Gå till innehåll

Iremmats - Rookie of the Year 2006


iremmats

Recommended Posts

  • Svars 6,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad ska han leda in liksom? Som han inte spelar annorlunda pre...

 

33, 37, 77, Q7, QJ, KQ, AQ, A7 ... slowspelade ... QQ, KK, AA, AQ ... Det finns knappt en hand som har connectat på den brädan som du leder över.

 

Du slår ingenting, inte ens knappt en halvkass bluff. Om du synar ner här så har du en mega-läcka i ditt spel... De är oftast helt korrekt att folda floppen utan super-read på motståndaren. Du 3-bettar väl inte QT för värde hoppas jag, utan som bluff och då måste du folda turnen. Brädan är supertorr du kanske har bäst hand här 1/100ggr så som spelat och de är bara att ge upp, du släpper på tok för mycket värde om du spelar vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att du är dålig eller något i den stilen men efter att slumpvis ha läst 10-15 sidor av din/dina dagböcker förundras jag över hur extremt mycket tur du har. Visst, du lirar 6-8 cashgames antagligen ganska många timmar per dag vilket innebär vääldigt många händer per månad = badbeats och lottohänder men jag multitablar och grindar relativt rejält själv och jag blir glad om jag har 2-3 såna händer som du per månad.

 

Senaste exemplen som jag läste för nån minut sen var 77 mot AQ på 7QQA, KJ emot QJ och all in på turn med JJ på board (den var mindre tur men ändå extrem tur att få sån action), raisa i andra position med T8s och få en kille att ge hela sin stack med 98o på brädet 3h Th 7d (okej att han var relativt shortstackad men det är ändå lotto), sätta en runner runner straightdraw (du hade flushdraw på flopp) med 97c i en pott som redan var drygt 600$ INNAN du satte straighten) etc etc.

 

Skulle också kunna vinna de där händerna precis som vilken normalokejspelare här också skulle.

 

Är inte spel underbart ibland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är lite brutalt av dig att säga att det enbart är tur i endel av Mats händer, T8an är ju ganska vågad, iaf enligt en weaktight santa som mig själv.

 

Jag menar, raisa upp den för det första, sen pricka sitt T ( fortfarande åtta som kicker ) för att sedan följa upp med att spela en relativt stor pot plus att han har rätt också.

 

Det är väl otroligt mycket mera skicklighet än tur? Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att du är dålig eller något i den stilen men efter att slumpvis ha läst 10-15 sidor av din/dina dagböcker förundras jag över hur extremt mycket tur du har. Visst, du lirar 6-8 cashgames antagligen ganska många timmar per dag vilket innebär vääldigt många händer per månad = badbeats och lottohänder men jag multitablar och grindar relativt rejält själv och jag blir glad om jag har 2-3 såna händer som du per månad.

 

Senaste exemplen som jag läste för nån minut sen var 77 mot AQ på 7QQA, KJ emot QJ och all in på turn med JJ på board (den var mindre tur men ändå extrem tur att få sån action), raisa i andra position med T8s och få en kille att ge hela sin stack med 98o på brädet 3h Th 7d (okej att han var relativt shortstackad men det är ändå lotto), sätta en runner runner straightdraw (du hade flushdraw på flopp) med 97c i en pott som redan var drygt 600$ INNAN du satte straighten) etc etc.

 

Skulle också kunna vinna de där händerna precis som vilken normalokejspelare här också skulle.

 

Är inte spel underbart ibland?

 

LOLZ...SPELAR DU 19 HÄNDER I MÅNADEN PÅ DIN GRIND ELLER?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOLZ...SPELAR DU 19 HÄNDER I MÅNADEN PÅ DIN GRIND ELLER?

 

Jag vet inte ens om jag ska anstränga mig för att svara här.

 

EDIT: Att raisa med T8s i tidig position som regel är väl inte direkt gyllene spel bara för att det är Iremmats som gör det. Skulle en randomspelare göra det skulle han ha kallats fisk, det är jag säker på.

