duktig spelare re-raisar dig mer på samma flop med samma kort, så lägger du ofta QQ? Känns så exploaterbart bara. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Momus Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Backade $200 på SS. Det mesta i en pott där min QQ blir utdragen runner runner flush. Jag får samtidigt nöstnöten... på fyrfärgad bräda.. svårt att komma undan i det läget. Spelarna var dock sjukt dåliga. Om de nu var så dåliga borde väl du ha kunnat spela ut dem? Suck.. Jag kanske formulerade mig klumpigt men jag undrar vad det var som gjorde då dåliga. Att bara säga att folk är dåliga är inte särskilt informativt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 3 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Killen hade 85% VPIP. 80% PFR och minibettade 79% av händera pre. Tror inte han brydde sig ett dugg om min "image". Vill ha in så mkt som möjligt preflop. Därav att jag limp-reraisar. Han lägger sig inte för detta.. det är jag 100% säker på. En galning som han betraktar top-par som stål... så det var ganska lätt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 . Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Men ja, jag vill ändå få fram att det är fel att påstå att det är lättare att lägga sig mot en duktig spelare än mot en dålig Det där sägs väl iofs mest av folk som a) inte spelar mot duktiga spelare och b) inte är duktiga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pelle Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Iremmats och Jezaja kör HU på Prima nu. Sanslös action på bordet Quzzo under Sit'n'Go Tournaments. Någons bankrulle är illa ute. /Pelle Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grillkrydda Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Iremmats och Jezaja kör HU på Prima nu. Sanslös action på bordet Quzzo under Sit'n'Go Tournaments. Någons bankrulle är illa ute. /Pelle Quzzo: Player alias does not exist får jag Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 3 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Hört under homegamet: "Tvåa upp till fem och sjua, dumt och folda den?" /Ogredani Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 3 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Rapport från homegamet. Jag åkte själv tidigt med hålstege plus färgdrag mot bottenset i omaha. Lyckdes göra en rebuy (vi kör inte med rebuys) och kom tillbaka. Nu är det finalbord med 8 pers. 7 pers kvar, 130k marker i omlopp. Jezaja: 54k (han drog ut en stege med topp-par, runner runner kåk!) Mats: 13k Johan (Eyedols kompis): 16k Skywalker: 5k Mattias (jobbar på volvo): 19k Eyedol: 7k (han är kung på 2-7) Ogredani: 16k PelleJ har åkt. QT vs KK vs AQ... KK stod.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 3 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Jezaja dealer på finalbordet. Väljer Omaha. Blinds är 200/200 4678o första handen. Flop TT8. Tilt.... Jag vinner den!!! 800 i potten. AAT7 andra handen, nu blir det åka av... Jag limpade.. han raisade.. jag pottade om.. han funderar.. foldar och KQJ3.. han har nu 4k kvar.. AKK3 med två klöver nu.. sitter utg.. Flop JT5 med två hjärter... inte bra.. foldar nog turn.. Jezaja den jävla chipleadern höjer hela tiden!!! Skywalker som värdebettar får blanda åt mig.. måste ju sköta liverapporteringen. AT64 med två klöver... i BB.. fyra pers i potten. AJ4 på floppen... vinner en 6k pot till slut. T764 nu... usch 92A8 pottar jag på... sen blir jag nedsynad av 82xx på river.... TILTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaa AQQ8 nu... svårspelat. Pottar på knappen efter en limpare. Två syn.. K55 på flop.. utg som limpcallade pottar... måste folda va? Pottar med A246 på CO... knappen pottar om.. Skywalker som e ganska short... han klagar alltid på att han blir utdragen... Jezaja pottar.. måste folda.. Skywalker har A33q, jezaja KK83. Jezaja vinner. Skywalker ute. Texas nu... mindre action. Skriver om nåt stort händer. Jezaja har över hälften av markerna... Mattias tar en stor pott mot Eyedol. Blinds 300/600. Eyedol ställer utg. Hans kompis all in med 16k direkt efter. Resten foldar. Eyedol visar 36o. Kompisen QQ. Chipdumpning? Jag limpar 77 för 600. Jezaja raisar till 5k. Jag ställer för 11k totalt. Han visar A3o.. bra koll Oskar! Hustomten Mats DUBBLAR!!! 