Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

passivt eller klokt spel?

 

Jag hade höjt turn. Spelar ganska långt under din nivå men det känns som att det är svårt att få betalt på rivern ifall du träffar spadern. Stegkorten är mer deceptiva. Hade nog foldat pre också.

 

Kanske är jag som är passiv :)

 

Preflop fold uteslutet.

 

Jag hoppas att du är ironisk, eller hade god insikt i han spel och/eller resten av bordet. Om alla foldar är väl allt väl, men med syner har du dålig position och dålig relativ position.

 

Du var ironisk?!

 

Ingen av de som satt efter slog om mycket preflop direkt. Jag var inte det minsta ironisk.

 

Hur tänker du när du spelar handen pre? Med såpass många som inte har agerat bakom dig och dessutom "gapconnector"?

Vore lite intressant att höra, oftast spelar man väl dessa händer i sen position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur kan det löna sig att syna med J8?

 

på 0.25/0.5 hade man gulat direkt om man gjort så

 

Lol, det tror jag inte... Poker handlar inte om starthänder! Det handlar om så mycket andra saker. Speciellt på 0.25/0.5, då man får så bra betalt när man träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det löna sig att syna med J8?

 

på 0.25/0.5 hade man gulat direkt om man gjort så

 

Lol, det tror jag inte... Poker handlar inte om starthänder! Det handlar om så mycket andra saker. Speciellt på 0.25/0.5, då man får så bra betalt när man träffar.

 

det bästa man kan göra på 0.25/0.5 är att bara spela premiumhänder och sen ta rejält betalt, då kan man inte hålla på och syna med J8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det löna sig att syna med J8?

 

på 0.25/0.5 hade man gulat direkt om man gjort så

 

Lol, det tror jag inte... Poker handlar inte om starthänder! Det handlar om så mycket andra saker. Speciellt på 0.25/0.5, då man får så bra betalt när man träffar.

 

det bästa man kan göra på 0.25/0.5 är att bara spela premiumhänder och sen ta rejält betalt, då kan man inte hålla på och syna med J8.

 

Vadå, det finns inte bara ett sätt att vinna mycket på! Om motståndarna spelar väldigt loose-passive och dessutom synar ner mycket, så kan man själv spelar väldigt löst innan floppen för att sedan ta betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer än dubblat i Martinspoker-satelliten.

 

Höjer upp till 500 med KJh från SB. Legato i BB slår om till 1600. Orka lägga sig. Vi pushar för 9k. Legato steker och synar med ATo. Jag träffar på ren rutin en J på rivern.

 

Har 18.5k nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer än dubblat i Martinspoker-satelliten.

 

Höjer upp till 500 med KJh från SB. Legato i BB slår om till 1600. Orka lägga sig. Vi pushar för 9k. Legato steker och synar med ATo. Jag träffar på ren rutin en J på rivern.

 

Har 18.5k nu.

 

 

Vad gör du om du vinner en plats? Du hade väl redan vunnit en resa? Ger den till mig va ? Så får du 95% av alla mina vinster i WSOP :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer än dubblat i Martinspoker-satelliten.

 

Höjer upp till 500 med KJh från SB. Legato i BB slår om till 1600. Orka lägga sig. Vi pushar för 9k. Legato steker och synar med ATo. Jag träffar på ren rutin en J på rivern.

 

Har 18.5k nu.

 

 

Vad gör du om du vinner en plats? Du hade väl redan vunnit en resa? Ger den till mig va ? Så får du 95% av alla mina vinster i WSOP :D

 

Jag vill minska antalet tomtar i main bara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag träffar på ren rutin en J på rivern.

 

Mmm, surt att man inte hållt på med poker så länge, saknar Mats rutin :-P

 

Högst tiltfaktor i poker = hitta jobbig syn o bli utsugen...

 

Vad för händer tror du jag trycker med där?

 

Alldeles för många :( En av få jag synar i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag träffar på ren rutin en J på rivern.

 

Mmm, surt att man inte hållt på med poker så länge, saknar Mats rutin :-P

 

Högst tiltfaktor i poker = hitta jobbig syn o bli utsugen...

 

Vad för händer tror du jag trycker med där?

 

Alldeles för många :( En av få jag synar i det läget.

 

Jag tryckte nog mest för att jag var tiltad för ATo under Poker-SM...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltad för vad?

 

Du synade ju mig i 20k garantin på B2b. Jag reraisade din knapphöjning med KTo. Du synade med ATo då med..

 

Mmm, det var en betydligt lättare syn dock. Nu var det borderline, då var det givet tyckte jag. Den lyckades jag ju tom vinna också, smått bizarrt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...