Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

antagligen vill dom dö i förtid. inte för att vanlig cola är nyttig men jag är ganska säker att light är då inte sundare för fem öre. titta på alla feta amerikaner som frossar i lightprodukter, inte verkar det hjälpa dom direkt..

 

Sista dom frossar i sig är lightprodukter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

cOP: mycket riktigt..det var han...dock ändå går han all-in med T9s, han är dominerad i handen o får stegen...men visst man skall ha ett par sådana händer fär att komma 3:a i en sådan turnering det är ju givet.

 

Jag menade inte att det var dåligt spel av dig iremats, bara att det var lite tursamt! men det hör till.

 

*********** # 160 **************

PokerStars Game #5153235203: Tournament #25058304, $200+$15 Hold'em No Limit -

Level IX (200/400) - 2006/06/04 - 18:49:33 (ET)

Table '25058304 299' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: jayaverill (6174 in chips)

Seat 2: hopoker (6419 in chips)

Seat 3: OddsMaker (2499 in chips)

Seat 4: Anna508 (4416 in chips)

Seat 5: Vikingen1 (8645 in chips)

Seat 6: dfkarnak (892 in chips)

Seat 7: head27 (12315 in chips)

Seat 8: quzzo (4517 in chips)

Seat 9: malinga (15876 in chips)

jayaverill: posts the ante 20

hopoker: posts the ante 20

OddsMaker: posts the ante 20

Anna508: posts the ante 20

Vikingen1: posts the ante 20

dfkarnak: posts the ante 20

head27: posts the ante 20

quzzo: posts the ante 20

malinga: posts the ante 20

quzzo: posts small blind 200

malinga: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [Tc 9c]

jayaverill: folds

hopoker: folds

OddsMaker: folds

Anna508: folds

Vikingen1: folds

dfkarnak: folds

head27: raises 800 to 1200

quzzo: raises 3297 to 4497 and is all-in

malinga: folds

head27: calls 3297

*** FLOP *** [7d 6c Jd]

*** TURN *** [7d 6c Jd] [5h]

*** RIVER *** [7d 6c Jd 5h] [8h]

*** SHOW DOWN ***

quzzo: shows [Tc 9c] (a straight, Seven to Jack)

head27: shows [Ah 9h] (a straight, Five to Nine)

quzzo collected 9574 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 9574 | Rake 0

Board [7d 6c Jd 5h 8h]

Seat 1: jayaverill folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: hopoker folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: OddsMaker folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Anna508 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Vikingen1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: dfkarnak folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: head27 (button) showed [Ah 9h] and lost with a straight, Five to Nine

Seat 8: quzzo (small blind) showed [Tc 9c] and won (9574) with a straight, Seven

to Jack

Seat 9: malinga (big blind) folded before Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför folda här? ;o

 

Jag har inte orkat läsa all handhistoriken så jag vet inte hur stämningen var men från vad jag kan utläsa så valde nog Mats att lägga KQ för att inte behöva spela med en problemhand ur position och mot den ende spelare på bordet som kan slå ut honom för tillfället(och som dessutom kanske behöver lite bättre kort än en medel stöld-hand för att höja utg).

 

Att undvika såna situationer är en viktig och bra del i mitt turneringsspel när jag tycker att jag spelar bra och en jävligt kritisk punkt i mitt tänkande när jag spelar kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en sån viktig sak som att inte kliva upp i ringen mot chipleadern ser jag nästan som anledning nog när pengarna ska delas upp och andra är väldigt korta. Men visst, jag hade höjt många gånger, synat vissa och ganska sällan lagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf, jag gjorde inga moves under hela turneringen. Jag fick aldrig AA. KK en gång, inget betalt alls. QQ två gånger, inget betalt alls. Mycket steals av blindarna. 2-3 resteals med bra händer.

 

Grattis till klonken, men en fråga. Stämmer verkligen detta? Enligt din HH fick du AA 4 gånger, QQ 3-4 ggr och KK ett par gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf, jag gjorde inga moves under hela turneringen. Jag fick aldrig AA. KK en gång, inget betalt alls. QQ två gånger, inget betalt alls. Mycket steals av blindarna. 2-3 resteals med bra händer.