Fast det är ju okej att variera sitt spel med det då och då så jag håller det inte alls emot honom förutsatt att han inte gör det majoriteten av gångerna.

Jag menar mest att floppspelet är väldigt självklart emot en shortstack. Skulle det varit en normalstackad spelare hade det varit lite mer vågat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses, du kan ju knappast GRINDA om du inte sett värre saker än så. Händer ju värre saker varje timme om man spelar många bord, både för och emot. Sen tror jag inte dagboksskrivaren postar de gånger han är All in med Ak mot AQ utan väljer såklart roliga händer från dagens spel.

 

Sen att inte böckerna säger att man ska raisa med 108 från tidig pos i SH spel betyder ju inte det att man inte gör det 9ggr av 10. foldar man eller synar är det för att variera spelet.

 

Förstår inte riktigt hur du kan ens kommentera saken efter att ha skummat igenom lite handhistories. kan ju inte kalla nån fisk för att de höjer preflop med en dålig hand, det är ju vad man gör av den sen som räknas. Värre om man synar en kraftig raise preflop i så fall. Men igen 9ggr av 10 med den handen. Ryktet går ju iofs att Mats kan klonka, inget fel i att göra allt för att spä på den myten.

 

svammelsvar till ett dålig inlägg

 

Håller för övrigt med Gekko lite om HHn ovan även om jag inte tror att du ligger under så ofta som han tror. FOLD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte ens om jag ska anstränga mig för att svara här.

 

EDIT: Att raisa med T8s i tidig position som regel är väl inte direkt gyllene spel bara för att det är Iremmats som gör det. Skulle en randomspelare göra det skulle han ha kallats fisk, det är jag säker på.

Fast det är ju okej att variera sitt spel med det då och då så jag håller det inte alls emot honom förutsatt att han inte gör det majoriteten av gångerna.

Jag menar mest att floppspelet är väldigt självklart emot en shortstack. Skulle det varit en normalstackad spelare hade det varit lite mer vågat.

 

Lol... standard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att du är dålig eller något i den stilen men efter att slumpvis ha läst 10-15 sidor av din/dina dagböcker förundras jag över hur extremt mycket tur du har. Visst, du lirar 6-8 cashgames antagligen ganska många timmar per dag vilket innebär vääldigt många händer per månad = badbeats och lottohänder men jag multitablar och grindar relativt rejält själv och jag blir glad om jag har 2-3 såna händer som du per månad.

 

Senaste exemplen som jag läste för nån minut sen var 77 mot AQ på 7QQA, KJ emot QJ och all in på turn med JJ på board (den var mindre tur men ändå extrem tur att få sån action), raisa i andra position med T8s och få en kille att ge hela sin stack med 98o på brädet 3h Th 7d (okej att han var relativt shortstackad men det är ändå lotto), sätta en runner runner straightdraw (du hade flushdraw på flopp) med 97c i en pott som redan var drygt 600$ INNAN du satte straighten) etc etc.

 

Skulle också kunna vinna de där händerna precis som vilken normalokejspelare här också skulle.

 

Är inte spel underbart ibland?

 

Hade det varit mindre "tur" om jag satt flushdraget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #7560074072: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/12/22 - 19:02:30 (ET)

Table 'Pan II' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: quzzo ($958.25 in chips)

Seat 2: S222 ($1681.60 in chips)

Seat 4: txcarguy ($178 in chips)

Seat 5: bouh ($1003 in chips)

Seat 6: Enon ($3837 in chips)

quzzo: posts small blind $5

S222: posts big blind $10

zawaaa: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [Ah Ad]

txcarguy: folds

bouh: raises $30 to $40

txcarguy leaves the table

Enon: folds

quzzo: raises $100 to $140

S222: folds

bouh: calls $100

*** FLOP *** [Qh 3d 8d]

quzzo: bets $190

bouh: calls $190

*** TURN *** [Qh 3d 8d] [8c]

quzzo: checks

bouh: bets $170

quzzo: raises $458.25 to $628.25 and is all-in

bouh: calls $458.25

*** RIVER *** [Qh 3d 8d 8c] [5h]

*** SHOW DOWN ***

quzzo: shows [Ah Ad] (two pair, Aces and Eights)

bouh: mucks hand

quzzo collected $1924.50 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $1926.50 | Rake $2

