Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

Usch. Back $4326 på kvällssessionen. Torskar en 2.6k pott med 66 vs AQ. Allin på turn på brädan QKQ6... river K.

 

Hamnar i två KK vs AA. Dessutom torsk AA vs KK när jag raisat till $250 preflop, inte mycket att göra då.

 

Bara att ta nya tag... nån annan dag!

 

Resultat maj: +$34820

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Usch. Back $4326 på kvällssessionen. Torskar en 2.6k pott med 66 vs AQ. Allin på turn på brädan QKQ6... river K.

 

Hamnar i två KK vs AA. Dessutom torsk AA vs KK när jag raisat till $250 preflop, inte mycket att göra då.

 

Bara att ta nya tag... nån annan dag!

 

Resultat maj: +$34820

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch. Back $4326 på kvällssessionen. Torskar en 2.6k pott med 66 vs AQ. Allin på turn på brädan QKQ6... river K.

 

Hamnar i två KK vs AA. Dessutom torsk AA vs KK när jag raisat till $250 preflop, inte mycket att göra då.

 

Bara att ta nya tag... nån annan dag!

 

Resultat maj: +$34820

 

Ouch. Ingen rolig kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch. Back $4326 på kvällssessionen. Torskar en 2.6k pott med 66 vs AQ. Allin på turn på brädan QKQ6... river K.

 

Hamnar i två KK vs AA. Dessutom torsk AA vs KK när jag raisat till $250 preflop, inte mycket att göra då.

 

Bara att ta nya tag... nån annan dag!

 

Resultat maj: +$34820

 

Ouch. Ingen rolig kväll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är jag övertygad om. letar reda på resultatlistor från större live-events o kollar om några svenska vunnit mkt. de samlar säkert info om folk som vunnit mkt på csh oxå, men tveksam om de kommer använda infon i dagsläget.

 

(bara mina funderingar, vet inget for sure)

 

 

även om det verkar ok nu kan dom ju komma i efterhand om några år och fråga varför man inte deklarerade något för året 2006 :<

 

lättaste är väl att alltid spela på skattefria sidor om man spelar hyffsat högt

Bäst är att flytta till Storbrittanien, där är det skattefritt. Alla snackar engelska där, lätt att förstå infödingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är jag övertygad om. letar reda på resultatlistor från större live-events o kollar om några svenska vunnit mkt. de samlar säkert info om folk som vunnit mkt på csh oxå, men tveksam om de kommer använda infon i dagsläget.

 

(bara mina funderingar, vet inget for sure)

 

 

även om det verkar ok nu kan dom ju komma i efterhand om några år och fråga varför man inte deklarerade något för året 2006 :<

 

lättaste är väl att alltid spela på skattefria sidor om man spelar hyffsat högt

Bäst är att flytta till Storbrittanien, där är det skattefritt. Alla snackar engelska där, lätt att förstå infödingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Läser din dagbok mest för att se hur maj skall sluta. Men nu laddade jag ner din presentation och har ett par frågor.

 

Du rekommenderar party/stars för sngs om man skall multitabla. Vad är orsaken till detta? Det stora utbudet? Partys nya minitables? Spelar kvalit´en?

 

Spelar själv 10-30 dollars sngs. Men jag gör det på prima nätverket. Visserligen är utbudet inte bra. Men jag föredrar det framför partys, pga strukturen. Vad jag inte gillar med strukturen på party är att det tar för lång tid nu då de ökat start stacken.

 

Hur ärdina tankar kring den strukturen?

 

Sedan har jag aldrig spelat på stars. Men där kan man väl inte spela i mini format? Du skriver att du spelar turbos, är det samma typ som primas? ( Turbos på prima går upp i blinds typ varannan deal ).

 

Om man lirar relativt tight de första nivåerna på prima, så kan det ofta hända att många är kvar då blindsen blir höga. Då har man användning för sitt "galna" stack spel. Är det lika på stars att många är kvar eller är det mer chanstagande som på primas 5-10 nivå bland spelarna att dem åker ut snabbare?

 

Förstår om du inte orkar / har tid att svara på allt.. Men gärna en förklaring till varför du föredrar just party / stars.