 

Grattis till klonken, men en fråga. Stämmer verkligen detta? Enligt din HH fick du AA 4 gånger, QQ 3-4 ggr och KK ett par gånger.

 

Vad jag minns inga AA. Vinner jag en tokstor pott med AA minns jag oftast det....

 

/Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf, jag gjorde inga moves under hela turneringen. Jag fick aldrig AA. KK en gång, inget betalt alls. QQ två gånger, inget betalt alls. Mycket steals av blindarna. 2-3 resteals med bra händer.

 

Grattis till klonken, men en fråga. Stämmer verkligen detta? Enligt din HH fick du AA 4 gånger, QQ 3-4 ggr och KK ett par gånger.

 

Vad jag minns inga AA. Vinner jag en tokstor pott med AA minns jag oftast det....

 

/Mats

 

Jodå, AA var där gott om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen vill dom dö i förtid. inte för att vanlig cola är nyttig men jag är ganska säker att light är då inte sundare för fem öre. titta på alla feta amerikaner som frossar i lightprodukter, inte verkar det hjälpa dom direkt..

 

Det argumentet håller verkligen inte. Om du varit i USA och kanske ätit en frukostbufe med amerikanarna så ser du hur mycket grädde, sirap, mjukglass, våfflor, donuts, kakor osv osv som de äter.

Det är verkligen skrämmande. Coca cola är oxå standardfrukostdrycken.

Det är helt sanslöst samt skrämmande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antagligen vill dom dö i förtid. inte för att vanlig cola är nyttig men jag är ganska säker att light är då inte sundare för fem öre. titta på alla feta amerikaner som frossar i lightprodukter, inte verkar det hjälpa dom direkt..

 

Det argumentet håller verkligen inte. Om du varit i USA och kanske ätit en frukostbufe med amerikanarna så ser du hur mycket grädde, sirap, mjukglass, våfflor, donuts, kakor osv osv som de äter.

Det är verkligen skrämmande. Coca cola är oxå standardfrukostdrycken.

Det är helt sanslöst samt skrämmande.

 

 

Man kanske borde tillägga att USA är uppdelat i stater och att livsstilarna skiljer sig ganska mycket från stat till stat, precis som livstilarna skiljer sig mellan länder inom Europa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på tåget hem till gbg nu. Drar till tyskland tidigt tidigt imorrn bitti.

 

Igår var det utgång med Sveriges bästa pokerspelare. Tvåa nolla drinkar är en höjdare! :D

 

Förlåt att jag visst hade AA under turneringen. Drar ner bedriften en hel del inser jag. Det var nog bara normalklonken i söndags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka hotell i Tyskland bor du på samt vilka matcher ska du se?

kanske ses på Limericks Irish Pub, området med 10k svenskar på innan match.. 8-)

 

Hinner bara se Sverige-Trinidad. Ska bo på nåt Best-Western hotell i Dortmund. Orka grinda vandrarhem liksom :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha klart det inte blir vandrarhem, men det har ju satt sina spår i rullen också :oops:

 

Aja men då ses vi på sverige-sektionen då eller skottar du VIP logen kanske?

 

Tilt. Nämndes ingen VIP-loge när vi fixade biljetter.

 

Nädå, jag grindar sverige-sektionen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha klart det inte blir vandrarhem, men det har ju satt sina spår i rullen också :oops:

 

Aja men då ses vi på sverige-sektionen då eller skottar du VIP logen kanske?

 

Tilt. Nämndes ingen VIP-loge när vi fixade biljetter.

 

Nädå, jag grindar sverige-sektionen :)

 

Kan ni bli mer pokerrelaterade i ert normala språkbruk?

 

Kan tänka mig er på matchen:

 

-"Ljungberg grindar fint på midlimit idag, då och då skottar han lite highstakes stejkad av Henke också."

-"Ja, men Zlatan är på tilt, och domaren är värsta maniacen."

-"Domaren? Linjedomaren är för fan värsta LAGtarden...hur kan han hitta synen där?"

-"Ja, vad skall Henke ha liksom?"

 

Normal fotbollsfan: "Vad fan pratar de om? Är de höga?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...