7CS nu. Blinds 300/600. Jezaja: 60k Mats: 21k Daniel: 15k Mattias: 25k Johan: 20k Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 3 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Jag visar återigen min klass, bettar ut 8k på river i en pott på drygt 20k, ogredani ställer med 9,5k. Jag foldar.. Aja har ju vunnit EPT iaf. Nu torska jag tyvärr en stor pott i 2-7 Torska en till 2-7 pott, denna gången mot ogredani vilket medförde att jag åkte Nu blir det kinapoker, hört det ska va lite mer tur där så hoppas det ska gå bättre! /Eyedol som hackat mats dator Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ogredani Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Jag visar återigen min klass, bettar ut 8k på river i en pott på drygt 20k, ogredani ställer med 9,5k. Jag foldar.. Aja har ju vunnit EPT iaf. Torska en till 2-7 pott, denna gången mot ogredani vilket medförde att jag åkte Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 *host* lättägd. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 3 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Fortsätter spela imorrn. För trött ikväll. Ska hädanefter nog bara posta händer jag torskar och spelar kasst så folk kan götta sig åt när en LAG 22/16 förlorar en hand. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 3 Maj , 2006 Rapport Share Postad 3 Maj , 2006 Fortsätter spela imorrn. För trött ikväll. Ska hädanefter nog bara posta händer jag torskar och spelar kasst så folk kan götta sig åt när en LAG 22/16 förlorar en hand. så ska de låta! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 4 Maj , 2006 Rapport Share Postad 4 Maj , 2006 22VP är väl långt ifrån loose? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Backemann Postad 4 Maj , 2006 Rapport Share Postad 4 Maj , 2006 Iremmats och Jezaja kör HU på Prima nu. Sanslös action på bordet Quzzo under Sit'n'Go Tournaments. Någons bankrulle är illa ute. /Pelle Quzzo: Player alias does not exist får jag Inte så konstigt eftersom det är bordet och inte spelarna som heter Quzzo.... Eller du kanske skämtade? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
guldfisk Postad 4 Maj , 2006 Rapport Share Postad 4 Maj , 2006 Iremmats och Jezaja kör HU på Prima nu. Sanslös action på bordet Quzzo under Sit'n'Go Tournaments. Någons bankrulle är illa ute. /Pelle Quzzo: Player alias does not exist får jag Inte så konstigt eftersom det är bordet och inte spelarna som heter Quzzo.... Eller du kanske skämtade? POKERSTARS GAME #4812189889: HOLD'EM NO LIMIT ($5/$10) - 2006/05/02 - 15:57:41 (ET)Table 'Arabella' 9-max Seat #6 is the button Seat 1: royalgame ($1438 in chips) Seat 2: agni ($804 in chips) Seat 3: Shad_Star ($887 in chips) Seat 4: fixedset ($1527 in chips) Seat 5: tbthanx ($1347 in chips) Seat 6: flapperkin ($380.60 in chips) Seat 7: quzzo ($1039 in chips) Seat 9: LURPED ($1007 in chips) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 4 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 Maj , 2006 Jag nickar Quzzo på Stars och iremmats på Prima. Bordet på prima hette quzzo. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Backemann Postad 4 Maj , 2006 Rapport Share Postad 4 Maj , 2006 Iremmats och Jezaja kör HU på Prima nu. Sanslös action på bordet Quzzo under Sit'n'Go Tournaments. Någons bankrulle är illa ute. /Pelle Quzzo: Player alias does not exist får jag Inte så konstigt eftersom det är bordet och inte spelarna som heter Quzzo.... Eller du kanske skämtade? POKERSTARS GAME #4812189889: HOLD'EM NO LIMIT ($5/$10) - 2006/05/02 - 15:57:41 (ET)Table 'Arabella' 9-max Seat #6 is the button Seat 1: royalgame ($1438 in chips) Seat 2: agni ($804 in chips) Seat 3: Shad_Star ($887 in chips) Seat 4: fixedset ($1527 in chips) Seat 5: tbthanx ($1347 in chips) Seat 6: flapperkin ($380.60 in chips) Seat 7: quzzo ($1039 in chips) Seat 9: LURPED ($1007 in chips) Hade totalt missat att mats nickar quzzo på pokerstars. Förstår nu varför han sökte på playeralias på det namnet. Sorry. Men som sagt, nu fick jag rätt i varje fall (det står dessutom bordet i texten) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 4 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 Maj , 2006 Idag bettar vi på lägenhet igen. Försöker med minihöjningstaktiken denna gång. Klonka lägenheten! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts