erik87 Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Klonktomte eller gigabetstyle? Kan det inte vara både och? gigabets teori går väl lite ut på att man ska klonka shortstacks.
iremmats Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Klonktomte eller gigabetstyle? Kan det inte vara både och? gigabets teori går väl lite ut på att man ska klonka shortstacks. Tyst. Avslöja inte allt det viktiga!
baller Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Såg att du numera jobbar med svenska spel, inte för att jag hittade senare på ss sida men det stod iaf i deras utskick.
iremmats Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Såg att du numera jobbar med svenska spel, inte för att jag hittade senare på ss sida men det stod iaf i deras utskick. va?!?! Posta gärna det där utskicket.. vill se det...
iremmats Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Gick hyggligt på SNGs idag. Plussade $2289. Resultat maj: +$33502
Sansrom Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Såg att du numera jobbar med svenska spel, inte för att jag hittade senare på ss sida men det stod iaf i deras utskick. va?!?! Posta gärna det där utskicket.. vill se det... Klippt från nyhetsbrevet. Visste du att: Mats Iremark, med bland annat en seger på European Poker Tour, på http://www.svenskaspel.se/poker tipsar om hur du blir en vinnare i Sit and Go-turneringar. Pokerproffset Ken Lennaárd skriver krönikor på http://www.svenskaspel.se/poker. Just nu kan du läsa om hans möte med pokervärldsmästarna Joe Hachem, Greg Raymer och Chris Moneymaker. Lycka till!
iremmats Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Såg att du numera jobbar med svenska spel, inte för att jag hittade senare på ss sida men det stod iaf i deras utskick. va?!?! Posta gärna det där utskicket.. vill se det... Klippt från nyhetsbrevet. Visste du att: Mats Iremark, med bland annat en seger på European Poker Tour, på http://www.svenskaspel.se/poker tipsar om hur du blir en vinnare i Sit and Go-turneringar. Pokerproffset Ken Lennaárd skriver krönikor på http://www.svenskaspel.se/poker. Just nu kan du läsa om hans möte med pokervärldsmästarna Joe Hachem, Greg Raymer och Chris Moneymaker. Lycka till! Ska man ringa tomtarna och fråga vad de håller på med?
Disturbed1 Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Mats Iremark, vinnare av bland annat EPT-turneringen i Deauville i vintras, tipsar om spelstrategi i Sit & Go-turneringar. - Sit & Go är en bra spelform. Lätt för nybörjare, eftersom man inte behöver ta så många viktiga beslut, menar han. Mats Iremark var en av föreläsarna på det pokerseminarium som hölls i Stockholm i helgen. Bland hans meriter kan nämnas segern på European Poker Tour i franska Deauville i februari. Han är även en framgångsrik cashspelare och har haft bra utdelning vid Sit & Go-borden. Så här berättade han om sin spelstrategi i Sit & Go-turneringar: Tidigt i turneringen ”Här gäller det bara att överleva. Spela supertight och gå enbart med på AA-QQ/AK. I sen position kan man även gå med på JJ-TT/AQ. Spela aggressivt på floppen och satsa 1/2-2/3 av potten.” En bit in i turneringen ”Spela fortfarande tight, men börja sno marker och blinds. Spela om du har AJ-AT eller KQ-KT. Höj 2,5-3,5 gånger big blind.” Sent i turneringen (cirka 6-7 spelare kvar) ”Spela allt oftare i tidig position. Lägg dig ibland av imageskäl. Limpa monsterhänder och syna på big blind.” Jättesent i turneringen (4-6 spelare kvar) ”Nu bör blindsen vara uppe på 200-400. Satsa hårt när du sitter UTG, alltså positionen efter big blind, Satsa särskilt hårt i alla positioner med kort som Ax, K8+, QJ-J9, T9, 76s och par på handen.” På prisplats ”Sikta alltid på vinst och låt ingen dra ifrån.” Heads´up ”Satsa hårt när du sitter med Ax, Q6-J8+, T9-87s och par på handen.” --------------------> Det är bara att fläska iväg en konsulträkning
Nick Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Såg att du numera jobbar med svenska spel, inte för att jag hittade senare på ss sida men det stod iaf i deras utskick. va?!?! Posta gärna det där utskicket.. vill se det... Klippt från nyhetsbrevet. Visste du att: Mats Iremark, med bland annat en seger på European Poker Tour, på http://www.svenskaspel.se/poker tipsar om hur du blir en vinnare i Sit and Go-turneringar. Pokerproffset Ken Lennaárd skriver krönikor på http://www.svenskaspel.se/poker. Just nu kan du läsa om hans möte med pokervärldsmästarna Joe Hachem, Greg Raymer och Chris Moneymaker. Lycka till! Ska man ringa tomtarna och fråga vad de håller på med? Fråga vart checken med arvodet har tagit vägen
iremmats Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Mats Iremark, vinnare av bland annat EPT-turneringen i Deauville i vintras, tipsar om spelstrategi i Sit & Go-turneringar. - Sit & Go är en bra spelform. Lätt för nybörjare, eftersom man inte behöver ta så många viktiga beslut, menar han. Mats Iremark var en av föreläsarna på det pokerseminarium som hölls i Stockholm i helgen. Bland hans meriter kan nämnas segern på European Poker Tour i franska Deauville i februari. Han är även en framgångsrik cashspelare och har haft bra utdelning vid Sit & Go-borden. Så här berättade han om sin spelstrategi i Sit & Go-turneringar: Tidigt i turneringen ”Här gäller det bara att överleva. Spela supertight och gå enbart med på AA-QQ/AK. I sen position kan man även gå med på JJ-TT/AQ. Spela aggressivt på floppen och satsa 1/2-2/3 av potten.” En bit in i turneringen ”Spela fortfarande tight, men börja sno marker och blinds. Spela om du har AJ-AT eller KQ-KT. Höj 2,5-3,5 gånger big blind.” Sent i turneringen (cirka 6-7 spelare kvar) ”Spela allt oftare i tidig position. Lägg dig ibland av imageskäl. Limpa monsterhänder och syna på big blind.” Jättesent i turneringen (4-6 spelare kvar) ”Nu bör blindsen vara uppe på 200-400. Satsa hårt när du sitter UTG, alltså positionen efter big blind, Satsa särskilt hårt i alla positioner med kort som Ax, K8+, QJ-J9, T9, 76s och par på handen.” På prisplats ”Sikta alltid på vinst och låt ingen dra ifrån.” Heads´up ”Satsa hårt när du sitter med Ax, Q6-J8+, T9-87s och par på handen.” --------------------> Det är bara att fläska iväg en konsulträkning Citera mig får de väl göra
Cyntax Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Mats Iremark, vinnare av bland annat EPT-turneringen i Deauville i vintras, tipsar om spelstrategi i Sit & Go-turneringar. - Sit & Go är en bra spelform. Lätt för nybörjare, eftersom man inte behöver ta så många viktiga beslut, menar han. Mats Iremark var en av föreläsarna på det pokerseminarium som hölls i Stockholm i helgen. Bland hans meriter kan nämnas segern på European Poker Tour i franska Deauville i februari. Han är även en framgångsrik cashspelare och har haft bra utdelning vid Sit & Go-borden. Så här berättade han om sin spelstrategi i Sit & Go-turneringar: Tidigt i turneringen ”Här gäller det bara att överleva. Spela supertight och gå enbart med på AA-QQ/AK. I sen position kan man även gå med på JJ-TT/AQ. Spela aggressivt på floppen och satsa 1/2-2/3 av potten.” En bit in i turneringen ”Spela fortfarande tight, men börja sno marker och blinds. Spela om du har AJ-AT eller KQ-KT. Höj 2,5-3,5 gånger big blind.” Sent i turneringen (cirka 6-7 spelare kvar) ”Spela allt oftare i tidig position. Lägg dig ibland av imageskäl. Limpa monsterhänder och syna på big blind.” Jättesent i turneringen (4-6 spelare kvar) ”Nu bör blindsen vara uppe på 200-400. Satsa hårt när du sitter UTG, alltså positionen efter big blind, Satsa särskilt hårt i alla positioner med kort som Ax, K8+, QJ-J9, T9, 76s och par på handen.” På prisplats ”Sikta alltid på vinst och låt ingen dra ifrån.” Heads´up ”Satsa hårt när du sitter med Ax, Q6-J8+, T9-87s och par på handen.” --------------------> Det är bara att fläska iväg en konsulträkning Citera mig får de väl göra Citaträtten är knappast så där långtgående. 2-3 rader skulle jag tro är ok, kanske max 5-6... men det där? Tveksamt. Kolla med någon som är expert (inte jag, även om jag är juridiskt skolad) på området... om du vill bråka förvisso annars får du känna dig hedrad. Men när jag tänker efter så tycker jag att det inte är ok. SvSp använder ditt namn i marknadsföring, inte i information/artiklar.
elvis77 Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Det där är naturligvis INTE ok på något sätt. Skicka en kraftig faktura!
Gila01 Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Fan vad skönt det kan bli om man rycker ut en liten del ur hela sammanhanget... Sit & Go är en bra spelform. Lätt för nybörjare, eftersom man inte behöver ta så många viktiga beslut, menar han. Är det därför du lirar SnG som en kung?
iremmats Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Fan vad skönt det kan bli om man rycker ut en liten del ur hela sammanhanget... Sit & Go är en bra spelform. Lätt för nybörjare, eftersom man inte behöver ta så många viktiga beslut, menar han. Är det därför du lirar SnG som en kung? Jag lirar sngs för att det är så mycket nybörjare där.
poddan Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Mats Iremark, vinnare av bland annat EPT-turneringen i Deauville i vintras, tipsar om spelstrategi i Sit & Go-turneringar. - Sit & Go är en bra spelform. Lätt för nybörjare, eftersom man inte behöver ta så många viktiga beslut, menar han. Mats Iremark var en av föreläsarna på det pokerseminarium som hölls i Stockholm i helgen. Bland hans meriter kan nämnas segern på European Poker Tour i franska Deauville i februari. Han är även en framgångsrik cashspelare och har haft bra utdelning vid Sit & Go-borden. Så här berättade han om sin spelstrategi i Sit & Go-turneringar: Tidigt i turneringen ”Här gäller det bara att överleva. Spela supertight och gå enbart med på AA-QQ/AK. I sen position kan man även gå med på JJ-TT/AQ. Spela aggressivt på floppen och satsa 1/2-2/3 av potten.” En bit in i turneringen ”Spela fortfarande tight, men börja sno marker och blinds. Spela om du har AJ-AT eller KQ-KT. Höj 2,5-3,5 gånger big blind.” Sent i turneringen (cirka 6-7 spelare kvar) ”Spela allt oftare i tidig position. Lägg dig ibland av imageskäl. Limpa monsterhänder och syna på big blind.” Jättesent i turneringen (4-6 spelare kvar) ”Nu bör blindsen vara uppe på 200-400. Satsa hårt när du sitter UTG, alltså positionen efter big blind, Satsa särskilt hårt i alla positioner med kort som Ax, K8+, QJ-J9, T9, 76s och par på handen.” På prisplats ”Sikta alltid på vinst och låt ingen dra ifrån.” Heads´up ”Satsa hårt när du sitter med Ax, Q6-J8+, T9-87s och par på handen.” --------------------> Det är bara att fläska iväg en konsulträkning Citera mig får de väl göra Tycker nästan att de får det som att du unikt gett detta till svenska spel. Rena hänt i vecket fasonerna.
iremmats Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Ska spela nån invitational-turnering på GKS imorgon. Nån annan som ska lira den och har lust att visa mig vägen? Bara varit där en gång och hittar nog inte... Sorry. På fredag börjar den. Hittar fortfarande inte dit dock
Juggler Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Det skulle kunna vara ett brott mot Lag (1978:800) om namn och bild i reklam. Ska vi stämma dem? Jag kan vara ditt ombud
eyedol Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Vilket skämt att de lagt ut det där utan att ens höra med dig innan.
Gila01 Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Jag lirar sngs för att det är så mycket nybörjare där. Jag hoppas att du uppfattade *ironi*...
Juggler Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Vad var det för utskick Baller eller Disturbed1? Något speciellt för de som registrerat pokerkonto? Kan du pm:a mig det i sin helhet?
Disturbed1 Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Bläddra tillbaka så hittar du hela artikeln. Jag postade den komplett. Den finns förövrigt på deras hemsida, under nyheter. SnG´s eller nått sånt.
iremmats Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Det skulle kunna vara ett brott mot Lag (1978:800) om namn och bild i reklam. Ska vi stämma dem? Jag kan vara ditt ombud Vi kan väl kontakta dem först och be om ersättning
eyedol Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Det är deras pokernyhetsbrev, går att anmäla sig till det på deras pokeravdelning.
majorj Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Det skulle kunna vara ett brott mot Lag (1978:800) om namn och bild i reklam. Ska vi stämma dem? Jag kan vara ditt ombud Vi kan väl kontakta dem först och be om ersättning Är det reklam ska du ha ersättning/stämma. Men gränsen är väl flytande om vi pratar ett nyhetsbrev. Citaträtten ÄR ganska långtgående.
Recommended Posts