Board [Qh 3d 8d 8c 5h]

Seat 1: quzzo (small blind) showed [Ah Ad] and won ($1924.50) with two pair, Aces and Eights

Seat 2: S222 (big blind) folded before Flop

Seat 4: txcarguy folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: bouh mucked [4s 4d]

Seat 6: Enon (button) folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #7560029928: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/12/22 - 18:59:25 (ET)

Table 'Daedalus II' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Grimstarr ($1599 in chips)

Seat 2: Tomthebomb32 ($1155.75 in chips)

Seat 3: sindy2 ($923 in chips)

Seat 5: quzzo ($1454 in chips)

Seat 6: iiAii ($1234.75 in chips)

Grimstarr: posts small blind $5

Tomthebomb32: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [4d 3d]

sindy2: folds

quzzo: raises $30 to $40

iiAii: folds

Grimstarr: raises $100 to $140

Tomthebomb32: folds

quzzo: calls $100

*** FLOP *** [6c 8d Jd]

Grimstarr: bets $200

quzzo: calls $200

*** TURN *** [6c 8d Jd] [7h]

Grimstarr: bets $300

quzzo: raises $814 to $1114 and is all-in

Grimstarr: calls $814

*** RIVER *** [6c 8d Jd 7h] [Th]

*** SHOW DOWN ***

Grimstarr: shows [Ac As] (a pair of Aces)

quzzo: mucks hand

Grimstarr collected $2916 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $2918 | Rake $2

Board [6c 8d Jd 7h Th]

Seat 1: Grimstarr (small blind) showed [Ac As] and won ($2916) with a pair of Aces

Seat 2: Tomthebomb32 (big blind) folded before Flop

Seat 3: sindy2 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: quzzo mucked [4d 3d]

Seat 6: iiAii (button) folded before Flop (didn't bet)

 

Helt galet idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #7560310937: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/12/22 - 19:19:05 (ET)

Table 'Pan II' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: quzzo ($1622.50 in chips)

Seat 5: bouh ($1161 in chips)

bouh: posts small blind $5

quzzo: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [7c Jh]

bouh: raises $30 to $40

quzzo: calls $30

*** FLOP *** [4s 2h Qs]

bouh: bets $60

quzzo: calls $60

*** TURN *** [4s 2h Qs] [Jc]

bouh: bets $180

quzzo: calls $180

*** RIVER *** [4s 2h Qs Jc] [Qc]

bouh: bets $310

quzzo: calls $310

*** SHOW DOWN ***

bouh: shows [Th Ah] (a pair of Queens)

quzzo: shows [7c Jh] (two pair, Queens and Jacks)

quzzo collected $1179 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $1180 | Rake $1

Board [4s 2h Qs Jc Qc]

Seat 1: quzzo (button) (big blind) showed [7c Jh] and won ($1179) with two pair, Queens and Jacks

Seat 5: bouh (small blind) showed [Th Ah] and lost with a pair of Queens

 

PokerStars Game #7560330144: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/12/22 - 19:20:27 (ET)

Table 'Pan II' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: quzzo ($2245.50 in chips)

Seat 5: bouh ($936 in chips)

quzzo: posts small blind $5

bouh: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [Ad 8s]

quzzo: raises $30 to $40

bouh: calls $30

*** FLOP *** [3h Js 2d]

quzzo: bets $80

bouh: calls $80

*** TURN *** [3h Js 2d] [Kc]

quzzo: checks

bouh: checks

*** RIVER *** [3h Js 2d Kc] [8h]

quzzo: checks

bouh: bets $130

quzzo: calls $130

*** SHOW DOWN ***

bouh: shows [9c 4c] (high card King)

quzzo: shows [Ad 8s] (a pair of Eights)

quzzo collected $499 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $500 | Rake $1

