Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vem sa nåt om att mats var storstackad? Det var han inte...

 

Alltså moonKenny

Skulle du ha synat ner och skitit i att hjälpa din polare att överleva till itm så är det fan så mycket värre än att folda. Sluta spamma dagboken nu din nolla.

 

Det handlar väl inte om vad jag skulle göra i samma sits?

 

Att göra det (medvetet) är FUSK.Punkt.

 

Sen att jag är en nolla i dina ögon berör nog ingen, allra minst debatten.

 

Skulle du ha något av värde för diskussionen är du välkommen åter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem sa nåt om att mats var storstackad? Det var han inte...

Spela roll om mats var storstack eller inte. Om han tycker det är lättare att stjäla med en shortstack vid bordet måste det väl vara en tillåten strategi att försöka hålla shortstacken vid liv? Förstår inte hur du kan se nått oetiskt i det. Att kalla det fusk är ju minst sagt absurdt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem sa nåt om att mats var storstackad? Det var han inte...

Spela roll om mats var storstack eller inte. Om han tycker det är lättare att stjäla med en shortstack vid bordet måste det väl vara en tillåten strategi att försöka hålla shortstacken vid liv? Förstår inte hur du kan se nått oetiskt i det. Att kalla det fusk är ju minst sagt absurdt.

 

Han skulle inte ha tjänat på att ha en shortstack vid bordet då han skulle bli den som hamnat i klämm som mellanstack.

 

Det jag menar är fusk är att lägga sig för att han känner personen i fråga VÄLDIGT väl, och enbart därför. Självklart är inte en normal strategi fusk men så var nu inte fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står det i reglerna:

 

"18. Vi vädjar till alla att hålla spelet hederligt genom att endast chatta på engelska, inte diskutera pågående giv och undvika att spela annorlunda mot vissa spelare än mot andra (s.k. soft playing). "

 

Det är alltså en vädjan ifrån arrangören, alltså känns det som en gråzon även vid uppenbar "soft playing". Hade det stått att "soft playing" var förbjudet hade det mer känts som fusk. Nu vet jag inte riktigt vad man ska kalla det.

 

Lägg ner nu tack.

 

Ja, gärna för mig. Jag tänker inte jaga någon med blåslampa då jag säkert skulle gjort samma sak för en kompis, men lägg ner själv med att ge dåliga bortförklaringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är fusk men jag hade gjort samma sak.

 

Samma här, men samtidigt skulle nog många ansde att det skulle vara ohållbart att överträda den andra regeln om chat. Som om man satt två polare på bordet och snackade svenska om vad man lagt för hand osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har jag inte hittat din dagbok tidigare? Illa.. läser din blogg dock. Lite jobbigt att leta igenom 340 sidor, så jag frågor rakt ut efter det; du har inte lust att posta lite pokertracker-stats? En graf kunde ju vara kul också.. Om du har lust kan du ju färglägga den med kritor också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte till den handen, men vad är problemet med att se till så att spelet fortgår på bubblan? Har man en redig shortie på bordet på bubblan och man själv har stor stack så vill man ju behålla bubblan så länge som möjligt. Då brukar ju de övriga på bordet bli riktigt tajta och väntar på att shortien ska ryka. Det är ju på bubblan som har som störst chans att tjäna på att vara aggressiv och stjäla blinds.

 

Så där har jag också spelat på bubblor, alltså det här med att låta shortien leva vidare för att kunna koppla grepp om mellanstackarna. Så lägg ner det där skitsnacket!

 

Här håller jag helt med. Om du själv har en hyffsad stack och kan spela lämpligt aggresivt på de "stackars" mellanstackarna's blindar är det ju sjukt bra att bubblan överlever så länge som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig uppgörelse du och din vän från gbg (nämner inte hans namn) hade igår på B2Bs 10K Garanti då du hjälpte honom till ITM genom att lägga dig på BB som var 1 k (din stack 25K) då han gick in på CO med 1025 marker! (En från pris när detta inträffade)

 

Oavsett om ni är vänner kan man bara inte göra så... Usch!

 

Jag la samtidigt KK i cashgamet i en 2k pott. Det var det värt!

 

fårstår inte jämförelsen, du lade dig i en pott du trodde var slagen i cashgamet och det gör det ok att fuska i en turnering?

 

moonkenny varför har du inte hört av dig till b2b? maila turneringsdatumnr och hand osv.

 

vill han han kvar bubblan är det ju givetvis ok men om det är som du säger så är det sjukt fult. och han erkänner ju själv när han säger "jag hade ANTAGLIGEN lagt ändå"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig uppgörelse du och din vän från gbg (nämner inte hans namn) hade igår på B2Bs 10K Garanti då du hjälpte honom till ITM genom att lägga dig på BB som var 1 k (din stack 25K) då han gick in på CO med 1025 marker! (En från pris när detta inträffade)

 

Oavsett om ni är vänner kan man bara inte göra så... Usch!

 

Jag la samtidigt KK i cashgamet i en 2k pott. Det var det värt!

 

fårstår inte jämförelsen, du lade dig i en pott du trodde var slagen i cashgamet och det gör det ok att fuska i en turnering?

 

moonkenny varför har du inte hört av dig till b2b? maila turneringsdatumnr och hand osv.

 

vill han han kvar bubblan är det ju givetvis ok men om det är som du säger så är det sjukt fult. och han erkänner ju själv när han säger "jag hade ANTAGLIGEN lagt ändå"...

 

Han blev disconectad puco....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig uppgörelse du och din vän från gbg (nämner inte hans namn) hade igår på B2Bs 10K Garanti då du hjälpte honom till ITM genom att lägga dig på BB som var 1 k (din stack 25K) då han gick in på CO med 1025 marker! (En från pris när detta inträffade)

 

Oavsett om ni är vänner kan man bara inte göra så... Usch!

 

Jag la samtidigt KK i cashgamet i en 2k pott. Det var det värt!

 

fårstår inte jämförelsen, du lade dig i en pott du trodde var slagen i cashgamet och det gör det ok att fuska i en turnering?

 

moonkenny varför har du inte hört av dig till b2b? maila turneringsdatumnr och hand osv.

 

vill han han kvar bubblan är det ju givetvis ok men om det är som du säger så är det sjukt fult. och han erkänner ju själv när han säger "jag hade ANTAGLIGEN lagt ändå"...

 

Han blev disconectad puco....

 

pucko på dig tönt. då kan han ju skriva det istället för att ge ett grumligt svar som det han gjorde så blir det inga spekulationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...