 

/Urcash

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Läser din dagbok mest för att se hur maj skall sluta. Men nu laddade jag ner din presentation och har ett par frågor.

 

Du rekommenderar party/stars för sngs om man skall multitabla. Vad är orsaken till detta? Det stora utbudet? Partys nya minitables? Spelar kvalit´en?

 

Spelar själv 10-30 dollars sngs. Men jag gör det på prima nätverket. Visserligen är utbudet inte bra. Men jag föredrar det framför partys, pga strukturen. Vad jag inte gillar med strukturen på party är att det tar för lång tid nu då de ökat start stacken.

 

Hur ärdina tankar kring den strukturen?

 

Sedan har jag aldrig spelat på stars. Men där kan man väl inte spela i mini format? Du skriver att du spelar turbos, är det samma typ som primas? ( Turbos på prima går upp i blinds typ varannan deal ).

 

Om man lirar relativt tight de första nivåerna på prima, så kan det ofta hända att många är kvar då blindsen blir höga. Då har man användning för sitt "galna" stack spel. Är det lika på stars att många är kvar eller är det mer chanstagande som på primas 5-10 nivå bland spelarna att dem åker ut snabbare?

 

Förstår om du inte orkar / har tid att svara på allt.. Men gärna en förklaring till varför du föredrar just party / stars.

 

/Urcash

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 4300560818 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, May 18, 10:55:45 ET 2006

Table San Benito (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: KISFMG ( $1716 )

Seat 2: I_am_MacBeth ( $1053 )

Seat 4: Sapoto ( $990 )

Seat 5: old_cheese ( $1037 )

Seat 1: Liggdusch ( $1448 )

Seat 6: le77er3 ( $2129 )

Sapoto posts small blind [$5].

old_cheese posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ Ah 9h ]

le77er3 folds.

Liggdusch raises [$35].

I_am_MacBeth calls [$35].

KISFMG calls [$35].

Sapoto folds.

old_cheese folds.

** Dealing Flop ** [ 2h, 9s, 2s ]

Liggdusch bets [$90].

I_am_MacBeth calls [$90].

KISFMG raises [$240].

Liggdusch folds.

I_am_MacBeth calls [$150].

** Dealing Turn ** [ 7c ]

I_am_MacBeth is all-In [$778]

 

Min flophöjning är lite kombinerad squeeze och valuebet. Kan nog skrämma bord en del händer som slår mig. Tror drag har lättare att stanna kvar än JJ-TT.

Iaf. Rille_g varnade mig för MacBeth idag. Ska jag syna? 18/7 på fi på 91 händer bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 4300716759 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, May 18, 11:39:04 ET 2006

Table Roughrider (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: Vizhy ( $2395.50 )

Seat 4: KISFMG ( $2397.50 )

Seat 6: sfracker3 ( $1038.78 )

Seat 1: Aleksi321 ( $1127 )

Seat 5: tonyhawksbro ( $817.75 )

Seat 2: Iwindk ( $960 )

tonyhawksbro posts small blind [$5].

sfracker3 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ Ad Jd ]

Aleksi321 raises [$35].

Vizhy folds.

KISFMG raises [$85].

tonyhawksbro is all-In [$812.75]

sfracker3 folds.

Aleksi321 folds.

KISFMG calls [$732.75].

** Dealing Flop ** [ 8c, Kh, 9s ]

** Dealing Turn ** [ 2c ]

** Dealing River ** [ 7h ]

KISFMG shows [ Ad, Jd ] high card ace.

tonyhawksbro shows [ 7d, Kd ] two pairs, kings and sevens.

tonyhawksbro wins $1678.50 from the main pot with two pairs, kings and sevens.

...thanks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back igen!

 

***** Hand History for Game 4301170015 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, May 18, 13:26:42 ET 2006

Table String Bet (No DP) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: KISFMG ( $1225.92 )

Seat 1: lastochka777 ( $3056.93 )

Seat 3: MrShmoo ( $874 )

Seat 4: coachts71 ( $1000 )

Seat 5: kesar777 ( $1232.33 )

Seat 6: saboofx ( $833 )

lastochka777 posts small blind [$5].