Board [3h Js 2d Kc 8h]

Seat 1: quzzo (small blind) showed [Ad 8s] and won ($499) with a pair of Eights

Seat 5: bouh (button) (big blind) showed [9c 4c] and lost with high card King

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Game #7560337382: Hold'em No Limit ($5/$10) - 2006/12/22 - 19:20:57 (ET)

Table 'Naiad III' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: jonnyUCB ($965 in chips)

Seat 2: Grimstarr ($1337 in chips)

Seat 3: TalentedTom ($1000 in chips)

Seat 4: quzzo ($3990 in chips)

Seat 5: alexeimartov ($3904.50 in chips)

Seat 6: Tomthebomb32 ($1745 in chips)

alexeimartov: posts small blind $5

Tomthebomb32: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to quzzo [9s 9h]

jonnyUCB: folds

Grimstarr: folds

TalentedTom: raises $20 to $30

quzzo: calls $30

alexeimartov: calls $25

Tomthebomb32: raises $130 to $160

TalentedTom: folds

quzzo: calls $130

alexeimartov: calls $130

*** FLOP *** [4d 9c 6d]

alexeimartov: checks

Tomthebomb32: bets $325

quzzo: calls $325

alexeimartov: folds

*** TURN *** [4d 9c 6d] [2c]

Tomthebomb32: bets $1260 and is all-in

quzzo: calls $1260

*** RIVER *** [4d 9c 6d 2c] [7d]

*** SHOW DOWN ***

Tomthebomb32: shows [Kc Jd] (high card King)

quzzo: shows [9s 9h] (three of a kind, Nines)

quzzo collected $3677 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $3680 | Rake $3

Board [4d 9c 6d 2c 7d]

Seat 1: jonnyUCB folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Grimstarr folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: TalentedTom folded before Flop

Seat 4: quzzo (button) showed [9s 9h] and won ($3677) with three of a kind, Nines

Seat 5: alexeimartov (small blind) folded on the Flop

Seat 6: Tomthebomb32 (big blind) showed [Kc Jd] and lost with high card King

 

GALET.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte ens om jag ska anstränga mig för att svara här.

 

EDIT: Att raisa med T8s i tidig position som regel är väl inte direkt gyllene spel bara för att det är Iremmats som gör det. Skulle en randomspelare göra det skulle han ha kallats fisk, det är jag säker på.

Fast det är ju okej att variera sitt spel med det då och då så jag håller det inte alls emot honom förutsatt att han inte gör det majoriteten av gångerna.

Jag menar mest att floppspelet är väldigt självklart emot en shortstack. Skulle det varit en normalstackad spelare hade det varit lite mer vågat.

 

håll käften

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mats, skicka några svåra beslut? varför har du dagboken? bara för att visa snygga syner/fina potter... ta dig samman.

 

skärp dig. roligare att läsa om intressanta händer.

 

skriv inte att jag ska sluta skriva fylleinlägg lr liknande. då flippar jag.. för isf kan jag inte skriva i huvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33, 37, 77, Q7, QJ, KQ, AQ, A7 ... slowspelade ... QQ, KK, AA, AQ ... Det finns knappt en hand som har connectat på den brädan som du leder över.

 

Du slår ingenting, inte ens knappt en halvkass bluff. Om du synar ner här så har du en mega-läcka i ditt spel... De är oftast helt korrekt att folda floppen utan super-read på motståndaren. Du 3-bettar väl inte QT för värde hoppas jag, utan som bluff och då måste du folda turnen. Brädan är supertorr du kanske har bäst hand här 1/100ggr så som spelat och de är bara att ge upp, du släpper på tok för mycket värde om du spelar vidare.

 

 

Kommentar Mats?

 

Bra skrivet Gekko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...