KISFMG posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to KISFMG [ Qh Qs ]

MrShmoo folds.

coachts71 calls [$10].

kesar777 folds.

saboofx raises [$39].

lastochka777 folds.

KISFMG raises [$75].

coachts71 folds.

saboofx calls [$46].

** Dealing Flop ** [ 4h, 9h, 7d ]

KISFMG bets [$125].

saboofx raises [$275].

KISFMG raises [$900].

saboofx is all-In [$473]

** Dealing Turn ** [ As ]

** Dealing River ** [ 7c ]

KISFMG shows [ Qh, Qs ] two pairs, queens and sevens.

saboofx shows [ Ac, 9d ] two pairs, aces and nines.

KISFMG wins $277 from side pot #1 with two pairs, queens and sevens.

saboofx wins $1678 from the main pot with two pairs, aces and nines.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I AJs-handen, har du någon speciell anledning att massageraisa en UTG-höjare? Varför inte slå upp till minst $100 för hyfsad FE? Du borde ju ändå vara intresserad av att få sno potten direkt utan att se en flopp. Eller bygger hela ditt spel i den handen på att du tror att tonyhawk kommer ställa med any2 och du vill med ditt raise visa aleksi att det är du som ska plocka honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I AJs-handen, har du någon speciell anledning att massageraisa en UTG-höjare? Varför inte slå upp till minst $100 för hyfsad FE? Du borde ju ändå vara intresserad av att få sno potten direkt utan att se en flopp. Eller bygger hela ditt spel i den handen på att du tror att tonyhawk kommer ställa med any2 och du vill med ditt raise visa aleksi att det är du som ska plocka honom?

 

Reraisat honom ganska mycket preflop. Han lägger sig ofta trots att han har odds att syna. Jag har inget emot att spela en stor pott i positon heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya inläggSkrivet: 2006-05-18 19:25:14

Vill sluta spela idag för jag torskar så sjukt mkt all ins. Samtidigt påminns jag hela tiden om hur sjukt dåliga folk är, kan inte slita mig.

Nya inläggSkrivet: 2006-05-18 19:28:22

Back igen!

Du kan hålla dig länge från pokern va? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya inläggSkrivet: 2006-05-18 19:25:14

Vill sluta spela idag för jag torskar så sjukt mkt all ins. Samtidigt påminns jag hela tiden om hur sjukt dåliga folk är, kan inte slita mig.

Nya inläggSkrivet: 2006-05-18 19:28:22

Back igen!

Du kan hålla dig länge från pokern va? ;)

 

Back som i negativt resultat! Sa ju att jag inte kunde slita mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Läser din dagbok mest för att se hur maj skall sluta. Men nu laddade jag ner din presentation och har ett par frågor.

 

Du rekommenderar party/stars för sngs om man skall multitabla. Vad är orsaken till detta? Det stora utbudet? Partys nya minitables? Spelar kvalit´en?

 

Spelar själv 10-30 dollars sngs. Men jag gör det på prima nätverket. Visserligen är utbudet inte bra. Men jag föredrar det framför partys, pga strukturen. Vad jag inte gillar med strukturen på party är att det tar för lång tid nu då de ökat start stacken.

 

Hur ärdina tankar kring den strukturen?

 

Sedan har jag aldrig spelat på stars. Men där kan man väl inte spela i mini format? Du skriver att du spelar turbos, är det samma typ som primas? ( Turbos på prima går upp i blinds typ varannan deal ).

 

Om man lirar relativt tight de första nivåerna på prima, så kan det ofta hända att många är kvar då blindsen blir höga. Då har man användning för sitt "galna" stack spel. Är det lika på stars att många är kvar eller är det mer chanstagande som på primas 5-10 nivå bland spelarna att dem åker ut snabbare?

 

Förstår om du inte orkar / har tid att svara på allt.. Men gärna en förklaring till varför du föredrar just party / stars.

 

/Urcash

 

Jag gillar party pga utbudet och strukturen. Turneringarna är 30 min långa (speed) vilket jag tycker är lagom. Primas struktur är helt bisarr och det finns inga spel på högre nivåer där.

 

Stars har jag för lite erfarenhet av för att säga nåt vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...